تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820893121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تركيه تصميمي براي قطع واردات نفت ايران ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تركيه تصميمي براي قطع واردات نفت ايران ندارد
تركيه هيچ تصميمي براي قطع واردات نفت از ايران ندارد

به گزارش فارس به نقل از رويترز ، منابع آگاه تركيه اي افزودند علي رغم اعمال تحريمهاي غرب بر ضد ايران تركيه هيچ تصميمي براي قطع همكاري هاي نفتي با ايران ندارد و به واردات نفت از اين كشور ادامه خواهد داد .

بر اساس اين گزارش اظهارات مقامهاي آگاه تركيه در حالي است كه اواخر هفته گذشته هيات عالي رتبه دولت تركيه براي رايزني و گفتگو با مقامهاي عربستان در خصوص افزايش واردات نفت از اين كشور به رياض سفر كرده اند البته برخي منابع آگاه عربستان نيز از تصميم تركيه براي افزايش نسبي واردات نفت از عربستان خبر مي دهند .

در حالي كه اتحاديه اروپا قصد دارد از ابتداي جولاي تحريم نفتي بر ضد ايران را اعمال كند مخالفت تركيه با فشارهاي غرب خيال ايران را تا حد زيادي راحت خواهد كرد . آمريكا و اروپا فشار زيادي را به مشتريان نفتي ايران وارد مي كنند تا واردات نفت از اين كشور را متوقف كنند .

يك مقام آگاه وزارت نفت عربستان نيز تاكيد كرد مقامهاي تركيه در سفر اخير خود به رياض هيچ پيشنهاد و درخواستي را براي افزايش چشمگير واردات نفت از عربستان نداشته اند . تركيه هيچ تصميمي براي متوقف كردن واردات نفت از ايران ندارد .

يك مقام آگاه انرژي تركيه نيز گفت تركيه به واردات نفت از ايران ادامه مي دهد مگر اينكه شوراي امنيت سازمان ملل از طرح تحريم آمريكا و اروپا بر ضد نفت ايران حمايت كند . با توجه به حمايتهاي روسيه و چين از ايران نيز چنين مساله اي بسيار بعيد به نظر مي رسد .

تركيه روزانه 200 هزار بشكه نفت خام از ايران وارد مي كند بر اساس اين گزارش اين ميزان واردات نفت از ايران 30 درصد مصرف داخلي تركيه و هفت درصد صادرات نفت ايران را تشكيل مي دهد .

كارشناسان انرژي بر اين باورند كه چين و تركيه علي رغم فشارهاي غرب واردات نفت از ايران را كاهش نخواهند داد ولي ساير كشورهاي مشتري نفت ايران ميزان واردات نفت را كاهش مي دهند .

اين در حالي است كه ميزان واردات نفت چين از ايران به علت اختلاف بر سر قيمت و نحوه پرداخت طي سه ماه نخست 2012 ميلادي به نصف كاهش يافته است . تركيه به عنوان واسطه در مذاكرات بين ايران و غرب نقش فعالي ايفا كرده است .

يك مقام آگاه ديگر تركيه افزود تنها شركت توپراس تركيه به دنبال يافتن جايگزين ديگري براي واردات نفت است و البته اين مساله به معناي قطع كامل واردات نفت اين شركت از ايران نخواهد بود .

يك مقام آگاه ديگر نيز گفت شركت توپراس تنها به فكر متنوع كردن منابع تامين نفت خود است و جديدا قراردادي را با ليبي امضا كرده است . اين شركت در شرايط فعلي هيچ تصميم ناگهاني و فوري براي كاهش واردات نفت از ايران ندارد .

يك مقام اگاه دولت ليبي نيز گفت تركيه در سال 2012 ميلادي بيش از 12 ميليون بشكه نفت از ليبي وارد خواهد كرد كه اين رقم معادل يك محموله در هر ماه است .

چهارشنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن