تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819479485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميز خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ميز خبر
آيت الله هاشمي‌رفسنجاني: حضور گسترده مردم در راهپيمايي پاسخ مناسبي به تحريم‌هاي دشمنان است

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همگام با مردم مومن و انقلابي كشورمان در راهپيمايي 22 بهمن در تقاطع خيابان آزادي - دكتر قريب شركت كرد.به گزارش ايسنا، آيت‌الله ‌هاشمي‌رفسنجاني با توجه به اهميت حضور گسترده مردم در صحنه‌هاي مختلف انقلاب بويژه راهپيمايي يوم‌الله 22 بهمن اظهار كرد: اين حضور پرشكوه حاكي از عمق عشق و وفاداري مردم به انقلاب و نظام اسلامي است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام اين حضور گسترده را پاسخ مناسبي به تهديدها و تحريم‌هاي دشمنان عليه انقلاب اسلامي بر شمرد.

رييس قوه قضاييه : مردم ايران به خاطر تحريم، تسليم زورگويان نمي شوند

رييس قوه قضاييه با بيان اينكه مردم ايران راه خود را يافته اند و در اين مسير هر گونه هزينه اي را مي پردازند ، گفت : مردم ايران به خاطر تحريم، تسليم زورگويان نمي شوند. به گزارش ايرنا ، آيت الله "صادق آملي لاريجاني " در حاشيه راهپيمايي 22 بهمن با بيان اينكه حضور ميليوني مردم در اين راهپيمايي پيام مهمي براي بدخواهان نظام دارد، افزود: اين حركت مردم در سراسر كشور به سلطه گران اين پيام را مي دهد كه تحريم ها در اين كشور كارساز نيست . وي تاكيد كرد: كشورهاي غربي و بيگانگان بدانند مردم در راه خود كه راه عظمت است ، كوتاه نخواهند آمد.لاريجاني ادامه داد: ملت ايران استوارتر از هر روز در مسيري كه انتخاب كرده اند و همانا مسير استقلال و عظمت اسلام و نظام است ، به پيش مي روند.

رييس قوه قضاييه گفت: اين ملت هيچ وقت شكست خوردني نيست و هيچ گاه در مقابل فشار بيگانگان تسليم نخواهد شد.

لاوروف: روسيه حاضر به ادامه گفت‌وگو درمورد سپر موشكي است

وزير امور خارجه روسيه تاكيد كرد كه كشورش حاضر است براي يافتن راه حلي سازنده و بر اساس حقوق برابر در زمينه سامانه دفاع ضد موشكي اروپايي به گفت‌وگوها با شركاي غربي خود ادامه دهد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «اينترفكس»، "سرگئي لاوروف" وزير امور خارجه روسيه اعلام كرد كه اين كشور حاضر است به گفت‌وگوهاي خود با غرب براي يافتن راه حلي براي مسائل مربوط به سامانه‌هاي دفاع ضد موشكي اروپايي ادامه دهد. وزير خارجه روسيه تاكيد كرد: ما راه را براي ادامه گفت‌وگوهاي سازنده و كار با شركاي اروپايي خود براي يافتن راه حلي قابل قبول براي همه طرفين در خصوص ابعاد مختلف مسائل امنيتي قاره اروپا، از جمله كنترل تسليحات و سپر موشكي باز گذاشته‌ايم. لاوروف يادآور شد كه پيدا كردن چنين راه حلي بر اساس حقوق برابر و رعايت اصول حقوقي و بين المللي در زمينه تامين امنيت برابر و غير قابل تقسيم ضروري است.

تحرك عربستان در سازمان ملل عليه سوريه

نماينده عربستان سعودي در سازمان ملل پيش‌نويس قطعنامه‌اي عليه سوريه ميان اعضا توزيع كرد كه بر اساس آن طرح اعراب عليه سوريه براي براندازي در اين كشور را حمايت كند.به گزارش فارس، عربستان سعودي در پيش‌نويس قطعنامه‌اي كه ميان اعضاي مجمع عمومي سازمان ملل توزيع كرد، خواستار حمايت اين مجمع از طرح اعراب براي براندازي در سوريه شد.به گزارش الجزيره قطر، در اين پيش‌نويس از همه اعضا خواسته شده است كه از طرح اتحاديه عرب براي براندازي دولت بشار اسد در سوريه كه در اين پيش‌نويس طرح صلح عربي خوانده شده است، حمايت شود.به گفته رويترز، اين پيش‌نويس شبيه پيش‌نويسي است كه اعراب با همكاري جبهه غربي (آمريكا، فرانسه، انگليس) در شوراي امنيت عليه سوريه ارائه كردند اما روسيه و چين آن را قاطعانه وتو كردند.اين اقدامات در حالي صورت مي‌گيرد كه برخي منابع از اختلافات شديد عربستان و قطر بر سر رهبري جبهه كشورهاي عربي موسوم به ميانه‌رو خبر مي‌دهند. قطر در ماه‌هاي گذشته با همكاري آمريكا، بشدت عليه سوريه فعاليت مي‌كند و طلايه‌دار فشارهاي عربي بر سوريه است.

اقدام نظامي عليه ايران فاجعه ‌است

وزير امور خارجه تركيه اعلام كرد كه ايران با از سرگيري گفت‌وگوها در قبال برنامه هسته اي‌ خود موافقت كرده است. به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري رويترز احمد داوود اوغلو، وزير امور خارجه تركيه به خبرنگاران گفت كه اخيرا به تهران سفر كرده و در صدد ترغيب ايران به احياي گفت‌وگوها با پنج عضو دائم شوراي امنيت و آلمان برآمده است.

وي با تاكيد بر اينكه تركيه راه‌حل ديپلماتيك براي مسائل مطرح شده در برنامه هسته‌يي ايران را ترجيح مي‌دهد،‌ افزود: آنها موافقت كردند. با اين حال رويترز به نقل از ديپلماتيكي كه وي را عضو يكي از كشورهاي گروه 1+5 معرفي كرد، مدعي شد كه ايران هنوز به نامه كاترين اشتون، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا كه درخواست كليدي اين گروه براي از سرگيري گفت‌وگوهاست، پاسخي نداده است. وي كه خواست نامش فاش نشود، گفت: آنچه ما از آنها مي‌خواهيم نسبتا صريح است. ما مي‌خواهيم كه آنها كاملا روشن سازند كه برنامه هسته اي‌ آنها از جمله موضوعاتي است كه در دستور كار چنين گفت‌وگوهايي قرار خواهد داشت و آنها بايد اين كار را به شكلي رسمي و كاملا روشن انجام دهند.وي با ادعاي اينكه نشانه‌اي از آماده بودن ايران براي از سرگيري گفت‌وگوها وجود ندارد، افزود: ما به ديدن جديت نياز داريم.داوود اوغلو همچنين بر موضع تركيه مبني بر مخالفت با هرگونه اقدام نظامي عليه ايران تاكيد كرد.وي در اتاق فكري در واشنگتن اظهار كرد: اقدام نظامي يك فاجعه است و نبايد يك گزينه به ويژه در اين مقطع تاريخي در منطقه ما باشد.وزير امور خارجه تركيه تاكيد كرد: ما هرگز،‌ هرگز از اقدام نظامي پشتيباني نخواهيم كرد.

وي گفت كه يك راه‌حل از طريق مذاكره مي‌تواند مبتني بر نظرات پيشيني باشد كه بر اساس آن، ايران بخشي از اورانيوم غني شده خود را از كشور خارج مي‌كرد و در ازاي آن، براي راكتور تحقيقاتي تهران سوخت دريافت مي‌كرد. داوود اوغلو گفت: اين چارچوب مي‌تواند براي تبادل سوخت مورد استفاده قرار گيرد، يا اينكه مي‌توان توافق جديدي داشت كه به ايران مي‌گويد "بسيار خوب، ما سوخت را در اختيار شما قرار مي‌دهيم، سوخت اورانيوم با غناي 20 درصد، ولي شما غني‌سازي 20 درصدي را متوقف مي‌كنيد."

شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن