تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820964107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سال آينده 24 داروي بيوتكنولوژي خواهيم داشت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: سال آينده 24 داروي بيوتكنولوژي خواهيم داشت
صنعت دارويي كشور سال آينده شاهد رونمايي فاكتور 8 خواهد بود كه با داشتن بيش از 2 هزار پروئين ساختار بسيار پيچيده اي دارد. در واقع صنعت دارويي ايران سال آينده به اوج تكنولوژي هاي دنيا مي رسد.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دكتر مصطفي قانعي معاون تحقيقات وزارت بهداشت ديشب در گفتگو ويژه خبري پيرامون خود كفايي ايران در توليد داروهاي انحصاري جهان گفت: از سال 84 توليد اين داروها در برنامه توليد داخل قرار گرفت، البته از 10 سال قبل در انستيتوپاستور برنامه تربيت داروسازان بيوتكنولوژيك در دستور كار بود و توانستيم اكنون اين داروها را پي در پي در داخل بسازيم.
وي افزود: از سال 88 وزارت بهداشت با همكاري معاونت علمي و كمك بخش خصوصي فراخوان داروهاي با تكنولوژي بالا را اعلام كرد .امسال شاهد هستيد كه بخش اول اين فراخوان ها رونمايي مي شود كه ادامه اين دستاوردها را در سال آينده شاهد خواهيد بود كه به اوج خود خواهد رسيد. ايران تا پايان سال آينده 24 داروي بيوتكنولوژي را در داخل و با تكيه بر دانش ايراني توليد خواهد كرد.
وي تصريح كرد: ما پيش از اين 5 درصد داروها را وارد مي كرديم اما 40 درصد بودجه را براي وارد كردن اين داروهاي خاص مي داديم . داروهايي كه براي درمان بيماران صعب العلاج بود .

بهروز وزيري مدير طرح فاكتو 7 هم در خصوص رونمايي از اين داروي ايراني گفت: فاكتور 7 پروتئيني است كه در مجموع پروتئين هايي كه براي انعقاد خون بكار مي رود نقش كليدي دارد. در برخي بيماري ها مثل هموفيلي ها استفاده از اين دارو نجات دهنده جان اين بيماران خواهد بود. البته چند بيماري ديگر هم نياز به اين دارو دارند.
وي با تاكيد بر كيفيت برتر اين داروي ايراني گفت: خوشبختانه در وزارت بهداشت فيلترهاي بسيار سخت گيرانه اي هست كه بايد تمام استانداردهاي بالاي جهاني درتوليد دارو رعايت شود.
وي در پايان با اشاره به گسترش صنعت دارويي ايران اظهار داشت: سياستگذاري دو دهه گذشته در تمام زمينه ها از تربيت نيروها تا همكاري هاي نهادهاي مختلف سياسي به اين صنعت كمك كرد./ط2

جمعه|ا|21|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن