تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812584509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراسم اهداي كتاب سال به ميعادگاهي براي همه انديشمندان جهان تبديل شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مراسم اهداي كتاب سال به ميعادگاهي براي همه انديشمندان جهان تبديل شود
رئيس‌جمهور اظهار اميدواري كرد، مراسم اهداي جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران بزودي به ميعادگاهي براي همه عالمان و انديشمندان تبديل شود تا هركس هر اثري در حوزه علم و انديشه و پاسخ به نيازهاي فكري بشر دارد به اين ميعادگاه ارائه نمايد.


به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي‌نژاد عصر چهارشنبه در مراسم اهداء جايزه كتاب سال و كتاب جهاني جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه كتاب در طول تاريخ همواره از جايگاهي والا و مهم برخوردار بوده است، گفت: دليل اهميت كتاب اين است كه با انسان در ارتباط است و موضوعيت مطالب در آن انسان است. رييس‌جمهور با بيان اينكه انسان عصاره هستي است و خداوند همه عالم را براي انسان خلق كرده و در انسان استعدادي قرار داده تا به بالاترين مراتب كمال رسيده و جلوه خدا در زمين شود، افزود: خداوند ويژگي‌ها و استعدادهاي فراواني در وجود انسان قرار داده كه انسان مي‌تواند به واسطه آنها صفات الهي را در خود تقويت كرده و شجاع، با كرامت، خلّاق و عالم و حكيم باشد؛ علم و حكمت برجسته‌ترين ويژگي و استعداد انسان است كه برآمده از انديشه اوست.

رئيس‌جمهور بالاترين استعداد انسان را علم‌آموزي و انديشه‌ورزي برشمرد و اظهار داشت: انديشه و علم انسان را از ساير موجودات متمايز كرده و به همين دليل است كه عالمان و انديشمندان هميشه در جوامع عزيز و محترم بوده‌اند چرا كه با بالاترين و عالي‌ترين استعداد انساني سر و كار دارند.

احمدي‌نژاد شكوفا شدن ساير استعدادهاي انسان را در گرو شكوفايي استعداد علم‌آموزي، انديشه‌ورزي و تفكر در انسان دانست و تصريح كرد: اگر علم و انديشه نباشد، زيباترين و بالاترين اعمال انسان نيز فاقد ارزش است و اين انديشه‌ورزي، علم‌آموزي و آگاهي است كه اعمال انسان را زيبا و ماندگار مي‌كند و به همين خاطر بايد استعداد علم‌آموزي و انديشه‌ورزي را مهمترين و ارزشمندترين هديه خدا به انسان در راه ميل به كمال و تعالي دانست.

رييس‌جمهور با بيان اينكه اگر علم و انديشه را از انسان بگيريم ديگر چيزي براي او باقي نمي‌ماند، تاكيد كرد: عبادت انسان نيز اگر از روي علم و همراه با تفكر و انديشه باشد، ارزشمند خواهد بود.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: انديشه و علم مراتب گوناگوني دارد كه متناسب با استعدادهاي انسان است و آن انديشه و علمي بالاترين ارزش را دارا خواهد بود كه به انسان و حقيقت او پرداخته و او را در راه شناخت خود و راهي كه بايد براي رسيدن به سعادت و كساني طي كند، ياري مي‌كند.

رييس‌جمهور افزود: بالاترين كار فكري و انديشه‌اي آن كاري است كه به نيازهاي فكري و انديشه‌اي انسان متناسب با زمان پاسخ مي‌دهد.

دكتر احمدي‌نژاد در ادامه با بيان اينكه خدا انسان را همواره بزرگ و با كرامت مي‌خواهد، اظهار داشت: بزرگي انسان در گرو انديشه است و انديشه و علمي در اين مسير انسان را ياري مي‌كند كه به انسان در راه خودشناسي، خداشناسي و هستي‌شناسي كمك كرده و ماموريت و هدف انسان را براي او مشخص و نمايان كند.

رييس‌جمهور ادامه داد: انساني كه از علم و انديشه بهره نگيرد همچون غنچه‌اي است كه نشكفته پژمرده مي‌شود و متاسفانه شاهد آن هستيم كه ميلياردها ميليارد استعداد انساني در جهان بدون آنكه فرصتي براي شكوفا شدن پيدا كنند به دليل فقدان آگاهي از استعدادهاي انساني از بين رفته و دفن مي‌شوند.

احمدي‌نژاد ماموريت اصلي پيامبران و انبياء الهي را آگاه كردن انسان از استعدادهاي خود و كمك به بشريت براي شناخت خود عنوان و تصريح كرد: بالاترين خدمت به انسان گشودن راه انديشه‌ورزي و تفكر است.رييس‌جمهور پايه تحولات تاريخي بشر را انديشه و تئوري‌هاي علمي برشمرد و گفت: منشأ تحولات اجتماعي، تحولات انديشه‌ انسان‌ها بوده و اين عالمان و انديشمندان هستند كه به نيازهاي زمان خود پاسخ گفته و سرنوشت عالم را رقم مي‌زنند و كتاب در اين بين محمل و قالبي براي ثبت و انتقال انديشه است.

احمدي‌نژاد نياز به علم و انديشه در طول زمان را در مسير تعالي بشر توصيف كرد و افزود: اين مسير متعالي تا زماني كه همه استعدادهاي انسان در ساير علم و انديشه شكوفا شود، ادامه خواهد داشت.

دكتر احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه انسان براي رسيدن به سعادت و كمال نيازمند الگوست، گفت: خداوند از آنجا كه انسان را بسيار عزيز مي‌دارد اين نياز انسان را نيز بي‌پاسخ نگذاشته و كساني را در خدمت انسان‌ها و براي تعالي آنها خلق كرده و هيچگاه بشر را بدون الگو و راهنما باقي نگذاشته است.

رييس‌جمهور افزود: امروز كه مكاتب انساني در عمل با بن‌بست مواجه شده‌اند، زيباترين كار علمي تلاش براي شناختن و معرفي انسان كامل به بشريت است، تا بيايد و عشق عدالت و محبت را در زمين مستقر كند و زيباترين كتاب عالم كتابي است كه انسان را به حقيقت خودش و انسان كامل هدايت كند.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با ابراز خوشحالي از گسترده‌تر شدن دايره مراسم اهداء جايزه كتاب سال در داخل و خارج از كشور اظهار داشت: مرزبندي جغرافيايي در حوزه علم و انديشه بي‌معناست و اين مرزبندي‌ها حاصل زياده‌خواهي قدرت‌‌هاي سياسي است چرا كه در حوزه انساني همه انسان‌ها بر يك فطرت و حقيقت آفريده شده‌اند و همه خواهان كمال، عدالت، كرامت، پيشرفت و محبت هستند.

احمدي‌نژاد با تقدير از برگزاركنندگان مراسم كتاب سال، از آنان خواست در انتخاب آثار برگزيده ملاك و معيار امتيازات براي آثار را چگونگي پاسخ درست و مناسب به نيازهاي فكري روز قرار دهند./ط

پنجشنبه|ا|20|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن