تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812497945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير ايران در تركيه :تفكر دلسوزي آمريكا براي مردم سوريه ساده انديشي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفير ايران در تركيه :تفكر دلسوزي آمريكا براي مردم سوريه ساده انديشي است
انكارا - سفير جمهوري اسلامي ايران در تركيه گفت: ساده انديشي است كه فكر كنيم آمريكا به خاطر دلسوزي براي مردم سوريه در امور اين كشور دخالت مي كند.


به گزارش روز چهارشنبه ايرنا ، " بهمن حسين پور " شب گذشته در گفت وگو با شبكه تلويزيوني دولتي تركيه " تي .آر.تي " با بيان اين مطلب گفت: در حالي كه اسراييل در منطقه خاورميانه به كشتار مردم فلسطين دست مي زند، آمريكا، انگليس، فرانسه و ديگر كشورهاي غربي عكس العملي در اين خصوص از خود نشان نمي دهندكه اين امر شك آور است.

حسين پور در باره مواضع ايران در قبال رخدادهاي اخير در سوريه اظهارداشت : مواضع ايران مشخص است، ما مخالف دخالت خارجي و خون ريزي در اين كشور هستيم و از مردم اين كشور حمايت مي كنيم.

وي افزود:با اصلاحات در اين كشور موافق هستيم و معتقديم كه دولت سوريه براي انجام اصلاحات نياز به زمان دارد و اميدواريم با درايت و دور انديشي مشكل سوريه به زودي حل شود.

وي مداخله خارجي در سوريه را بعيد دانست و گفت: به نظر نمي رسد كه مداخله خارجي دراين كشور صورت گيرد، زيرا مداخله خارجي معادلات را در منطقه تغيير خواهد داد و همگان از اين امر آگاه هستند.

وي در پاسخ به سووالي مبني بر تلاش آمريكا و غرب براي تحت فشار قرار دادن ايران به دليل فعاليت هاي هسته اي كشورمان اظهارداشت: آمريكا و غرب تلاش دارند كه درها را بر روي ما ببندند، آنها فكر مي كنند كه با زور و ارعاب مي توانند به اهدافشان دست يابند كه اگر اينطور بود در مدت 30 سال گذشته بايد به اهدافشان دست مي يافتند.

وي افزود:ما هراسي از غرب نداريم و اجاره نمي دهيم كه آنها مانع از رسيدن ما به حقوق حقه مان شوند. ما نه از نظر شرعي و نه عقلي در پي به دست آوردن سلاح هسته اي نيستيم ، ما دنبال انرژي هسته اي هستيم.

حسين پور در ادامه گفت: همانطور كه رييس جمهوري ايران به تازگي عنوان كرده است ، حماقت است كه غرب فكر كند كه ايران در پي سلاح هسته اي است.

مگر مردم كشورهاي مصر ، تونس و ليبي در انقلاب هاي خود داراي سلاح هسته اي بودند كه به پيروزي رسيدند.

سفير جمهوري اسلامي ايران در تركيه با اشاره به تلاش تركيه و برزيل براي حل موضوع هسته اي ايران با غرب در سال گذشته اظهارداشت : آمريكا در صورتي كه خواستار حل اين موضوع بود زماني كه گفت وگوهاي سه كشور در حال نتيجه بخشي بود، مانع از ادامه گفت وگو ها نمي شد. با اين حال به تازگي گروهي از بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي از تاسيسات هسته اي ايران بازديد كرده و بزودي بار ديگر اين بازرسان به تهران سفر خواهند كرد. ما درمذاكرات خواستار احترام به حقوق خود هستيم .

وي با اشاره به روابط خوب مقامات دو كشور ايران و تركيه گفت: دو كشور روابط خوبي با يكديگر دارند. ما به دوستان ترك خود اعتماد داريم. چندي پيش آنان از ما خواستند گفت وگوهاي خود را با غرب در خصوص برنامه هاي هسته اي مان آغاز كنيم كه با توجه به اين اعتماد ، آن را پذيرفتيم. ما آماده مذاكره هستيم چرا كه به خوبي آگاهي هستيم كه در سايه آرامش در منطقه پيشرفت حاصل مي شود.

حسين پور در پاسخ به سووالي درباره تهديد ايران براي مسدود كردن تنگه هرمز اظهارداشت: ما جنگ طلب نيستيم ، اين آمريكاست كه تهديد مي كند ، هيچ يك از مقامات رسمي ايران در خصوص بستن تنگه هرمز سخني به زبان نياورده اند. ما

جنگ طلب نيستيم ما در پي صلح هستيم ، ولي به هيچ كشوري اجازه تهديد نمي دهيم .ما به كشوري حمله نكرده ايم و از گروه هاي طالبان و القاعده نيز حمايت نكرده ايم.

حسين پور تاكيد كرد: ما در اين خصوص با مقامات ترك مشورت مي كنيم و آنان به خوبي مي دانند كه جنگ طلب نيستيم. موضوعات ايجاد شده تنها به خاطر ايجاد امنيت براي اسراييل است. آمريكا جنگ رواني عليه ايران به راه انداخته است و به فروش سلاح و مهمات به كشورهاي كوچك منطقه مشغول است. اخبار دريافتي حاكي است كه به تازگي چهار هزار نفر در صنايع اسلحه سازي آمريكا مشغول به كار شده اند. متاسفانه اين دنياي غرب است كه دم از جنگ مي زند ، خواسته ما صلح است.

سفير جمهوري اسلامي ايران با اشاره به سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي گفت : سه عامل باعث پيروزي انقلاب اسلامي در مقابل رژيم تا دندان مسلح پهلوي شد، مردم ، رهبري و الطاف الهي. از اين انقلاب 33 سال مي گذرد و در اين مدت پيشرفت هاي عظيمي را در بخش هاي مختلف سياسي ، اقتصادي ، فناوري و ... مشاهده مي كنيم. استقلال از جمله دستاوردهاي مهم اين انقلاب بشمار مي رود ، كه با مقاومت مردم ايران در پي فشارهاي غرب همچنان پا برجاست.

حسين پور در ادامه اظهارداشت : ما در پي صدور انقلاب نيستيم ، الگو برداشتن از انقلاب ايران به معناي صدور انقلاب نيست. بيداري اسلامي كه غرب به غلط از آن به عنوان بهارعرب ياد مي كند ، نشات گرفته از انقلاب اسلامي ايران است.

در كشورهاي مصر ، تونس ، ليبي و ...شاهد آن بوده ايم كه مردم اين كشور ها با نداي " الله اكبر " خواستار تغيير حكومتهايشان بوده اند. آيا اين بيداري اسلامي است يا بهار عرب؟ .در انقلاب هاي اين كشورها ، ملي گرايي نقشي نداشته است.

ما از اين تحولات حمايت به عمل مي آوريم . در هر كجاي دنياي كه مردم بپا خيزند و خواسته هاي حق طلبانه داشته باشند ، پشتيباني به عمل خواهيم آورد.

خاورم ** 230 ** 1446**

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30806077

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن