تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812623322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چگونه يك اتوپرس خوب انتخاب كنيم؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: چگونه يك اتوپرس خوب انتخاب كنيم؟
استفاده از دستگاه هاي اتو پرس از زمان توليد آنها بشدت در حال افزايش است و اين به دليل كارايي خوب و به صرفه بودن آنها است كه نياز به پرداخت هزينه اضافي به خشكشويي ها را برطرف مي كند.


به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران، تنها كافي است كه لباس يا پارچه را بين دو صفحه اتو قرار داده و اتو كردن را آغاز كنيد.

شلوار و پيراهن به احتمال زياد جزو آسانترين مواردي هستند كه مي توان از اتو پرس در مورد آنها استفاده كرد ، گفته مي شود كه بلوز خانم ها با توجه به بافت نازك آنها جز مواردي است كه اتو كردن آن توسط اتو پرس مي تواند با مشكل مواجه شود.

صفحه بزرگ در دسترس اتو پرس كه گاهي تا 10 برابر بزرگتر از اتو بخار عادي است، به شما امكان استفاده سريع و بهينه از آن را مي دهد و موجب صرفه جويي زيادي در وقت شما مي شود.

البته با توجه به قيمت اتو پرس كه معمولا بيشتر از 200 هزار تومان است، بايد قبول كرد كه ممكن است براي همه قابل استفاده نباشد، اما براي كساني كه از اتو زياد استفاده مي كنند به صرفه بوده و تهيه آن توصيه مي شود.

بدون شك به خشك شويي سپردن لباس هزينه زيادي دارد و بنابراين حتي اگر شما از اتو پرس يك يا دو بار در هفته براي اتوكردن شلوار، پيراهن يا بلوز از آن استفاده مي كنيد به مرور زمان هزينه صرف شده براي خريد آن جبران خواهد شد.

اتو پرس براي جلوگيري از چروك شدن لباس از فشار زياد بخار در دماهاي بالا استفاده مي كند، ولي بايد در نظر داشت كه از چروك درآوردن پارچه هاي ضخيم ساخته شده از مواد طبيعي نظير پنبه و كتان سخت تر خواهد بود.

نكته : بعضي از آنها به بخار پرشدت و اضافه بر حد عادي آن نياز خواهند داشت.

زماني كه پارچه و لباس خود را براي اتو بر روي اتوپرس قرار مي دهيد، اطمينان حاصل كنيد كه كاملا صاف باشد؛ در اين صورت چين و چروك ناخواسته برروي لباس وجود نخواهد داشت.

دستگاه هاي اتو پرس جديد داراي امكانات مدرن و صفحه نمايش هاي ديجيتال هستند كه به شما امكان كنترل درجه حرارت را بسته به نوع و جنس پارچه مي دهند.

اتو پرس ها با استفاده از كليد هاي مختلف اين امكان را به استفاده كننده مي دهند كه به سادگي درجه حرارت را تنظيم كند ، تانك آب دستگاه حتما بايد داراي نشانگرهايي باشد كه ميزان آب باقي ماننده را نشان دهد بدون اينكه نياز به باز كردن درپوش آن باشد.

بسياري از مدلها به اندازه ي كافي آب در مخزن خود دارند به صورتي كه شما مي توانيد بيشتر از 1.5ساعت به اتو كردن بپردازيد بدون اينكه نياز به وقفه براي پر كردن مخزن آب باشد.

نكته : در مواردي حجم مخزن آب اتو به حدود 1 ليتر نيز مي رسد.

*قابليت هايي كه در اتو پرس مي توانند وجود داشته باشند

تعدادي از قابليت هاي در دسترس در اتوپرس ها به شرح زير هستند:
• - قابليت ايمني خاموش شدن اتوماتيك: دراين حالت زماني كه سنسورهاي دستگاه توقف در كار؛ چه به صورت صفحه هاي بسته و يا صفحه باز؛ را نشان دهد اقدام به خاموش نمودن دستگاه مي كند.
• - قابليت استفاده از بخار متغيير و يا قطع كامل بخار: اين قابليت علاوه بر تنظيم بخار به شما اجازه مي دهد كه به صورت خشك(بدون بخار) به اتو كردن بپردازيد.
• - نشانگر درجه حرارت: به شما نشان مي دهد چه زماني دستگاه آماده استفاده است. از زمان روشن كردن دستگاه زماني طول مي كشد كه بخار آب بوجود آيد و دستگاه آماده كار شود. چراغ نشانگر آماده بودن دستگاه براي استفاده را به شما نشان مي دهد.
• - قفل دسته اتو پرس: دسته اتو پرس مي تواند داراي قفل باشد كه براي كساني كه بچه كوچك دارند بسيار ضروري است.
• - دكمه بخار با فشار بالا: قابليت استفاده از بخار با فشار بالا براي برخي لباس ها مانند كتان مي تواند زمان اتو را به طور قابل ملاحضه اي كاهش دهد. بسياري از اتوها داراي اين قابليت مي باشند كه با فشار دادن يك دكمه امكان استفاده از بخار با فشار بسيار زياد را به شما مي دهد.
• - تميز شدن خودكار دستگاه: در طول زمان داخل تانك آب و ساير قسمت هاي در مسير بخار رسوبي مي شوند. قابليت ذكر شده مي تواند با استفاده از جريان شديد بخار كه با فشار دادن يك دكمه انجام مي شود اين رسوب ها را از دستگاه پاك كند. اتوپرس هايي نيز وجود دارند كه داراي فيلتر ضد رسوب و سيستم الكترونيكي كنترل مواد معدني هستند كه ميزان اين رسوبات را كاهش مي دهند.
• - فيلتر آب: بيشتر مدل هاي اتوبخار از آب لوله كشي استفاده مي كنند و سپس آن را از ميان يك فيلتر صمغي و يا يك دريچه ضدكلسيوم عبور مي دهند. همان طور كه گفته شد اين كار موجب كاهش رسوبات در دستگاه مي شود.

*انتخاب اتو پرس مناسب

انواع مختلفي اتو پرس با برند ها و سايز هاي متفاوت در بازار موجود مي باشند. بايد توجه داشت كه استفاده از اتو پرس مهارت هايي نيز لازم دارد و براي عادت كردن به استفاده از آن به مقداري تمرين نيز نياز خواهيد داشت.

فاكتورهاي زيادي هنگام خريد اتو پرس بايد مورد توجه قرار گيرند و در نهايت خريدار بايد بر اساس فاكتوري كه از اهميت بيشتري براي او برخوردار است اقدام به انتخاب و خريد وسيله نمايد.

يكي از مهمترين فاكتورها در نظر گرفتن اين مساله است كه شما قصد داريد از اتو بيشتر براي چه نوع پارچه اي استفاده كنيد؟ الياف طبيعي مانند پارچه هاي كتاني و يا ابريشمي و نيز پارچه هاي ساخته شده از الياف ضخيم مانند جين، به بيشترين مقدار بخار هنگام اتو كردن نياز دارند.اتويي با قابليت اسپري بخار و بخار پرفشار براي اين چنين پارچه هايي مفيد خواهد بود. اگر شما اكثرا پارچه هاي الياف مصنوعي يا تركيبي را اتو مي كنيد، نيازي به چنين بخار قدرتمندي در اتو پرس خود نداريد.

اندازه صفحه هاي اتوپرس از مواردي است كه تاثير زيادي در قيمت دستگاه دارد. اندازه هاي معمول موجود در بازار 26، 28 و 32 اينچي مي باشند. شما بايد اندازه اتو را بر اساس نياز خودتان و همچنين تعداد اعضاي خانواده انتخاب كنيد. در صورتي كه اتوي 26 اينچ نياز شما را برآورده مي كند خريد اتوي 32 اينچ هزينه اضافي و غيرضروري را براي شما دارد.

راه هاي مختلفي براي كنترل بخار اتو وجود دارد. لزوما روشي بهتر از روش ديگر نخواهد بود ولي شايد ساده ترين روش براي بسياري بهترين روش نيز محسوب شود. تعدادي از مردم كنترل هايي كه به آن عادت دارند و به صورت پيچي يا ريلي هستند را مي پسندند در حالي كه بقيه كنترل هاي ديجيتال را ترجيح مي دهند. هنگام انتخاب توجه كنيد كه مي خواهيد كنترلر دستگاه به كدام صورت باشد و شما با كدام نوع كنترل راحت تر هستيد؟
با توجه به مدل دسته هاي گوناگون موجود، بهتر است به دسته اتو مورد نظرتان دقت كنيد و در صورت امكان آن را امتحان كنيد تا مطمئن شويد كه به راحتي مي توانيد از آن استفاده كنيد. افراد مختلف با توجه به اندازه دستشان ممكن است با مدل هاي مختلفي احساس راحتي كنند. وزن اتو پرس نيز از اهميت برخوردار است؛ در صورت امكان اتو را زماني كه تانك آن پر از آب است تست كنيد.
وسايل جانبي اتو پرس:
• - بطري اسپري كردن آب: گاهي براي پاشيدن آب برروي پارچه هاي ضخيم استفاده مي شود.
• - مخزن درجه بندي شده براي پركردن تانك آب: معمولا به همراه اتو اين مخزن وجود دارد.
• - بالشتك اتو كشي: در برخي موارد به كار اتو كردن لباس هاي مختلف كمك مي كند.
• - پايه اتو پرس: استفاده از اتو پرس بدون پايه مخصوص آن امكان پذير نيست. تقريبا تمام شركت هاي سازنده اتو پرس پايه اتو مخصوص محصول خود را توليد كرده و در اختيار مصرف كننده قرار مي دهند. برخي پايه ها قابليت تنظيم ارتفاع را دارند. چنين پايه هايي ترجيح دارند زيرا امكان استفاده از اتو را براي افراد مختلف فراهم مي كنند.

*ضمانت نامه:
همانند تمام وسايل برقي با وجود اينكه وجود ضمانت نامه مبلغي به قيمت دستگاه اضافه مي كند، ولي خريدن دستگاه به همراه ضمانت نامه توصيه مي شود. در صورتي كه از كساني هستيد كه ماييليد حتما اتوي خود را به همراه ضمانت نامه خريداري كنيد، در صورت امكان شرايط و امتيازات شركت هاي ضمانت كننده مختلف را بررسي كنيد و بهترين آن را براي خريد انتخاب كنيد./ف

سه|ا|شنبه|ا|18|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1727]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن