تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821208016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزيدگان ملي جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر معرفي شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: برگزيدگان ملي جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر معرفي شدند
فرهنگي. جشنواره خياباني. تئاتر فجر. برگزيدگان
تهران - برترينهاي بخش تئاتر ايران بيست و هفتمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر پنجشنبه شب طي مراسمي در تهران برگزار شد و نزديك به ‪ ۶۰‬تن در رشته‌هاي گوناگون جايزه گرفتند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اين مراسم با حضور محمدحسين ايماني خوشخو معاون امور هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمدحسين صوفي معاون صداي سازمان صداوسيما، حسين پارسايي مديركل هنرهاي نمايشي وزارت ارشاد، ايرج راد و جمعي از پيشكسوتان عرصه تئاتر ايران در سال اصلي مجموعه تئاتر شهر برگزار شد و در جريان آن،
به برگزيدگان تنديس جشنواره، لوح تقدير و جوايزي اهدا شد.

مراسم بخش بين‌المللي بيست و هفتمين جشنواره تئاتر فجر قرار است فردا جمعه طي مراسمي با حضور محمدحسين صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در تالار وحدت برگزار شود.

مراسم امشب به معرفي برگزيدگان مسابقه عكاسي تئاتر، بخش تئاتر خياباني جشنواره و برگزيدگان بخش نمايش‌هاي راديويي و تلويزيوني جشنواره اختصاص داشت و در جريان آن، از ناصر عرفانيان به خاطر سال‌ها فعاليت در به تصوير كشيدن نمايش‌هاي اجرا شده و همچنين شهرام گيل آبادي مدير مركز هنرهاي نمايشي راديو بخاطر تعامل و همكاري در جهت گسترش تئاتر تقدير به عمل آمد.

اجراي نمايش مادري از سرزمين درخت و زيتون نوشته چيستا يثربي و كارگرداني كيومرث مرادي با بازي الهام پاوه نژاد و همچنين اجراي قطعه موسيقي حماسي توسط آنكيدو دارش و امير صادقي از ديگر برنامه‌هاي ويژه اين مراسم بود.

ميثم رسولي هنرمند نقاش كشور نيز بطور همزمان يك تابلوي نقاشي با موضوع وقايع غزه اجرا كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، برگزيدگان بخش ايران جشنواره تئاتر فجر به اين شرح معرفي شدند:

* تئاتر خياباني
آراي هيات داوران بخش خياباني بيست و هفتمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر، جايزه ويژه خود را به دليل تلاش و فعاليت موثر در عرصه شكل دهي گروه نمايشي، به دو كارگردان اهدا كرد: حامد زارعيان كارگردان نمايش گل يا پوچ يا
فرشته نمايش برگزيده ششمين جشنواره نمايش درماني جانبازان، بخاطر عناصر تاثيرگذار تئاتري و مشاركت در خور توجه جانبازان ارزشمند و هنرمند انقلاب اسلامي در شكل دهي يك نمايش و رسول حق شناس براي نمايش آهي سفيد به خاطر مشاركت موثر و ارزنده گروه هنرمندان كانون سندروم

* بخش موسيقي
هيات داوران جايزه خود را به دليل استفاده مناسب از موسيقي بومي به محمدعلي نقدي به خاطر نمايش ميرزا از لاهيجان داد.

* بخش طراحي صحنه
بخش طراحي صحنه و لباس نيز جايزه خود را به مهدي حبيبي طراح صحنه و لباس نمايششيرين از ملاير و مسعود محرابي طراح صحنه و نمايش مسير سبز از تهران اعطا كرد.

* بخش بازيگري زن
بخش بازيگري زن نمايش خياباني از نرگس خاك كار بازيگر نمايش اسپري رنگ از ملاير و حديث نيك رو بازيگر نمايش ميرزا از لاهيجان تجليل كرد.

* بخش بازيگري مرد
جايزه اول بخش بازيگري مرد بخش ملي جشنواره تئاتر فجر به آرش غلامي بازيگر نمايش مسير سبز از تهران، جايزه دوم به سيدعلي موسويان بازيگر نمايش چشم هاي كاملا خسته از تهران و جايزه سوم به طور مشترك به سامان خليليان بازيگر نمايش جوينده يابنده از اهواز و عبدالله بهادري بازيگر نمايش گل و گلوله از سياهكل اعطا شد.

* بخش كارگرداني
جايزه اول بخش كارگرداني به مسعود محرابي كارگردان نمايش مسير سبز از تهران، جايزه دوم به محمد بي‌ريا كارگردان نمايش چشم‌هاي كاملا خسته از تهران و جايزه سوم اين بخش به طور مشترك به نگار نادري كارگردان نمايش ميرزا از لاهيجان و اميرحسين شفيعي و فردين نظري كارگردان نمايش خاطرات برفي از ورامين رسيد.

* بخش طرح و ايده
جايزه اول بخش طرح و ايده به مسعود محرابي براي نمايش مسير سبز از تهران، جايزه دوم به فردين نظري و امير حسين شفيعي براي نمايش خاطرات برفي از ورامين و جايزه سوم به محمدهادي عطايي براي نمايش آبي از تهران اعطا شد.

هيئت داوران بخش خياباني بيست وهفتمين جشنواره بين‌المللي فجر را اصغر همت، شكرخدا گودرزي و اردشير صالح پور تشكيل مي‌دادند.

* جايزه بنياد شهيد و امور ايثارگران
جايزه اين بخش به نمايش مادر مانده به كارگرداني حميدر ضا آذرنگ و نيما دهقان اهدا شد.

* مركز هنرهاي نمايشي راديو
جوايز مركز هنرهاي نمايشي راديو به علي تاج مير براي بازيگري مرد، مهين فرد نوا در بخش كارگرداني و ماهداد توكلي براي تهيه كنندگي رسيد.

* بخش راديويي
بخش راديويي نيز برترينهاي خود را در رشته‌هاي مختلف به اين شرح شناخت:
افكتور : فرشاد آذرنيا براي نمايش شب تنها
صدا بردار : علي حاجي نوروزي براي نمايش بابونه
بازيگر مكمل مرد : علي اصغر دريايي براي نمايش آش قجري
بازيگر مكمل زن : بهاره غني زاده براي نمايش زائر
بازيگر اول مرد: علي ميلاني براي نمايش‌هاي فصل خون و شب تنها
بازيگر اول زن: مهين نثر براي نمايش سليمه
نويسندگي: تقدير از مجيد حيدري براي نمايش آن سوي خط و اثر برگزيده از جهانشاه آل محمد براي نمايش
بهشت من
كارگرداني: مجيد حمزه براي نمايش‌هاي دكه خاطرات و شاخه گلي از آسمان تهيه كنندگي: محمد مهاجر براي نمايش بهشت من
سردبير : مهدي شرفي براي نمايش سليمه
گروه برگزيده به انتخاب ستاد برگزاري جشنواره نيز با تقدير از گروه مركز اصفهان، مركز هنرهاي نمايشي صداي جمهوري اسلامي ايران را به عنوان برتر معرفي كرد.

* بخش تلويزيوني:
نورپرداز : ايرج عاشوري براي نمايش شب مهتابي نادر
صدابردار : كريم كاشاني براي نمايش عزيز مايي
تدوين گر : مهدي نادري براي نمايش چهار حكايت از چندين حكايت رحمان طراح صحنه : منوچهر شجاع براي نمايش‌هاي تيغ كهنه و زمستان ‪۶۶‬
بازيگر مرد : سيامك صفري براي نمايش تيغ كهنه
بازيگر زن : آشا محرابي براي نمايش زمستان ‪۶۶‬
كارگردان هنري: علي اصغر شادروان براي نمايش شير و باد
كارگردان تلويزيوني : مسعود فروتن براي نمايش ملودي شهر باراني نويسنده : محمد امير يار احمدي براي نمايش تيغ كهنه
تهيه‌كننده : محمد مهدي افغانيان براي نمايش شب مهتابي نادر
گروه برتر به انتخاب ستاد برگزاري جشنواره، گروه فيلم و نمايش شبكه ‪۴‬ سيماي جمهوري
اسلامي ايران

* بخش عكس
هيات داوران جشنواره تئاتر فجر در بخش مسابقه عكس ضمن تقدير از مجيد خمسه ، محمد مهدي زابلي ، رئوفه رستمي و آزاده ميرزايي، صاحب رتبه اول را حسن طاهري ، رتبه دوم عباس كوثري و رتبه سوم را به طور مشترك ميلاد پيامي و مهدي حسني معرفي كرد.

جمعه|ا|11|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن