تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821260418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زورآزمايي خياباني موافقان و مخالفان پوتين در مسكو/وحشت غرب از روي كار آمدن پوتين


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: زورآزمايي خياباني موافقان و مخالفان پوتين در مسكو/وحشت غرب از روي كار آمدن پوتين
در حالي كه يك ماه به برگزاري انتخابات رياست جمهوري روسيه مانده است، طرفداران و مخالفان دولت روسيه امروز (شنبه ) در برخي مناطق مسكو، پايتخت اين كشور تظاهرات گسترده برگزار كردند.
بر اساس آمار پليس روسيه، حدود نود هزار نفر از طرفداران و بيست و سه هزارنفر از مخالفان ولاديمير پوتين نخست وزير روسيه در مسكو تظاهرات كردند .
موافقان دولت روسيه با برگزاري تجمع اعتراض آميز در مسكو دخالت هاي آمريكا و اتحاديه اروپا را در انتخابات رياست جمهوري اين كشور محكوم كردند. موافقان در اين تجمع اعتراض آميز شعارهاي «به فروپاشي روسيه راه ندهيم» ؛ « روسيه جاي انقلاب نارنجي نيست» ؛ « گدايي از سفارتخانه هاي خارجي بس است» و« انتخابات صادقانه بلي ؛ انتخابات نارنجي نخير» سردادند.
همزمان با اين حركت اعتراضي ، گروهي از مخالفان دولت نيز در مسكو تجمع كردند.اين گروه نيز كه مورد حمايت آمريكا و كشورهاي غربي هستند در شعارهاي خود برگزاري دوباره انتخابات و كناره گيري پوتين از رقابت انتخابات رياست جمهوري را خواستار شدند. رنگ سفيد نماد حركت اعتراضي اين گروه است.

دخالت آمريكا در انتخابات مجلس نمايندگان و اظهارات اخير مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا درباره تجديد نظر در ثبت نام يكي از نامزدهاي رد صلاحيت شده انتخابات رياست جمهوري به تنش ميان آمريكا و اتحاديه اروپا شدت بخشيده است .اشتون مسول سياست خارجي اتحاديه اروپا چندي پيش از روسيه خواسته بود در باره مساله رد صلاحيت ياولينسكي رهبر حزب ليبرال "يابلوكو" كه مورد حمايت غرب است تجديد نظر كند .
به نظر مي رسد با نزديك تر شدن به زمان انتخابات رياست جمهوري روسيه كه پوتين به عنوان شانس اصلي پيروزي در آن مطرح است ، هم مخالفان داخلي در روسيه و هم غرب تلاش مي كنند تا به هر نحو ممكن اين انتخابات را مخدوش جلوه دهند. اين در حالي است كه غربي ها سعي كرده اند تا بويژه پس از انتخابات اخير پارلماني روسيه كه اعتراضات داخلي را در باره نتايج آن به همراه داشت ، ضمن تحريك هر چه بيشتر مردم روسيه براي گسترش دامنه اعتراضات، چهره پوتين را نيز نزد مردم روسيه بيش از پيش مخدوش نمايند.
بي ترديد وجود نا آرامي و بي ثباتي سياسي در روسيه نه تنها موجب وخامت اوضاع اقتصادي اين كشور مي شود، بلكه باعث افزايش نارضايتي از پوتين به عنوان نخست وزير روسيه شده و بدين ترتيب از ميزان آراي وي در انتخابات آتي خواهد كاست. به همين لحاظ در جريان اعتراضات اخير به نتايج انتخابات پارلماني بيش از همه، پوتين هدف انتقادها قرارگرفت كه درصدد است براي سومين دوره، رياست جمهوري اين كشور را برعهده گيرد.
با توجه به وجود ارتباط مستقيم بين ميزان مشروعيت سياسي با پيشبرد سياست هاي اقتصادي و اجتماعي در داخل روسيه و يك سياست خارجي فعال در عرصه بين المللي، مسلما اگر پوتين با آرايي نه چندان زياد به رياست جمهوري برسد، نخواهد توانست در عرصه مقابله با معضلات داخلي و يا ايستادگي در برابر سياست هاي مداخله گرانه و توسعه طلبانه غرب، ايستادگي چنداني نمايد. لذا غربي ها با آگاهي از اين مساله،دو مسير موازي را طي مي كنند يعني از يك سو در صدد تخريب وجهه پوتين هستند و از سوي ديگر فرايند هاي دموكراتيك مانند نحوه انتخاب كانديداها و فرايند انتخابات در روسيه را زير سئوال مي برند.ضمن اين كه تلاش مي كنند كه عناصر طرفدار خود را حتي الامكان در صحنه سياسي روسيه حفظ نمايند. با اين همه شواهد حاكي از آن است كه پوتين حاكم آينده روسيه خواهد بود، كما اين كه چندي قبل دميتري مدودف رئيس جمهوري روسيه در نشست كنگره حزب روسيه واحد علت معرفي ولاديمير پوتين براي نامزدي پست رياست جمهوري اين كشور را اين گونه عنوان كرد كه پوتين سياستمداري باتجربه و موفق و محبوبترين فرد در عرصه سياست كنوني روسيه است.به گفته وي، اكثر مردم روسيه به پوتين اعتماد دارند و حاضرند سرنوشت آينده كشور را به وي واگذار كنند.
هر چند تحولات چند سال گذشته بويژه پيامد هاي بحران مالي و اقتصادي و در چند ماهه اخير برگزاري انتخابات پارلماني و گسترش اعتراضات به نتايج اين انتخابات باعث كاهش ميزان محبوبيت ولاديمير پوتين نخست وزير روسيه شد ، اما اكنون شواهد حاكي از آن است كه در آغاز سال جديد ميلادي بار ديگر محبوبيت نخست وزير روسيه كه از ديدگاه بسياري از كارشناسان مرد قدرتمند اصلي اين كشور محسوب مي شود افزايش يافته است.
در اين راستا ، نظر سنجي هاي اخير حاكي از آن است كه ولاديمير پوتين نخست وزير روسيه و رهبر حزب روسيه واحد كه شانس اول انتخابات رياست جمهوري روسيه محسوب مي شود با افزايش محبوبيت مواجه شده است .در واقع عليرغم تبليغاتي كه عليه پوتين در حال انجام است ، هم چنان مردم روسيه به وي اقبال دارند. در اين راستا بر اساس نظرسنجي صورت گرفته از سوي مركز ارزيابي افكار عمومي سراسري روسيه كه روز جمعه 20ژانويه منتشر شد، ميزان محبوبيت پوتين از 48 درصد به 52 درصد افزايش يافته است.
اين در حالي است كه محبويت رقباي اصلي پوتين تغيير چنداني نكرده است.بر اساس اين نظرسنجي، محبوبيت "گنادي زوگانوف" رهبر حزب كمونيست روسيه از 10 درصد به 11 درصد رسيده است. ميران محبوبيت "ولاديمير ژيرينوفسكي" رهبر حزب ليبرال دموكراتيك روسيه هم بدون تغيير به همان ميزان سابق، يعني 9 درصد است. زوگانوف و ژيرينوفسكي اصلي ترين رقباي انتخاباتي پوتين هستند.گفتني است در اواسط سال 2011 شاخص محبوبيت پوتين به حدود 64 درصد بود.مساله ميزان محبوبيت پوتين به عنوان كانديداي اصلي اين انتخابات از اهميت زيادي براي سنجش اعتبار وي در ميان مردم روسيه برخوردار است .با توجه به نظر سنجي اخيرمشخص است كه پوتين هم چنان بيشترين ميزان محبوبيت را در ميان مردم روسيه دارد و پيش بيني مي شود كه محبوبيت وي در هفته هاي آتي هم چنان سير صعودي را طي كند.
انتخابات رياست جمهوري روسيه روز 4 ماه مارس (14 اسفند ماه) برگزار مي شود.

يکشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن