تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815174474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فلورايد زياد آب، لكه هاي قهوه اي روي دندان را درپي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: فلورايد زياد آب، لكه هاي قهوه اي روي دندان را درپي دارد
مقدار بيشتر از حد مجاز فلورايد در آب، باعث ايجاد لكه هاي قهوه اي روي دندان ها مي شود.


دكتر بهروز فارسي، متخصص دندان پزشكي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: وجود فلورايد در آب آشاميدني براي دندان ها مفيد است و از پوسيدگي دندان جلوگيري مي كند، اما مقدار آن در آب بايد توسط كارگزاران شركت آب و مسئولان بهداشت اندازه گيري شود.
وي گفت: مقدار مجاز استفاده از فلورايد در داخل آب 1ppm است كه اگر بيشتر از حدمجاز باشد، باعث تغييرات قهوه اي بدرنگ در روي دندان ها مي شود كه به صورت خال هاي قهوه اي روي دندان مشاهده مي شود. اگرچه استفاده از فلورايد مقاومت خوبي در برابر پوسيدگي ايجاد مي كند، اما مقدار بيش از حد آن در آب، باعث ايجاد لكه هاي قهوه اي بر روي دندان مي شود كه به آن فلوروزيس گفته مي شود و ظاهري زشت به دندان ها مي دهد.
فارسي بيان كرد: در زماني كه دندان ها شروع به رشد و كامل شدن مي كند و در زمان جايگزيني دندان هاي دائمي به جاي دندان هاي شيري، دندانپزشك فلورايد را روي دندان هاي كودك قرار مي دهد كه اين عمل از پوسيدگي دندان هاي شيري جلوگيري مي كند و همچنين در آينده نياز به ارتودنسي ها را كم مي كند.
وي تشريح كرد: يك نوع مصرف ديگر فلورايد، استفاده از دهان شويه هاي حاوي فلورايد است كه در اختيار كودك قرار مي گيرد، به خصوص در سنين دبستان كه از طريق غرغره كردن در ساعت مشخص انجام مي شود كه با اين كار كمبود فلورايد دندان ها حل مي شود.
وي اظهار داشت: در مورد دهان شويه ها بايد بسيار دقت كرد؛ چون فلورايد بسيار سمي و خطرناك است و بايد در مورد استفاده براي كودكان دقت كافي انجام گيرد تا كودك آن را نخورد.
وي توصيه كرد: بهترين راه براي جلوگيري از پوسيدگي دندان هاي كودك، چكاپ كامل دندان ها هرچند وقت توسط دندانپزشك است./ح

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن