تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814683625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قوي تن: پرواز بادبادك ها حس و حال خودم بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: قوي تن: پرواز بادبادك ها حس و حال خودم بود
تهرانه - كاگردان و نويسنده فيلم سينمايي " پرواز بادبادك ها" گفت: اين فيلم حس و حال خودم بود و براي ساخت آن از هيچ فيلم يا كتابي ايده نگرفتم.


به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، " علي قوتن" در نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي پرواز بادبادك ها كه در سالن سعدي تالار همايش هاي برج ميلاد برگزار شد افزود: فيلم هايي كه در دو دهه گذشته ساخته ام بيشتر تجاري و گشيه اي بوده اند و بعد از ساخت هفت فيلم بازاري دوست داشتم به دغدغه هاي خودم بازگردم.

اين كارگردان ادامه داد: 20 سال است در سينمايي هستم كه نتوانسته ام به حيطه موضوعات مورد علافه خودم بپردازم و با تجربياتي كه در اين دو دهه كسب كردم، تصميم گرفتم به سراغ سينمايي بروم كه پيش از ساخت نخستين فيلم بازاري خود در سال 70 به آن مي پرداختم.

قوي تن با بيان اينكه پرواز بادبادك ها سومين تجربه من در اين گونه ي سينمايي است، گفت : اين سينما را با سرمايه خودم ادامه داده ام و البته بعد از فيلمبرداري پرواز بادبادك ها، بنياد فارابي مرا كمك و وام هايي را اعطا كرد.

وي افزود: همين الان اگر بگوييم كه مي خواهم اين سينما را ادامه بدهم، هيچ كس حاضر به سرمايه گذاري نمي شود.

در ادامه روناك پور يادگاري ديگر بازيگر اين فيلم درباره نقش خود گفت: اين سومين همكاري من با آقاي قوي تن است و زماني كه وي پيشنهاد بازي در اين فيلم را ارايه داد، بسيار مي ترسيدم زيرا شخصيت فيلم از نظر سني 10 سال با من فاصله داشت.

همچنين مهدي حسيني وند تدوينگر پرواز بادبادك ها در باره همكاري خود با قوي تن گفت: همكاري من با آقاي قوي تن تا حدودي خارج از عرف متعارف است.

حسيني وند يادآور شد: در سه مورد همكاري خود با آقاي قوي تن، زماني به همكاري دعوت شده ام كه خودشان فيلم را يك بار مونتاژ كرده اند.

اين تدوينگر افزود: در تدوين اين فيلم، به عنوان يك مخاطب به فيلم نگاه مي كردم و به همين دليل خيلي راحت تر مي توانستم دست اندازهاي موجود در فيلم را شناسايي كنم.

در ادامه اين نشست عضو انجمن منتقدان سينماي ايران با بيان اينكه روايت مبتني بر نريشن، به فيلم پرواز بادبادك ها هيچ كمكي نمي كند، افزود: به عنوان نمونه، فيلم ماجراي دريافت نامه هاي بدون اسم يا ورود معلم به روستا را نشان مي دهد و نيازي نيست كه نريشن وجود داشته باشد.

علي اصغر كشاني فيلم پرواز بادبادك ها را دچار ضعف در برخي سكانس ها وضعف شخصيت پردازي خواند و گفت: برخي از مواقع فيلم بدون هيچ دليل طولاني شده كه به كل كار لطمه زده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، قوي تن، پس از اظهارات كشاني منتقد سينما، گفت: اين فيلم در اكران سينماهاي عمومي نيست و در زمان اكران نيست كه جلسه نقد و بررسي گذاشته شود.

كارگردان پرواز بادبادك ها افزود: اين فيلم در جشنواره اكران شده است و قرار بود جلسه پرسش و پاسخ گذاشته شود و آقاي خزايي گفته بود كه اين جلسات، جلسات پرسش و پاسخ است.

در پاسخ به اظهارات قوي تن، محود گبرلو مجري و كارشناس نشست گفت: ابن نشست ها، هم جلسات پرسش و پاسخ و هم جلسات نقد و بررسي است.

قوي تن ادامه داد: پرسش و پاسخ اين است كه درباره سختي هاي كار سووال شود و اينكه عوامل فيلم چگونه بوده اند.

اين كارگردان در پاسخ به سووال خبرنگار ايرنا مبني بر شباهت وي به سهراب سپهري در فيلم گفت: من اكنون نيز همين قيافه را دارم و طراح گريم هيچ كاري نكرده است.

وي افزود: اين امر اتفاقي بوده است و در موضوعي كه انتخاب كردم، هيچ تعمدي بر شاعرانه بودن آن وجود نداشته است و تنها قصد داشتم موضوعي ساده در روستايي دور افتاده را به تصوير بكشم.

قوي تن همچنين درباره انتخاب كودكان براي بازي در فيلم گفت:خيلي تلاش داشتم، كودكاني كه در فيلم ايفاي نقش كرده اند از همان روستاي محل فيلمبرداري باشد كه برخي از همان روستا بودند و تعدادي را نيز از مكان هاي ديگر انتخاب كردم.

سي امين جشنواره فيلم فجر تا 22 بهمن ماه جاري در تهران برپاست.

فراهنگ**9140**

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30795512

پنجشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن