تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815425739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صيادان جاسك هرمزگان: رفتار شركت تاييدشناورهاي صيادي، طبق مقررات نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: صيادان جاسك هرمزگان: رفتار شركت تاييدشناورهاي صيادي، طبق مقررات نيست
تعدادي از صيادان جاسك از توابع هرمزگان گفتند: يك موسسه رده بندي، بدون رعايت مقررات و قوانين دريانوردي اقدام به تاييد شناورهاي صيادي دراين شهرستان مي كند.


اين عده درگفت وگو باخبرنگار ايرنا ابراز داشتند: در قالب خصوصي سازي،اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان برخي از مسووليتها از جمله تاييد فني و امدادي شناورهاي صيادي و تجاري را به اين شركت واگذار كرده است.
يكي از صيادان ساكن شهر جاسك گفت: اين موسسه رده بندي، فردي را كه از فروشندگان وسايل و تجهيزات صيادي است بعنوان نماينده خود انتخاب كرده است.
وي بيان داشت: با توجه به اهميت اين كار، نماينده بدون هر گونه بازديدي از شناورهاي صيادي اقدام به تهيه فرمهاي لازم كرده و در هر نوبت 30 فرم براي تمديد پروانه بهره برداري شناور به بندرعباس مركز استان هرمزگان ارسال مي كند.
وي بيان داشت: از آنجايي كه اين موسسه رده بندي نيز بازديد فني از شناورها را تاييد كرده، اداره ثبت شناورها وابسته به اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان نيز اقدام به تمديد پروانه ها مي كند.
ديگر صياد ساكن جاسك نيز بيان داشت: به دليل رعايت نكردن مقررات دريانوردي طي سال جاري تاكنون حدود 10نفر از صيادان اين شهرستان جان خود را از دست داده اند.
وي افزود: از جمله اين مقررات به داشتن جليقه صيادي، طول استاندارد بدنه شناور صيادي و مطابقت قدرت موتور كار گذاشته شده بر روي شناور با پروانه صادر شده عنوان كرد.
وي گفت:متاسفانه اكثر صاحبان شناورهاي صيادي به دليل فقر فرهنگي بدون رعايت اين مقررات به دريا مي روند درحاليكه اين موسسه رده بندي در اين زمينه كوتاهي مي كند.
به گفته وي اين موسسه بوسيله نماينده خود در جاسك از هر فروند قايق 300هزار ريال و هر وفروند لنج صيادي نيز مبلغ يك ميليون ريال بابت تهيه گزارش فني جهت تمديد پروانه بهره برداري بوسيله اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان از صيادان جاسك دريافت مي كند.
رييس اداره بندر و دريانوردي جاسك گفت: من تعجب مي كنم چرا نمايندگان اين موسسه به اين شهرستان نمي آيند و چندين بار تاكنون اين مساله را به اداره كل گزارش كرده ام.
اسحاق عزيز اللهي بيان كرد: امكان ندارد بتوان طي مدت يك روز از 30فروند شناور صيادي شامل لنج و قايق بازديد و گزارش لازم را تهيه و ارسال كرد زيرا شناورها در روستاهايي قرار دارند كه فاصله آنها با يكديگر به 150كيلومتر مي رسد.
وي ابراز داشت: نماينده اين موسسه كه فروشنده ادوات صيد و صيادي است پروانه ها را جمع آوري و پس از دريافت مبلغ مورد نظر و تاييديه هاي لازم جهت تمديد به مركز استان ارسال مي كند.
رييس اداره بندر و دريانوردي جاسك گفت:درحالي كه اين موسسه بايستي با دقت لازم و تاكيد بر اجراي مقررات دريانوردي براي حفاظت از جان صياد و شناور صيادي او اقدامات لازم را انجام دهد و پس از آن در زمينه تاييد آنها براي تمديد پروانه شناور اقدام كند.
به گفته مسوولان و صيادان از جمله وظايف اين موسسه تاييد مطابقت نوع موتور با پروانه، داشتن امكانات دريانوردي از جمله جليقه نجات و ديگر امكانات امدادي و تاييد كردن بدنه شناور با نوع موتور مورد استفاده در آن است.
در اطلاعات منتشره بوسيله شيلات هرمزگان آمده است در شهرستان ساحلي جاسك بيش از 150 فروند لنج و 500فروند قايق فعاليت دارند.
به گفته صيادان هر ماه بين 30 تا 40 فروند قايق و لنج براي تمديد پروانه بهره برداري به نماينده اين موسسه مراجعه مي كنند.
شهرستان 80هزار نفري جاسك در 340كيلومتري شرق بندرعباس مركز استان هرمزگان قرار دارد.ك/4

دوشنبه|ا|14|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن