تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821298207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موافقت مجلس با لايحه دولت براي كسربودجه عمراني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: موافقت مجلس با لايحه دولت براي كسربودجه عمراني
گروه سياسي: نمايندگان مجلس با كليات لايحه درخواستي دولت براي كسر بودجه عمراني و افزودن آن به بودجه هزينه اي كشور در سال جاري موافقت كردند.بر اين اساس، در صورت تصويب نهايي كليات لايحه اصلاح قانون بودجه سال 87 كل كشور، كسري اعتبارات هزينه اي دستگاه هاي مختلف تا سقف 59 هزار و 570 ميليارد ريال از محل اعتبارات عمراني ، صرفه جويي و كاهش اعتبارات هزينه اي تامين خواهد شد. كليات اين لايحه پس از سخنان موافقان و مخالفان، با 147 راي موافق در برابر 74 راي مخالف و 12 راي ممتنع از مجموع 237 نماينده حاضردر صحن به تصويب رسيد. يك فوريت اين لايحه در دهم دي ماه به تصويب رسيده بود.پيش از تصويب كليات اين لايحه ، محمد مهدي مفتح، مخبر كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در دفاع از اين لايحه گفت: بودجه بايد به نحوي تنظيم شود كه نه درآمدها و نه هزينه ها در پيش بيني كم يا زياد نشود تا بودجه وضع متعادلي داشته باشد. نماينده رزن افزود: اين كسري براي پرداخت حقوق كاركنان دولت و معوقات دستگاه هاي مختلف مانند وزارتخانه هاي آموزش و پرورش و بهداشت، از سال هاي گذشته ناشي مي شود. مفتح تامين هزار ميليارد ريال از كسري بودجه را از محل صرفه جويي دولت، از نكات مثبت لايحه برشمرد و گفت: براي پرداخت حقوق كاركنان دولت و بازنشستگان چاره اي غير از تصويب اين لايحه نداريم.
نماينده دولت: دچار مشكلات ساختاري مزمن هستيم
برقعي معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري به نمايندگي از دولت دردفاع ازلايحه ، گفت: ما دچار مشكلات ساختاري مزمن در مجموع احكام و مقررات هستيم و به رغم تلاش براي كاهش كسري، باز با كسري مواجهيم. وي افزود: يكي از علل كسري بودجه اجراي همزمان همه قوانين به موازات قانون بودجه است يعني قانون بودجه ساير قوانين كشور را ابطال نمي كند و اين قوانين در برخي موارد بر هزينه هاي دولت مي افزايد. برقعي گفت: براي مثال، به منظور اجراي قانون خدمات كشوري كه امسال براي بازنشستگان اجرا شد در قانون بودجه حدود 730 ميليارد تومان پيش بيني شده بود اما اجراي آن عملا باعث كسري بيش از هزار ميليارد توماني دولت شد. وي بخشي از كسري بودجه امسال را ناشي از معوقات سال گذشته وزارتخانه هاي آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خواند و افزود: وزارت آموزش و پرورش 1300 ميليارد تومان و وزارت بهداشت 200 ميليارد تومان بدهي معوقه از سال هاي گذشته دارند. برقعي اجراي قانون بازنشستگي پيش از موعد را باعث كسري صندوق هاي بازنشستگي لشكري و كشوري دانست و گفت: بخش اعظم اين كسري ناشي از پرداخت 5 هزار ميليارد تومان براي حقوق ماهيانه مستمري بگيران، بازنشستگان و كاركنان دولت بوده است. وي با بيان اينكه اين كسري از محل صرفه جويي و كاهش اعتبارات عمراني و هزينه اي دولت و نه برداشت از حساب ذخيره ارزي تامين خواهد شد، افزود: ارائه متمم و استفاده از منابع نفتي باعث افزايش پايه پولي و آثار تورمي بسيار وحشتناك اقتصادي مي شد.
نماينده ساري: بودجه نويسي مملكت انحراف دارد
علي اكبر آقايي رئيس كميسيون عمران مجلس در مخالفت با اين لايحه گفت: چرا از قانوني كه خود مجلس تصويب كرده است با تصويب اين نوع لوايح عبور مي كنيم. وي با انتقاد از اينكه در لايحه از بخش هاي عمراني غيردولتي كاسته شده است، گفت: در صورت تصويب اين لايحه و جا به جايي اعتبارات از عمراني به هزينه اي كارهاي عمراني متوقف و كارگران آن بيكار خواهند شد. علي اصغر يوسف نژاد نماينده مردم ساري هم در مخالفت با اين لايحه با بيان اينكه بودجه نويسي مملكت انحراف دارد، گفت: تصويب اين لايحه باعث توقف طرح هاي عمراني و بيكاري كارگران مي شود. وي نبود واقع بيني در بودجه را باعث اين نوع كسري دانست. رضا عبداللهي نماينده مردم ماهنشان و رئيس كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نيز در مخالفت با اين لايحه گفت: وقتي اين نوع لوايح را تصويب مي كنيم در واقع قوانين خود مجلس را نقض كرده ايم. وي ضعف كارشناسي و عقب افتادگي طرح ها را از معايب لوايح اصلاح بودجه برشمرد و افزود: اين نوع لوايح باعث افزايش تورم و تعويق طرح هاي عمراني مي شود. نماينده مردم ماهنشان اضافه كرد: ما با اين كار و براي پرداخت حقوق و دستمزد كاركنان از حقوق بخش خصوصي اعم از كارگران و متخصصان برداشت مي كنيم كه اين كار عادلانه نبوده و از دولت نهم كه شعار عدالت محوري سر مي دهد، پذيرفته شدني نيست. وي تصريح كرد: مجلس جا دارد يك بار با اين گونه اصلاحيه ها مخالفت كند تا هر سال اين موضوع تكرار نشود زيرا زماني كه لايحه بودجه 87 تقديم مجلس شد، سقف بودجه عمومي 72هزار ميليارد تومان بود كه مجلس 2 هزار ميليارد تومان نيز به بودجه جاري دولت اضافه كرد.
كامران: نبايد كارمندان را شب عيد نگران كنيم
اما اسدالله عباسي نماينده مردم رودسر در موافقت با كليات اين لايحه گفت: آموزش و پرورش با بيش از دو هزار ميليارد تومان كسري مواجه است كه اگر براي تامين آن فكري نكنيم مشكلات آن دامنگير مردم مي شود. كاظم دلخوش نماينده مردم صومعه سرا هم در موافقت با كليات لايحه گفت: اين لايحه در جهت تامين بخشي از هزينه هاي ضروري دستگاه هاي اجرايي و جلوگيري از ايجاد مشكلات در پرداخت هزينه اي و بودجه سال جاري دستگاه ها ارائه شده است. وي افزود: تاسف ما اين است كه چرا مجلس نمي تواند بيش از 3 تا 5 درصد در لايحه بودجه اثر گذار باشد. حسن كامران نماينده مردم اصفهان هم در موافقت با اين لايحه گفت: اينكه دولت لايحه متمم نياورده است تا از محل حساب ذخيره ارزي كسري خود را تامين كند، كار خوبي است و مي تواند تا حدي جلو تورم را بگيرد. وي با بيان اينكه اين اصلاحيه در قالب قانون برنامه است، گفت: نبايد با مخالفت با اين لايحه، كارمندان را شب عيد نگران كنيم. بررسي جزئيات لايحه اصلاح قانون بودجه سال 1387 كل كشور به علت آغاز زمان نطق هاي ميان دستور نمايندگان به جلسه علني روزسه شنبه مجلس موكول شد.

دوشنبه|ا|14|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن