تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806925702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رؤياي شيرين آنري در آرسنال


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: رؤياي شيرين آنري در آرسنال
ورزش > فوتبال - آرسن ونگر در دوره 15 ساله مربيگري‌اش در آرسنال عقايد خاصي داشته و به آنها پايبند بوده است.

يكي از آنها اين است كه او علاقه‌اي به بازگرداندن بازيكنان سابقش ندارد. او در سال‌هاي اخير فرصت داشت كه پاتريك ويرا، سول كمپبل و روبر پيرس را به آرسنال برگرداند ولي با وجود نياز تيمش از اين كار خودداري كرد. تيري آنري اما شامل اين قاعده نمي‌شد. ونگر گفته بود كه براي پر كردن جاي خالي دو مهاجم آفريقايي‌اش، ژروينيو و شاماك كه به جام ملت‌هاي آفريقا رفته‌اند، در نيم‌فصل يك مهاجم مي‌خرد و وقتي فرصت بازگرداندن آنري را پيدا كرد، درنگ نكرد.

آنري كه با نيويورك ردبولز قرارداد دارد، در تعطيلات ليگ آمريكا براي حفظ آمادگي بدني‌اش با آرسنال تمرين مي‌كرد و ونگر با ديدن آمادگي كاپيتان سابقش راضي شد كه با او قراردادي دو ماهه امضا كند.

پيش از اين آنري اين افتخار را پيدا كرد كه در مراسم افتتاحيه مجسمه برنزي‌اش در ورودي ورزشگاه امارات حاضر باشد. او يكي از 3 بازيكن تاريخ باشگاه آرسنال است كه مجسمه‌اش به خاطر عملكرد درخشاني كه با پيراهن اين تيم داشته در ورودي ورزشگاه نصب شده است.

در سال 1999 و پس از انتقال جنجالي آنلكا به رئال مادريد، ونگر تصميم گرفت ديگر هموطن جوانش، تيري آنري را به آرسنال ببرد. او خيلي زود در آرسنال جا افتاد و نه تنها جاي آنلكا را پر كرد كه با گل‌هاي ديدني‌اش يان رايت، مهاجم محبوب باشگاه كه به تازگي خداحافظي كرده بود را در سايه قرار داد. او 8 سال در آرسنال بود و عنوان بهترين گلزن تاريخ باشگاه را كه در اختيار يان رايت بود با زدن 226 گل شكست. او در سال 2007 و در شرايطي كه آرسنال به خاطر جوانگرايي از روزهاي اوج فاصله گرفته بود به بارسلونا پيوست. آنري اما هميشه از آرسنال به‌عنوان باشگاهي كه در قلبش جاي دارد ياد مي‌كرد و وقتي موضوع بازگشت موقت او مطرح شد، آن را پذيرفت.

ريسك آنري

آنري اما با اين بازگشت دست به ريسك بزرگي زد. تصويري كه هواداران آرسنال از او دارند، مهاجمي گلزن و مهارنشدني است كه يكي از بهترين بازيكنان ليگ برتر محسوب مي‌شود، ولي آنري 35 ساله با روزهاي اوجش فاصله دارد. به همين دليل آنري تاكيد كرد كه نبايد به او به چشم يك ناجي نگاه كرد. البته آنري در آرسنال بازگشتي رؤيايي داشت كه در خوشبينانه‌ترين حالت هم نمي‌توانست تصورش را بكند.

در بازي مقابل ليدز در جام حذفي، زماني كه مهاجمان ناآماده آرسنال يكي پس از ديگري فرصت‌هاي گلزني را از دست مي‌دادند، ونگر تصميم گرفت آنري را به زمين بفرستد. او در اواسط نيمه دوم و درحالي‌كه بيشتر از 22 بازيكن درون زمين مورد توجه تماشاگران و دوربين‌ها قرار داشتند به زمين رفت و حدود 10 دقيقه بعد نخستين فرصتش را تبديل به گل صعود تيمش كرد. اين گل شماره 227 آنري براي آرسنال بود و او فرصت دارد در زمان باقي‌مانده قراردادش اين آمار را بهتر كند.

آنري پس از بازي كاملا منقلب شده بود و گفت:« اميدوارم يكي مرا بيدار نكند و بگويد همه اينها يك خواب بوده است. حدود دو هفته پيش من براي تعطيلات در مكزيك بودم و حالا توانستم در جام حذفي گل صعود آرسنال، تيم محبوبم را بزنم». او اضافه كرد كه هواداران نبايد انتظار داشته باشند كه اين اتفاق در هر بازي بيفتد و البته حق با اين بازيكن باتجربه بود؛ آنري در بازي بعدي مقابل سوانزي در ليگ برتر هم در نيمه دوم به زمين رفت ولي اين بار موفق به گلزني نشد تا آرسنال با شكست به خانه برگردد.

اين شكست با يك اتفاق تلخ ديگر براي اين بازيكن باتجربه همراه بود ؛ او با يكي از هواداران آرسنال كه اعتراض تندي به بازيكنان داشت درگيري لفظي پيدا كرد. آنري به اين هوادار گفته بود كه او در روزهاي بد هم تنها بايد از تيمش حمايت كند، هرچند در روز بعد بابت رفتارش از اين هوادار عذرخواهي كرد. بعد از آن نوبت بازي با منچستريونايتد بود و هواداران آرسنال اميدوار بودند بازيكن محبوب شان خاطره درخشش در رويارويي‌هاي قبلي اين دو تيم را زنده كند ولي آنري بدشانس بود و اين بازي حساس را به‌دليل مصدوميت از دست داد. آرسنال در غياب آنري شكست خورد تا سومين شكست متوالي‌اش در ليگ برتر را تجربه كند و ونگر بيش از پيش تحت فشار قرار بگيرد.

آنري حالا ماموريت دارد به اين مربي كه نقش زيادي در موفقيت‌هاي او داشته براي فرار از اين بحران كمك كند. آرسنال مدت‌هاست شانس قهرماني را از دست داده ولي رقابت سختي با چلسي و ليورپول براي گرفتن سهميه ليگ قهرمانان دارد و آنري با تجربه بالايش مي‌تواند براي آرسنال در اين رقابت نزديك سرنوشت ساز باشد. او همچنين فرصت دارد يك بار ديگر بازي در ليگ قهرمانان را با پيراهن آرسنال در برابر ميلان تجربه كند. آيا او مي‌تواند خاطره خوب ديگري براي آرسنالي‌ها از يك بازي بزرگ اروپايي باقي بگذارد؟

دوشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن