تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806630897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دارو6 داروي نوتركيب با حضور رئيس جمهور رونمايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: دارو6 داروي نوتركيب با حضور رئيس جمهور رونمايي شد
2 قلم داروي نوتركيب و 4 نوع ماده اوليه دارويي ساخت محققان كشور، روز گذشته با حضور رئيس‌جمهور، معاون علمي رئيس‌جمهور، وزير بهداشت و جمعي از محققان دانشگاهي در نهاد رياست جمهوري رونمايي شد.به گزارش ايسنا، قرارداد توليد اين داروها در قالب طرح كلان ملي فناوري «توليد داروهاي وارداتي» بين معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و وزارت بهداشت در سال 88 منعقد شده است.اين داروها شامل «سالمترول» (Salmeterole) براي درمان بيماري‌هاي تنفسي و آسم، «ريلوزول» (Riluzole) با كاربرد در درمان ALS (نوعي بيماري سيستم عصبي)، «لتروزول» (Letrozol) براي مهار «آروماتاز» و كاربرد در درمان سرطان سينه، «زولدرونيك اسيد» (Zoledronic acid) براي پيشگيري از استئوپروز (پوكي استخوان) و نيز درمان بيماري پوستي پاژه، فاكتور 7 انعقادي خون براي درمان بيماران هموفيلي و نيز «توكسين بوتولينوم A» براي درمان پوست و زيبايي است. توليد اين داروها به دست متخصصان داخلي هم از جهت فناوري بالاي آن ها و نيز از لحاظ كاهش قيمت‌ نسبت به نمونه خارجي، در عين اثربخشي بالاتر، بسيار حائز اهميت است و صرفه‌جويي 68 ميليون دلاري سالانه را براي كشور به همراه دارد.

جزئيات داروهاي رونمايي شده

سالمترول (Salmeterole): داروي سالمترول به شكل تنفسي مصرف مي شود و بسته به ميزان بيماري در دوزهاي مختلف استنشاق مي شود. اين دارو به عنوان گشاد كننده‌ راه‌هاي هوايي و داروي ضد آسم كاربرد دارد.

ريلوزول (Riluzole): داروي ريلوزول به شكل قرص مصرف مي شود و براي درمان بيماري ALS يا آميوتروفيك لاترال اسكلروز كه نوعي بيماري سيستم عصبي است، كاربرد دارد.

اين بيماري مربوط به نورون‌هاي حركتي است و تخريب پيشرونده و غيرقابل ترميم در دستگاه عصبي مركزي (مغز و نخاع) و دستگاه عصبي محيطي را موجب مي شود. اين بيماري منجر به از دست رفتن تدريجي عملكرد عضلات (به ويژه عضلات مخطط) مي شود و با تضعيف ماهيچه‌ها فرد به تدريج به فلج عمومي مبتلا مي‌شود.

لتروزول (Letrozole): ماده اوليه دارويي لتروزول براي توليد اين دارو مورد نياز است. داروي لتروزول تبديل آندروژن‌ها به استروژن را از طريق مهار سيستم آنزيمي آروماتاز مهار مي كند. كاهش استروژن‌ها منجر به كاهش توده توموري و تاخير در پيشرفت رشد تومور در سرطان سينه در زنان مي شود. اين دارو هورموني است و در پيشگيري از گسترش تومورها نقش دارد.

«زولدرونيك اسيد» (Zoledronic acid): ماده اوليه دارويي زولدرونيك اسيد به صورت تزريقي بوده و مكانيسم اثر آن به صورت مهار فعاليت استئوكلاست‌ها در استخوان ها و غضروف هاست. همچنين اين دارو فعاليت استئوكلاستيك آزاد سازي كلسيم در استخوان ها و غضروف ها را مهار مي كند. اين دارو از خانواده بيس فسفونات ها بوده و در درمان پوكي استخوان، سرطان هاي سينه، پروستات و هيپركلسميا مورد استفاده قرار مي گيرد.

«توكسين بوتولينوم A»: داروي توكسين بوتولينوم داراي مصارف دارويي مختلفي است و به صورت فرآورده دارويي تزريقي به صورت پودر ليوفيليز توليد شده است. اين دارو براي درمان بيماري هاي پوستي و همچنين مصارف زيبايي كاربرد دارد. اين فرآورده دارويي يك فرآورده بيوتكنولوژي به شمار مي رود.

Antihemophilic Factor VII: فاكتور 7 يك فاكتور مربوط به انعقاد خون و ضد خونريزي است كه به شكل تزريقي ارائه مي شود. اين دارو در درمان خونريزي هموفيلي A و B موثر است.

رئيس جمهور: شيوع برخي بيماري ها در جهان اقدامي در راستاي جنگ بيولوژيك است

رئيس جمهور در اين مراسم شيوع برخي بيماري‌ها در جهان را اقدامي در راستاي جنگ بيولوژيك خواند.به گزارش ايسنا، محمود احمدي‌نژاد اظهار كرد: بيش از 140 داروي نوتركيب براي بيماري‌هاي صعب العلاج در دنيا توليد مي‌شود كه تاكنون موفق به توليد 12 مورد شده ايم. بنابراين براي رسيدن به 140 مورد هنوز فاصله بسيار است، گرچه براي توليد اين 12 مورد نيز اقدامات بسيار بزرگي انجام شده است.وي ادامه داد: شتاب ما در اين راستا بالا ست و اميدواريم كه هر چه زودتر بتوانيم به يكي از صادر كنندگان دارو تبديل شويم. رئيس قوه مجريه ياد آورشد: واقعيتي وجود دارد كه بسياري آن را يا به دليل تعارف يا ترس مطرح نمي‌كنند. اصل شبكه دارويي دنيا در دست گروه معدودي است و در اين زمينه نقلي وجود دارد كه پشت اين موضوع صهيونيست‌ها هستند. وي ادامه داد: ما هم اين موضوع را قبول داريم، آن ها به ملت‌ها فشار مي‌آورند، چه بسا كه بسياري از اوقات بيماري را ترويج مي‌كنند تا بتوانند داروهاي خود را بفروشند.احمدي‌نژاد با طرح اين سوال كه چگونه است كه در مراكز بي‌بند و باري دنيا بيماري‌هايي مانند ايدز زياد نيست يا بسيار اندك است و اين بيماري در جاهايي رواج مي‌يابد كه بيشتر مراعات مي‌كنند، تصريح كرد: اين موضوع طبيعي نيست، معلوم است كه اين موارد با برنامه‌ريزي دقيقي انجام مي‌شود و در حقيقت وجود جنگ بيولوژيك است. اگر ما پيشرفت كنيم و به صدر دنيا برسيم، نه تنها خود را نجات داده‌ايم، بلكه راه را براي نجات دنيا از دست مافياي دارو بازخواهيم كرد. رئيس جمهور در ادامه گفت: امسال در بودجه پولي براي صندوق نوآوري و شكوفايي به تصويب رسيد و اساسنامه آن مدت‌هاست كه به مراجع مربوطه ارائه شده، اما هنوز تاييد نشده است. اما به زودي بودجه خوبي به صندوق حمايت از پژوهشگران داده مي‌شود، پشتيباني‌هاي لازم نيز صورت مي‌گيرد.

ايران در رديف 12 كشور توليدكننده داروهاي بيوتكنولوژي

وزير بهداشت نيز در اين مراسم با اعلام اين كه ايران جزو ۱۲ كشور توليد كننده داروهاي با فناوري بالا و بيوتكنولوژي است، از آغاز فرآيند توليد ۹ واكسن و سرم جديد توسط محققان كشور خبر داد.

دوشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن