تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812653783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سايه چالش ديپلماسي بدمينتون بر روابط ورزش ايران و آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سايه چالش ديپلماسي بدمينتون بر روابط ورزش ايران و آمريكا
تيم بدمينتون زنان آمريكا كه همچون بسياري از تيم‏هاي ورزشي رشته‏هاي مختلف اين كشور قصد حضور در يكي اين رقابت‏هاي جام بين‏المللي فجر را داشت، نخستين رويكرد سياسي باراك حسين اوباما نسبت به ايران پس از روي كار آمدن تلقي شد.
نوزدهمين دوره مسابقات بين‌المللي بدمينتون دهه فجر 17 تا 20 بهمن ماه در تهران همچون ادوار پيشين آنچنان در دايره توجه رسانه‏هاي گروهي و افكار عمومي قرار نداشت اما از زماني كه مشخص شد، تيم آمريكا متشكل از چهره‏هاي مطرح و المپين‏هاي اين كشور به عنوان يكي از مدعوين، براي شركت در اين رويداد اعلام آمادگي كرده است، توجهات به اين رويداد به مراتب افزايش يافت تا با موضع‏گيري‏هايي كه به اين حضور رنگ سياسي‏ بخشيد، اين كاروان رنگ و بوي يك كاروان سياسي را به خود بگيرد و انتظاري جز اين نمي رفت كه كاروان سياسي ورزش آمريكا باغ مختصات خاص بدمينتون مجوز حضور در ايران را بدست نياورد.

به گزارش خبرنگار ورزشي «تابناك»، تيم بدمينتون زنان آمريكا كه همچون بسياري از تيم‏هاي ورزشي رشته‏هاي مختلف اين كشور قصد حضور در يكي اين رقابت‏هاي جام بين‏المللي فجر را داشت، نخستين رويكرد سياسي باراك حسين اوباما نسبت به ايران پس از روي كار آمدن تلقي شد و وزارت خارجه آمريكا اين اقدام را به عنوان بخشي از برنامه اوباما براي تماس با مردم ايران از طريق مبادلات علمي و فرهنگي عنوان كند و رسماً برچسب سياسي ر ا بر اين كاروان ورزشي‏شان، بچسباند.

همين مسأله بر حساسيت‏ها افزود تا جايي كه بيان جزئيات و كيفيت حضور اين بانوان در ايران و نحوه شركت آنها منجر به تغيير نگاه به حضور اين عده شد. شبكه خبري سي‌ان‌ان، سفر اين گروه ورزشي به ايران را «ديپلماسي بدمينتون ميان واشنگتن و تهران» ناميد و مدعي شد اعزام اين تيم تحت عنوان طرحي به نام «نزديكي دو ملت ايران و آمريكا» كه از سال ۲۰۰۶ در دستور دفتر امور آموزشي و فرهنگي كار وزارت امور خارجه آمريكا آغاز شده، صورت مي‌گيرد و اعزام تيم‌هاي بسكتبال، واترپلو، وزنه برداري و تنيس روي ميز ايران به آمريكا با رقباي ايران را نيز در راستاي همين طرح خوانده است كه با اين تفاسير حضور رسمي سياسيون و نگاه صرفاً سياسي در ورزش آمريكا موج مي‏زند كه حتي كميته بين‏المللي المپيك به عنوان متولي ورزش جهان مي‏تواند با تكيه بر اين اظهارات به محكوم كردن و حتي محروم ساختن بخشي از ورزش اين كشور بپردازد.

اين مسأله زماني كاملاً سياسي شد كه اعلام گرديد هزينه‌هاي اعزام اين تيم توسط دفتر امور آموزشي و فرهنگي وزارت امور خارجه آمريكا پرداخت مي‏شود، حال آنكه هزينه‏هاي اينچنيني در تمامي كشورها برعهده سيستم ورزش اعم از كميته ملي المپيك و فدراسيون بدمينتون كشورها است و اينكه اينچنين با ورزش براي دستيابي به اهداف سياسي بهره‏‌برداري شده و مكنونات آمريكايي‏ها بدين وضوح بيان مي‏شود، جاي تأمل دارد.

پنجشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن