تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821251222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با كاهش ‌٣/١٤درصدي تلفات حوادث رانندگي در ‌٩ماهه ‌٩٠ رييس مركز تحقيقات پزشكي قانوني خبرداد: مرگ بيش از ‌١٦هزار تن در حوادث رانندگي امسال


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با كاهش ‌٣/١٤درصدي تلفات حوادث رانندگي در ‌٩ماهه ‌٩٠ رييس مركز تحقيقات پزشكي قانوني خبرداد: مرگ بيش از ‌١٦هزار تن در حوادث رانندگي امسال


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - حوادث

رييس مركز تحقيقات پزشكي قانوني گفت: تلفات حوادث رانندگي در 9 ماهه سالجاري با 16 هزار و 437 نفر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 3/14 درصد كاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود خدادوست با اعلام اين خبر گفت: از تعداد 16 هزار و 437 نفر تلفات حوادث رانندگي در 9 ماهه سال جاري، 12 هزار و 795 نفر مرد و 3 هزار و 642 نفر زن هستند.

وي با اشاره به كاهش 3/14 درصدي اين آمار نسبت به سال گذشته گفت: اين آمار نشان مي‌دهد دو هزار و 739 نفر نسبت به سال گذشته كمتر در تصادف‌ها كشته شده‌اند.

وي با بيان اينكه بيشترين ميزان مرگ در جاده‌هاي برون شهري با 10 هزار و 50 مورد فوتي اعلام شده است افزود: جاده‌هاي درون شهري با چهار هزار و 735 نفر و جاده‌هاي روستايي با يك‌هزار و 525 نفر بيشترين ميزان متوفي را در سال جاري داشته‌اند.

استان خراسان رضوي داراي بالاترين ميزان تلفات كشوري

خدادوست با اشاره به بالاترين ميزان تلفات در استان خراسان‌رضوي با يك هزار و 377 نفر اظهاركرد: پس از اين استان، استان تهران با يك‌هزار و 305 مورد و استان فارس با يك‌هزار و 297 مورد بيشترين ميزان تلفات را داشته‌اند.

وي ادامه داد: كمترين ميزان موارد فوتي در استان ايلام با 121 نفر، كهگيلويه و بوير احمد با 124 نفر و خراسان‌جنوبي با 160 نفر اعلام شده است.

وي اظهار كرد: از ميان كشته‌شدگان، 41 درصد راننده، 8/21 درصد عابرپياده و 8/35 درصد سرنشين يا ترك وسيله نقليه بوده‌اند.

خدادوست با بيان اينكه 7/29 درصد افراد فوتي در تصادف‌ها بين 18 تا 29 سال سن داشته‌اند افزود: 8 درصد بين 10 سال و كمتر از 10 سال، 8/5 درصد بين 11 تا 17 سال، 7/28 درصد بين 30 تا 49 سال و 2/27 درصد 50 ساله به بالا بوده‌اند. به اين ترتيب 58 درصد از فوتي‌هاي ناشي از تصادفات بين 18 تا 49 سال سن داشته‌اند.

وي تصريح كرد: 8/47 درصد از افراد متوفي ناشي از برخورد دو وسيله نقليه، 8/21 درصد برخورد وسيله نقليه به عابر متوفي و 4/22 درصد از واژگوني وسيله نقليه كشته شده‌اند.

رييس مركز تحقيقات پزشكي قانوني با بيان اينكه 4/38 درصد از افراد متوفي توسط خودروي سواري كشته شده‌اند گفت: 4/25 درصد توسط موتور، 8/6 درصد توسط وانت، 5/3 درصد توسط كاميون و تريلي و 7/1 درصد توسط اتوبوس و ميني‌بوس كشته شده‌اند.

وي با بيان اينكه خودروي درگير با خودرو يا عابرپياده متوفي در 2/32 درصد موارد خودرو سواري بوده است افزود: عامل كشته‌شدن افراد در تصادفات 9 ماهه سال جاري 2/18 درصد كاميون، 3/8 درصد وانت‌بار، 7/5 درصد موتورسيكلت و 4 درصد اتوبوس و ميني‌بوس بوده ‌است.

خدادوست با بيان اينكه علت اصلي مرگ 3/54 درصد از افراد ضربه به سر بوده است افزود: 24 درصد به علت شكستگي‌هاي متعدد، 8 درصد به دليل خونريزي و 8/7 درصد به دليل علل اشتراكي كشته شده‌اند.

وي اظهار كرد: محل فوت 5/51 درصد از افراد در محل حادثه، 2/8 درصد در حين انتقال به بيمارستان و حدود 40 درصد در بيمارستان فوت كرده‌اند.

خدادوست خاطر نشان كرد: اگر خدمات اورژانسي در محل حادثه يا پايگاه‌هاي اورژانسي در مناطق حادثه‌خيز بيشتر باشند، از ميزان فوت در محل حادثه كم مي‌شود.

وي با بيان اينكه تنها آمار مصدوماني كه به مراكز پزشكي قانوني ارجاع داده مي‌شوند در اين سازمان ثبت شده است افزود: به طوري كه در 9 ماهه اول سال جاري 237هزار و 925 نفر مصدومان ناشي از تصادفات اعلام شده است كه امسال نسبت به سال گذشته 4/6 درصد كاهش يافته است.

خدادوست ادامه داد: ميزان مصدومان ناشي از تصادفات در سال حداقل به اندازه يك زلزله هفت يا هشت ريشتري تلفات مي‌دهد اين در حالي است كه از كنار اين حوادث و سوانح ناشي از تصادفات به راحتي مي‌گذريم.

وي با اشاره به يك‌هزار و 460 مورد فوتي ناشي از تصادفات در آذرماه سال جاري اظهاركرد: اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه 4/25 درصد كاهش يافته كه علت عمده آن به دليل اعمال قوانين راهنمايي و رانندگي در آذرماه سال جاري بوده است.

رييس مركز تحقيقات پزشكي قانوني درباره استان‌هاي داراي بيشترين تلفات حوادث رانندگي در آذرماه تصريح كرد: استان فارس با 127 نفر، تهران با 123 نفر و خراسان‌رضوي با 102 نفر بيشترين تلفات حوادث رانندگي در آذرماه سال جاري را داشتند.

وي با بيان اينكه 21 هزار و 647 نفر در حوادث رانندگي آذرماه مصدوم شدند گفت: اين تعداد نسبت به سال گذشته 2/16 درصد كاهش يافته است.

خدادوست با اعلام اينكه 914 تن در جاده‌هاي برون شهري در آذرماه كشته شدند گفت: 444 مورد در جاده‌هاي درون شهري و 89 مورد در جاده‌هاي روستايي در آذرماه سال جاري كشته شدند.

وي با بيان اينكه اين تعداد مصدوم رقم قابل توجهي است افزود: مركز تحقيقات پزشكي قانوني اين آمادگي را دارد كه با كمك دستگاه‌هاي مرتبط كارهاي تحقيقاتي آينده‌نگري را انجام دهد تا عواملي مانند ميزان معلوليت مصدومان، ناكارآمدي، آسيب‌هاي اجتماعي و غيره كه در پي تصادفات رانندگي منجر مي‌شود، به صورت مشخص اعلام شود.

به گزارش ايسنا،وي با طرح اين سوال كه آيا نمي‌طلبد كه براي حوادث و تلفات رانندگي بسيج ملي در كشور ايجاد شود؟ افزود: مردم، مسئولان ذيربط و حتي غير ذيربط بايد درگير اين مساله شوند و چاره‌اي بينديشند.

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن