تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821398995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زمينه همكاري ايران و هند در بخش كشاورزي و منابع طبيعي فراهم مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: زمينه همكاري ايران و هند در بخش كشاورزي و منابع طبيعي فراهم مي شود
تهران - رييس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور در ديدار با سفير كشور هند گفت: زمينه همكاري هاي ايران و هند در بخش كشاورزي و منابع طبيعي فراهم مي شود.


به گزارش روز شنبه ايرنا از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور، "عليرضا اورنگي" افزود: به طور قطع فعاليت‌ها و تجارب كشور هند در بخش‌هاي مختلف منابع طبيعي همچون احياء، توسعه، حفاظت و توانمندسازي جوامع محلي و مشاركت مردمي بسيار سودمند خواهد بود.

اورنگي با بيان آماري از سطح جنگل‌ها، مراتع و بيابان‌هاي كشور، منابع طبيعي را زيربناي بخش كشاورزي عنوان كردو گفت: كشاورزي يكي از قطب‌هاي مهم بخش اقتصادي كشور ايران محسوب مي‌شود كه 23 درصد اشتغال، 25 درصد توليد ناخالص داخلي و بخش اعظمي از نيازهاي اوليه صنايع كشور را تامين مي‌كند.

وي با متنوع خواندن سيماي طبيعي كشور ايران، توليد سالانه 17 ميليون تن گندم، 3 ميليون تن برنج، 500 هزار تن گوشت و توليد انواع ميوه، غلات و خشكبار را تنها بخشي از دستاوردهاي كشاورزي نام برد.

سفير هند كشاورزي را پايه و اساس اقتصاد هند معرفي كرد و گفت: بيش از 60 درصد مردم هند سرنوشت‌شان با كشاورزي گره خورده و به نحوي با آن درگير هستند.

"دي ‌پي سريو استاوار" هند را دومين صادركننده محصولات كشاورزي در جهان خواند كه بخش قابل توجهي از برنج (باسماتي)‌ و چاي آن روانه بازارهاي ايران مي‌شود.

سريو استاوار با بيان اينكه كشور هند در مناطق خشك و نيمه خشك همانند ايران با مشكل بيابان و بيابان‌زايي دست به گريبان است به كميسيون مشترك بين ايران و هند در ماه آينده اشاره كرد و افزود: چهارم و پنجم فوريه (15 و 16 بهمن)‌ براي مقدمات كار جلسه‌اي در تهران تشكيل مي‌شود كه يك هيات هندي در آن شركت مي‌كنند.

وي اضافه كرد: اگر در حوزه كشاورزي و منابع طبيعي بحث و تبادل نظري وجود دارد، مي‌تواند در اين جلسه مورد رايزني قرار گيرد.

سفير هند در ادامه با تاكيد بر همكاري و مراودات بيشتر در حوزه كشاورزي به ديدار خود با معاون وزير اقتصاد و همچنين بازرگاني اشاره كردو افزود: در اين ملاقات محور گفتگوها بر واردات بيشتر برنج، شكر،‌ چاي و غلات از كشور هند بوده است.

براساس اين گزارش، ديدار عليرضا اورنگي با سفير كشور هند در راستاي فراهم سازي مقدمات سفر هيات اعزامي سازمان جنگل‌ها به اين كشور و آشنايي با ظرفيت‌سازي پروژه بين‌المللي مناريد بوده است.

سفر هيات اعزامي سازمان جنگل‌ها به كشور هند با هدف بازديد از توانمندي‌ها و ظرفيت سازي‌هاي‌ انجام شده در پروژه مناريد و همچنين تغيير نگرش در مديريت و رويكرد به سمت مشاركت مردمي انجام مي شود.

اقتصام**9186**1319

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30785045

شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن