تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812575250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از ورود سازمان هاي نظارتي براي كنترل بازار گزارش مي دهد برخورد دولت با محتكران بازار آهن


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: از ورود سازمان هاي نظارتي براي كنترل بازار گزارش مي دهد برخورد دولت با محتكران بازار آهن
مريم هنرمنش

با تركيدن حباب سكه و ارز و واقعي شدن قيمت‌ها، مي‌توان اميدوار بود كه قيمت ساير بخش‌ها كه به صورت غيرقانوني بالا رفته بود طي هفته جاري سير نزولي به خود بگيرد و دست دلالان و واسطه‌ها از بازار كوتاه شود. يكي از بخش‌هايي كه طي اين مدت از افزايش نرخ ارز تأثير پذيرفت، محصولات فولادي بود كه قيمت‌هايش در چند روز اخير و به صورت كاذب بالا رفته بود اما خبرهاي رسمي حاكي است با تمهيدات جديد دولت و تغيير در ضوابط خريد و فروش فولاد، بازار اين بخش طي هفته جاري آرام خواهد شد و قيمت‌ها اصلاح مي‌شود.
رشيدي دبير ستاد فولاد در گفت و گو با ابراز اميدواري كرده كه بازار طي روزهاي آينده به دليل ساماندهي فروش محصولات فولادي آرام مي گيرد و روزهاي پرنوسان پايان پيدا خواهد كرد.وي تصريح كرد: احتكار محصولات فولادي به اميد افزايش مجدد قيمت‌ها به صلاح نيست و بزودي قيمت‌ها پائين مي‌آيد. رشيدي ادامه داد: يكي از تمهيدات دولت براي كنترل بازار فولاد اين است كه فولاد خوزستان به عنوان توليدكننده شمش، 20 تا 30 درصد محصولات خود را در بورس عرضه كند و خريداران شمش نيز متعهد خواهند شد كه در صورت خريد شمش فولاد خوزستان محصول توليدي خود را از طريق بورس به فروش برسانند.اين اتفاق مي‌تواند آثار مثبتي را بر بازار بگذارد و اجازه ندهد كه قيمت‌ها بالا برود.دبير ستاد فولاد در ادامه گفت‌وگوي خود اظهار داشت: از ديگر بسته‌هاي در نظر گرفته شده اين است كه در گذشته براي خريد شمش خريداران مي‌بايست صد در صد پول را 48 ساعت قبل واريز مي‌كردند اما در بسته جديد خريداران مي‌توانند 30 درصد پول را واريز كنند.
خبر ديگري كه دبير ستاد فولاد عنوان كرد در بحث واردات بود. او گفت: قرار شده به واردكنندگان محصولات فولادي به ميزان 300 ميليون دلار خط ري فاينانس اختصاص پيدا كند لذا اميدواريم اين خط اعتباري با سرعت به دست واردكنندگان برسد.وي تأكيد كرد: واردات با ارز مرجع مانع از افزايش قيمت‌ها خواهد شد.
ë برخورد دولت با محتكران و دلالان بازار آهن
وزير صنعت، معدن و تجارت از برخورد دولت با محتكران و دلالان بازار آهن خبر داد.
مهدي غضنفري تصريح كرد: با توجه به اين‌كه ميلگرد و آهن وارداتي با نرخ مرجع صورت مي‌گيرد قاعدتاً نبايد نوسانات قيمت ارز تأثيري بر اين كالا داشته باشد اما اين در حالي است كه در روزهاي اخير شاهد افزايش نسبي آن بوديم كه يا قيمت گذاري خودسر صورت گرفته يا مقداري عدم عرضه شكل گرفته كه به هر دليل با مسببان آن برخورد مي‌شود وي تصريح كرد: برخي در روزهاي اخير از اخلال ايجاد شده در بازار ارز سوء‌استفاده كرده و موجب افزايش قيمت ميلگرد و آهن شدند كه با آنان بشدت برخورد خواهد شد.مهدي غضنفري خاطر نشان كرد: به سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان دستور اكيد داده شده تا برخورد لازم را با محتكران و دلالان بازار آهن كه موجبات افزايش قيمت را فراهم كردند صورت پذيرد.
ë افزايش عرضه فولاد
شهرام مير‌ آخورلو عضو كارگروه فولاد نيز در مورد بسته حمايتي جديد و كنترل بازار فولاد اظهار داشت: دولت اجازه تلاطم در بازار فولاد و محصولات فولادي را نخواهد داد.
محدوديت فروش فولاد به اشخاص حقيقي،‌ ضوابط خريد فولاد از فولاد خوزستان و شروط عرضه دو برابري آن در بورس كالا از اين تمهيدات جديد است. وي افزود: سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان تلاش كرده تا در مديريت خود بر بازار فولاد، عرضه را افزايش دهد؛ بر اين اساس مكاتباتي با واحدهاي توليدي و بازرسان سازمان‌هاي 31 گانه صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها صورت گرفته تا موجودي انبارها به دقت كنترل شود.
ميرآخورلو ادامه داد: محصولات فولادي و سيمان از جمله اقلامي هستند كه از زاويه دولت، ضرورت عرضه آنها تعيين شده است و بر اين‌اساس، لفظ احتكار نيز به اين محصولات تعلق مي‌گيرد؛ بنابراين نبايد موجودي واحدهاي توليدي و توزيعي به حدي باشد كه احساس شود موضوع انباشت كالا به قصد تضييع حقوق مصرف‌كنندگان صورت گرفته است. البته سازمان حمايت نيز از اين زاويه، با آنها برخورد مي‌كند.
وي ادامه داد: اقدام بعدي دولت، تلاش براي تسري قيمت كشف‌شده در بورس كالا به مصرف‌كننده نهايي است كه بر اين اساس، تمامي مؤلفه‌ها و پارامترها اعم از حمل و نقل، ‌خواب سرمايه، سود عمده‌فروشي و خرده فروشي مدنظر قرار گرفته است و اين افزايش قيمت بر روي قيمت‌هاي بورس كالا اضافه شده و در نهايت سقف قيمت هر محصول مثل ميلگرد، تيرآهن و ورق مشخص و به عرضه‌كنندگان و بازرسان، اعلام شده است.
ë مردم تخلفات گرانفروشي و احتكار را گزارش دهند
ميرآخورلو گفت: فولاد قطعاً كالايي است كه از زاويه تعزيري با آن برخورد مي‌شود و در اين ميان، توصيه اين است كه تمامي واردكنندگان، توليدكنندگان و عرضه‌كنندگان نسبت به تأمين و توزيع بموقع اين كالا اقدام كنند.
وي به مصرف‌كنندگان توصيه كرد كه اگر از زاويه فولاد،‌ تضييعي در حقشان صورت گرفت و كالا را به آنها گران دادند و يا ممانعت از عرضه كالا را مشاهده كردند، با سامانه 124 سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان و سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌ها تماس حاصل كرده و يا به صورت مستقيم، با سازمان حمايت ارتباط برقرار كنند.

رئيس كل بانك مركزي از تك نرخي شدن ارز خبر داد
دلار را از امروز با نرخ 1226 تومان بخريد

رئيس كل بانك مركزي دستور تك نرخي شدن نرخ ارز را صادر كرد تا از روز شنبه امروز دلار با نرخ 1226 تومان عرضه شود.
محمود بهمني ادامه داد: بنابراين مسافران، دانشجويان و هر كسي كه نياز به منابع ارزي داشته باشد از ‌اين به بعد ارز را با‌ اين نرخ به روش صحيح و كنترل شده دريافت مي‌كند.
رئيس كل بانك مركزي گفت: اگر مسافر است بايد اطمينان پيدا كنيم كه‌اين ارز حتماً خارج مي‌شود، بنابراين در گيت فرودگاه به مسافران پول را مي‌دهيم و يا ‌اينكه به بانك ملي مراجعه و فيش دريافت مي‌كنند و سپس هنگام مسافرت و پس از كنترل پاسپورت، مسافران مي‌توانند ارز خود را از طريق باجه‌هايي كه تعبيه كرديم، دريافت كنند.
وي افزود: همه مراجعان نيازمند ارزي براي واردات و يا توليد به هر ميزان چه از طريق حواله و چه از طريق گشايش ال سي و روش‌هاي مختلف اين ارز را در اختيار آنها قرار مي‌دهيم.
بهمني اضافه كرد: هم‌اكنون پايمان را فراتر گذاشته و گفته‌ايم از هر جاي دنيا كه نياز دارند كالا وارد كنند برنامه‌ريزي مي‌كنيم كه در همان كشور ارز را به حساب فروشنده واريز كنيم و حتي نياز به حواله نباشد.
وي درباره ميزان ارزي كه در اختيار افراد قرار مي‌گيرد، گفت: براي توليدكنندگان و واردكنندگان ميزان ارز نامحدود است و هر ميزان كه بخواهند گشايش كنند در اختيار آنان ارز قرار مي‌دهيم و براي دانشجويان نيز مشخص و دستورالعمل آن قبلاً ابلاغ شده است.
رئيس كل بانك مركزي با بيان‌اينكه براي مسافران هم رقم آن تعيين شده است و هزار دلار را در نظر گرفته بوديم، افزود: در حال افزايش اين نرخ هستيم تا بتوانيم براي سفرهاي نوروزي اين رقم را افزايش دهيم تا مسافران حتي در سفرهاي دور پرواز هم مشكل كمبود منابع نداشته باشند.
اجراي مصوبات شوراي پول و اعتبار از شنبه
بهمني در ادامه اعلام كرد: مصوبات جديد شوراي پول و اعتبار براي افزايش نرخ سود سپرده‌هاي بانكي و اوراق مشاركت از شنبه اجرا مي‌شود. بهمني گفت: چهارشنبه جلسه‌اي با حضور همه مديران عامل بانك‌هاي دولتي و خصوصي و مؤسسات اعتباري داشتيم.
وي افزود: در ‌اين جلسه درباره برخي سياست‌هاي پولي، اعتباري و نظارتي بحث و بسته سياستي را ابلاغ كرديم كه همانجا با خود آن را بردند. بهمني گفت: ‌اين بسته از امروز براساس مصوبات جديد اجرا خواهد شد و همه شرايط‌مان را نيز در‌ اين بسته برايشان ارسال كرديم.

شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن