تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816513498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شالويي در نشست خبري چهارمين جشنواره تجسمي فجر: بخش هنر مفهومي در جشنواره فجر سال آينده گنجانده مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: شالويي در نشست خبري چهارمين جشنواره تجسمي فجر: بخش هنر مفهومي در جشنواره فجر سال آينده گنجانده مي‌شود
مديركل دفتر هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد از گنجانده شده بخش هنر مفهومي در جشنواره فجر سال آينده خبر داد و گفت: در دوره چهارم جشنواره فجر 1500 اثر به همراه 288 اثر از پيشكسوتان كشورمان نيز به نمايش درمي‌آيند.


ايلنا: چهارمين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر از روز 10 بهمن ماه در موزه هنرهاي معاصر تهران افتتاح مي‌شود.

محمود شالويي، مديركل دفتر هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد با حضور در نشست خبري چهارمين جشنواره بين المللي تجسمي فجر گفت: جشنواره تجسمي اگرچه جوان است اما در اين مدت كوتاه گوي سبقت را ربوده است و به عنوان مهم‌ترين برنامه تجسمي در ايران و جهان محسوب مي‌شود.

وي افزود: درحالي جشنواره چهارم با رشته‌هاي نقاشي، خوشنويسي، نگارگري، ‌سفال و سراميك،‌ پوستر،‌كاريكاتور، تصويرسازي و فيلم‌هاي هنرهاي تجسمي از روز دوشنبه 10 بهمن ماه در موزه هنرهاي معاصر آغاز مي‌شود كه سه دوسالانه كاريكاتور،‌عكس و خوشنويسي را پيش رو داريم.

رئيس موزه هنرهاي معاصر تهران جشنواره چهارم تجسمي فجر را در سه بخش آزاد، وي‍ژه بيداري اسلامي و بخش جنبي عنوان كرد و گفت: در بخش فيلم باتوجه به اينكه اولين دوره است،‌110 فيلم تجسمي ارائه شده كه با همكاري بنياد سينمايي فارابي برگزار مي‌شود، البته بنابر درخواست فيلمسازان تا 15 بهمن ماه تمديد شد.

وي با اشاره به شركت 80 كشور در اين رويداد مهم بين‌المللي گفت: در اين دوره از جشنواره تجسمي فجر افزايش تعداد رشته‌هاي هنري و شركت‌كنندگان را شاهديم كه از 25 هزار و 852 اثر رسيده،‌1500 اثر به بخش مسابقه راه يافتند اما هنرمندان فعال شهرستاني كه آثارشان ارسال شده و در بين برگزيده‌ها نيستند، تمهيداتي قرار داده‌ايم كه آثارشان در شهرستان‌هاي خودشان به نمايش گذاشته شود.

شالويي از برنامه‌هاي جنبي اين جشنواره برگزاري نمايشگاهي از آثار پيشكسوتان هنر ايران خبر داد و گفت: 288 اثر از 237 هنرمند پيشكسوت و استاد در موزه هنرهاي معاصر به روي ديوار خواهد رفت.

وي با اشاره به همايش علمي به عنوان يكي از برنامه‌هاي جنبي اين جشنواره گفت: براي اين همايش با موضوع تحولات هنري بعد از انقلاب 90 مقاله براي دبيرخانه ارسال شده است.

مدير موزه هنرهاي معاصر همچنين درباره كشورهاي ميزبان بخش نمايشگاه جمهوري اسلامي ايران،‌ پيشرفت و اقتدار گفت: تاكنون آثار به كشورهاي آفريقاي جنوبي، اتريش، ارمنستان، ونزوئلا، لهستان، كويت، بوليوي، فرانسه، كره جنوبي و روسيه ارسال شده كه در هريك از اين كشورها صد عكس به نمايش درخواهد آمد.

وي همچنين ادامه داد: ده كشور بعدي هم شامل تركيه،‌ايتاليا، يونان، آلمان،‌فيليپين، كاناداف صربستان،‌ پاكستان و سوئد هستند كه ميزبان عكس‌هايي از جمهوري اسلامي و اقتدار و پيشرفت هستند.

شالويي در پاسخ به اينكه چرا بخش هنرهاي مفهومي در اين جشنواره گنجانده نشده،‌ گفت: سال آينده بخش هنرهاي جديد را خواهيم داشت. اميدواريم در فجر سال آينده حتما اين رشته مهم هنري كه جنبه جهاني دارد،‌در جشنواره فجر گنجانده شود.

وي گفت: قرار بود كه در حاشيه نمايشگاه ونيز اين هنر را وارد كنيم كه اين امكان فراهم نشد.

محمدعلي رجبي،‌ دبير جشنواره هنرهاي تجسمي فجر در ادامه اين نشست خبري گفت: در بخش نقاشي 120 اثر، در بخش خوشنويسي 214 اثر،‌ در بخش نگارگري 196 اثر، در بخش سفال و سراميك 139 اثر، مجسمه سازي 139 اثر،‌تصويرسازي 421 اثر ،‌در بخش گرافيك 82 اثر،‌ عكاسي 148 اثر و در بخش كاريكاتور نيز 186 اثر انتخاب شده اند كه در مجموع 1545 اثر براي بخش نهايي ارائه خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه هيات انتخاب بخش بيداري اسلامي درحال بررسي آثار است، ‌گفت: مهمترين مشخصه جشنواره فجر اين نكته است كه هنرمندان به انديشه بيشتر از هنر توجه كرده‌اند.

مسعود زنده‌روح نيز در اين نشست خبري گفت: تهران بيشترين آمار هنرمندان شركت كننده در اين جشنواره را دارد و در رتبه‌هاي بعدي نيز اصفهان، خراسان رضوي، ‌البرز و آذربايجان شرقي قرار دارند.

وي در خاتمه با اشاره به تقويم برگزاري جشنواره چهارم فجر گفت: 10 بهمن ماه اين جشنواره افتتاح مي‌شود. از روز 12 بهمن در فرهنگسراي نياوران بخش سفال و سراميك و عكس،‌روز 15 بهمن در موسسه صبا رشته‌هاي نقاشي و نگارگري و 16 بهمن نيز بخش تصويرسازي و كاريكاتور و مجسمه آغاز به كار خواهند كرد. همچنين بخش بيداري اسلامي روز 25 بهمن ماه افتتاح مي‌شود.
پايان پيام

شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن