تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815043490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ادامه پيش فروش سكه بدون افزايش قيمت / آغاز ثبت‌سفارش كالا با ارز 1226 توماني


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ادامه پيش فروش سكه بدون افزايش قيمت / آغاز ثبت‌سفارش كالا با ارز 1226 توماني
مديركل ريالي و نشر بانك مركزي اعلام كرد: مرحله جديد پيش فروش سكه تمام بهارآزادي كه از سوم بهمن در شعب بانك ملي سراسر كشور آغاز شده است در هفته دوم نيز بدون تغيير قيمت ادامه دارد.
عباس كمره اي گفت: براساس دستورالعمل جديد قيمت پيش فروش سكه تمام بهار آزادي آغاز هر هفته به بانك ملي اعلام مي شود اما تصميم بر اين شده است اين هفته نيز با نرخ هفته قبل سكه پيش فروش شود.

وي افزود: در دور جديد سكه بهار آزادي متناسب با زمان تحويل با دو نرخ اعلامي بانك مركزي پيش فروش مي شود.

اين مقام مسئول در بانك مركزي گفت: چنانچه متقاضيان بخواهند شش ماه بعد سكه هاي پيش خريد شده را دريافت كنند قيمت هر قطعه سكه تمام بهار آزادي براي آنان 5 ميليون 989 هزار ريال در نظر گرفته شده و اگر زمان تحويل را چهار ماه پس از پيش خريد انتخاب كنند براي هر قطعه سكه تمام بهار آزادي 6 ميليون 274 هزار ريال از آنان دريافت مي شود.

كمره اي اضافه كرد: در مرحله جديد، پيش فروش سكه به اشخاص حقوقي ممنوع شده و قيمت سكه به صورت هفتگي از جانب بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران به بانك ملي اعلام مي شود.

اين مقام مسئول تصريح كرد: زمان تحويل سكه ها نرخ ماليات بر ارزش افزوده نيز به اين قيمت اضافه خواهد شد كه در حال حاضر چهار درصد است اما ممكن است سال آينده پنج درصد شود.

مديركل ريالي و نشر بانك مركزي افزود: خريداران سكه بايد در موعد تعيين شده يعني چهار يا شش ماه پس از زمان خريد به شعبه اي كه پيش خريد كرده اند مراجعه و سكه خريداري شده را دريافت كنند و اگر در زمان مقرر براي دريافت سكه مراجعه نكنند از آنان هزينه نگهداري دريافت مي شود.

كمره اي با بيان اينكه با بررسي دوره نخست پيش فروش سكه و قيمت جهاني طلا و ديگر عوامل تاثير گذار برقيمت طلا تصميم جديد گرفته شده است اظهارداشت: از آغاز دور نخست كه 26 روز كاري به طول انجاميد تا كنون قيمت جهاني بيش از صد دلار گرانتر شده است.

وي جلوگيري از قاچاق طلا را از ديگر علت هاي تصميم جديد بانك مركزي در پيش فروش سكه اعلام كرد و افزود: از آغاز امسال تا قبل از پيش فروش سكه از طريق بانك كارگشايي و شعب منتخب بانك ملي حدود 3.5 ميليون قطعه سكه بهار آزادي يا معادل آن فروخته شده است.

وي افزود: در دوره 26 روزه پيش فروش سكه بهار آزادي نيز حدود سه ميليون و 750 هزار قطعه سكه تمام بهار آزادي پيش فروش شد كه اگر عطش خريد به عرضه تبديل شود و خريداران سكه آن را وارد بازار كنند به طور قطع قيمت آن را كاهش خواهد داد.

اين مقام مسئول در بانك مركزي درباره شعب و ساعات كار پيش فروش سكه تمام بهار آزادي نيز گفت: در اين مرحله نيز همچون مرحله نخست همه شعب بانك ملي در سراسر كشور و در ساعات كار بانك ها اقدام به پيش فروش سكه خواهند كرد.

بنا بر اعلام مدير كل ريالي و نشر بانك مركزي در روز نخست پيش فروش سكه بهار آزادي در مرحله نخست ( 29 آذر) حدود 92 هزار قطعه سكه بهار آزادي پيش فروش شد و در دو روز پاياني مرحله نخست يعني چهارشنبه و پنج شنبه به ترتيب 650 و 670 هزار قطعه سكه بهار آزادي پيش فروش شد.

كمره اي كمترين ميزان خريد روزانه را نيز با 42 هزار قطعه مربوط به هفدهم دي اعلام كرد.

آغاز ثبت‌سفارش كالا با ارز 1226 توماني/ شعب ويژه رسيدگي به تخلفات

يك مقام مسئول در سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان از آغاز ثبت‌سفارش كالا با ارز 1226 توماني خبرداد و گفت: گرانفروشي به بهانه افزايش نرخ ارز مجاز نيست، چراكه هيچ يك از واردكنندگان، واردات كالا را با ارز داراي نرخ كاذب وارد نكرده‌اند.

غلامرضا كاوه گفت: تمامي واردكنندگان، كالاهاي خود را با ارز 1100 تا 1350 تومان وارد كشور كرده‌اند و هيچ كالايي با قيمت‌هاي كاذب ارزي وارد كشور نشده است، بنابراين هرگونه امتناع از عرضه كالا به بهانه افزايش نرخ ارز، اخلال در نظام اقتصادي كشور تلقي مي‌شود و با عوامل آن به شدت برخورد خواهد شد.

وي ادامه داد: از اين پس تمامي واردكنندگان مي‌توانند پس از ثبت سفارش، ارز مورد نياز خود را با قيمت 1226 تومان از نظام بانكي كشور تهيه كنند.

مديركل روابط عمومي سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان گشت‌هاي مشترك ميان سازمان تعزيرات حكومتي و سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان براي برخورد با گرانفروشان آغاز شده است و بر اين اساس، با هرگونه تخلف صنفي اعم از عدم صدور فاكتور، عدم درج قيمت، كم‌فروشي، گرانفروشي، تقلب و احتكار از سوي تمامي صنوف، قاطعانه برخورد مي‌شود.

وي افزود: با توجه به هماهنگي‌هاي صورت گرفته ميان سازمان تعزيرات حكومتي و سازمان حمايت، شعب ويژه‌اي براي رسيدگي سريع به تخلفات صنفي در حيطه‌هاي مذكور تعيين شده كه به صورت خارج از نوبت، به تخلفات رسيدگي كنند.

كاوه تصريح كرد: همچنين از مردم نيز درخواست مي‌شود هرگونه تخلف گرانفروشي را با شماره تلفن 124 در ميان گذارند.

وي گفت: مطابق با ابلاغيه صادر شده، بازرسان سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت در سراسر كشور از امروز، در قالب يك طرح نظارتي، فعاليت واحدهاي اقتصادي را زير نظر خواهند داشت و به خصوص نظارت بر كالاهايي شديدتر خواهد بود كه سهم بيشتري را در سبد مصرفي خانوارها به عهده دارند.

شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن