تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815511584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گوي طلاي سينماي جهان در دستان اصغر فرهادي


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: گوي طلاي سينماي جهان در دستان اصغر فرهادي


طوفان افتخارات «جدايي نادر از سيمين»،ساخته اصغر فرهادي، اين بار «گوي طلايي» را در مقابل چشم صدها نفر از بزرگان سينماي جهان در سالن بورلي هيلتون شهر لس آنجلس با خود به ايران آورد.

قطعاً امسال براي ما ايرانيان مهمترين بخش جايزه گلدن گلاب (Golden Globe) مربوط به بهترين فيلم خارجي زبان بود كه جدايي نادر از سيمين به همراه چهار فيلم ديگر به عنوان كانديداي دريافت اين جايزه معرفي شد و حتماً نفسگير ترين لحظات براي ما آن هنگامي بود كه «مدونا»،خواننده و كارگردان امريكايي كه خود او جايزه بخش بهترين آواز را براي فيلم W.E به دست آورد؛ به روي صحنه آمد و فيلم هاي خارجي زبان را به عنوان الهام بخش ترين فيلم ها براي همه سينما گران جهان معرفي كرد و......

خود را مفتخر دانست كه اعلام برنده اين جايزه به او محول شده است و بعد او بود كه نام ايران و جدايي نادر از سيمين را به عنوان بهترين فيلم خارجي زبان در مقابل بزرگاني چون:مارتين اسكورسيزي، ديويد فينچر، استيون اسپيلبرگ و خيلي هاي ديگر به زبان آورد و رقيبان اصغر فرهادي در اين بخش يعني پدرو آلمادوار، آنجلينا جولي، ژانگ ييمو و برادران واردن را از دريافت اين جايزه مأيوس كرد.

«اصغر فرهادي» به همراه «پيمان معادي»(بازيگر فيلم) پا روي صحنه سالن هتل بورلي هيلتون گذاشت و بار ديگر از مردم ايران سخن گفت: «با خودم فكر مي كردم من هم مثل همه كساني كه براي گرفتن جايزه مي آيند، از كساني كه در ساختن فيلم به من كمك كردند؛ از دوستانم، از رقيبانم و همسر و دو فرزند عزيزم تشكر كنم، اما من تنها از مردم دوست داشتني ايران سپاسگزارم.»

اين اولين بار است كه در طول 69 سال برگزاري مراسم جوايز گلدن گلاب، فيلمي از ايران موفق به كسب جايزه اي از اين رويداد مهم سينمايي مي شود.

مراسم اهداي جوايز گلدن گلاب از ساعت 4:30 تا 7:30 صبح دو شنبه 26 دي به وقت تهران به صورت زنده از شبكه ان.بي.سي امريكا و همزمان از 167 كشور جهان پخش شد. اين سومين برنامه زنده تلويزيوني پس از مراسم اسكار و جوايز موسيقي گرمي است كه بيشترين تعداد تماشاگر را در سال دارد و طبق آمار امسال فقط در امريكا 17 ميليون نفر آن را تماشا كرده اند.

جايزه گلدن گلاب،نام مجموعه جوايزي است كه هر ساله در ايالات متحده امريكا توسط انجمن مطبوعات خارجي هاليوود كه شامل 93 عضو مي شود،به بهترين توليدات سينمايي و تلويزيوني اهدا مي شود.

به رسم دو سال گذشته، در سال 2012 هم مجري اين برنامه، كمدين انگليسي، ريكي جروايس بود كه به خاطر بحث هاي جنجالي خود شهرت دارد و در فهرست صد شخصيت پر نفوذ مجله تايم، نام او به چشم مي خورد.

جوايز گلدن گلاب، طي دهه هاي گذشته نقش كليدي را در صنعت سينما بازي كرده است و گفته مي شود كه اين مراسم، كليد بازگشايي «فصل جوايز» است كه مهمترين آنها اسكار خواهد بود.هيچ شاهد و قطعيتي وجود ندارد كه برنده شدن جايزه گلدن گلاب در وضعيت يك فيلم تأثيري بگذارد؛ درست برخلاف اسكار كه مي تواند فروش يك فيلم را دو برابر كند.

به گزارش گاردين، انتخابات گلاب خيلي اوقات سؤال برانگيز بوده است و بعد از اين كه در سال 2010 «آواتار» را بر «هرت لاكر» ترجيح داد؛ اين سؤال را باقي گذاشت كه تا چه اندازه مي توان به صحت انتخاب آنها اعتماد كرد. در ده سال گذشته، تنها چهار بار جايزه بهترين فيلم اسكار و گلدن گلاب با هم يكي شده است: ميليونر زاغه نشين، ارباب حلقه ها،بازگشت پادشاه، شيكاگو و يك ذهن زيبا.

در دهه قبل ترش، اين همگوني خيلي بهتر بود و گلاب فقط سه بار در پيش بيني اسكار اشتباه كرد: شجاع دل، نابخشوده و سكوت بره ها.

اين در حالي است كه به اقرار بسياري از منتقدان دنيا، جدايي نادر از سيمين گزينه اصلي براي دريافت جايزه گلدن گلاب و بعد از آن اسكار بوده است و نشريات معتبري همچون «نيويورك تايمز» و «هاليوود ريپورتر» و «مجله تايم» آن را از اصلي ترين شانس هاي اسكار دانسته اند.

جايزه گلدن گلاب شامل 25 بخش

مي شود كه يكي از اصلي ترين بخش هاي آن جايزه يك عمر فعاليت هنري است كه امسال به «مورگان فريمن» اهدا شد. اين جايزه به طور رسمي با عنوان جايزه «سيسيل.بي.دوميل» شناخته مي شود. «دوميل» اولين كسي بود كه در سال 1950 اين جايزه به او تعلق گرفت.

فيلم «نسل ها» ساخته «الكساندر پاين» كه در پنج بخش نامزد شده بود،توانست فيلم هايي چون: «كمك»،«هوگو»، «عيد مارس»، «ماني بال»، و «اسب جنگي» را كنار بزند و جايزه بهترين فيلم درام را از آن خود كند و همچنين «جرج كلوني» بازيگر اين فيلم، برنده جايزه بهترين بازيگر مرد فيلم درام شد.

فيلم «آرتيست»،ساخته «ميشل هازاناويشيوس»،در شش بخش نامزد دريافت جايزه شده بود و همان گونه كه انتظار هم

مي رفت،براي بهترين فيلم كمدي يا موزيكال انتخاب شد تا با تصاحب جايزه بهترين موسيقي متن فيلم،ساخته «لودوويك بورس» و بهترين بازيگر مرد فيلم كمدي يا موزيكال توسط «ژان دوژاردين»، سه جايزه گلدن گلاب را با خود

به فرانسه ببرد.

«مريل استريپ» كه با 26 بار نامزدي در جوايز گلدن گلوب،در اين زمينه ركورد دار به حساب مي آيد؛ باز هم در نقش خود در فيلم «بانوي آهنين» كه از روي زندگي «مارگارت تاچر»(نخست وزير اسبق بريتانيا)ساخته شده،درخشيد و جايزه بهترين بازيگر زن فيلم درام را كه هشتمين جايزه گلدن گلاب او هم به حساب مي آيد، تصاحب كرد.

«ميشل ويليامز» هم براي فيلم «هفته من با مرلين»،جايزه بهترين بازيگر زن فيلم كمدي يا موزيكال را در نقش مرلين مونرو دريافت كرد.

انيميشن «ماجراهاي تن تن»،ساخته «استيون اسپيلبرگ» كه فيلم «اسب جنگي» اين كارگردان در بخش بهترين فيلم درام هم نامزد شده بود، رقباي ديگر خود يعني انيميشن هاي «آرتور كريسمس»، «ماشين ها2»، «گربه چكمه پوش» و «رانگو» را كنار زد و جايزه بهترين فيلم انيميشن را از آن خود كرد.

«هوگو»ي مارتين اسكورسيزي هم كه در سه بخش كانديدا بود، تنها توانست جايزه بهترين كارگرداني را به دست آورد.

فيلم جديد «وودي آلن» با عنوان «نيمه شب در پاريس» كه در چهار بخش بهترين فيلم كمدي يا موزيكال، بهترين بازيگري مرد براي اوون ويلسون، بهترين فيلمنامه و بهترين كارگردان نامزد شده بود؛ در آخر تنها جايزه بهترين فيلمنامه را براي وودي آلن به ارمغان آورد.

«اكتاويا اسپنسر» براي فيلم«كمك» و «كريستوفر پلامر» براي فيلم «آغازگران»،جوايز بخش بازيگران نقش مكمل را به خود اختصاص دادند.

ديگر جوايز گلدن گلاب به سريال هاي تلويزيوني اختصاص دارد كه سريال «سرزمين مادري» توانست هم جايزه بهترين سريال تلويزيوني درام و هم جايزه بهترين بازيگر زن فيلم درام را براي «كلير دانيس» به همراه بياورد.

از ديگر جوايز تلويزيوني گلدن گلاب مي توان به سريال «خانواده مدرن» كه جايزه بهترين فيلم كمدي يا موزيكال را به دست آورد و همچنين «كلسي گرامر» كه جايزه بهترين بازيگر مرد سريال تلويزيوني درام به او تعلق گرفت، اشاره كرد.

اما طبق رسم هميشگي اين قبيل رويدادها،طي چند روز آينده،رسانه ها و سايت ها

و اهالي سينما در مورد نتايج نظر خواهند داد و بعضي غرض ورزي خواهند كرد و خبر اين اتفاق مهم را در آخر اخبار خودخواهند گذشت و به رويداد بعدي مي رسند و دوباره روز از نو و روزي از نو. اما جوايز گلدن گلاب هر سال بزرگتر مي شود. «گايروس» دليلش را مي داند:

« اين به خاطر اكولوژي فصل جوايز است. همه چيز تحت تأثير اين اكولوژي است و گلاب هم هميشه جزئي از همه اين شلوغي ها و صحبت ها

و شايعات خواهد بود.»





يکشنبه|ا|2|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن