واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست فيلم «11 دقيقه و 30 ثانيه»؛افخمي: خوشحالم فيلم من خارج از مسابقه است
خبرگزاري فارس: بهروز افخمي گفت: خوشحالم فيلم «11 دقيقه و 30 ثانيه» در بخش خارج از مسابقه و در ميان آثار فيلمسازان جوان به نمايش در ميآيد؛ چون حتما در بين فيلمهاي آنها آثاري بهتر از ساخته من نيز هست.
به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، نشست فيلم 11 دقيقه و 30 ثانيه پس از نمايش اين فيلم در سينماي رسانههاي جمعي با حضور عوامل آن و با اجراي محمدرسول صادقي برگزار شد.
بهروز افخمي كارگردان اين فيلم در ابتداي اين جلسه در پاسخ به سوالي در مورد عدم حضور فيلم فرزند صبح در جشنواره گفت: بخشي از مراحل فني فيلم و مراحل لابراتواري آن باقي مانده مخصوصا اين بخش كه فيلم بايد به صورت سوپر 35 در خارج از كشور چاپ شود و اين بخشها هزينههايي دارد كه هنوز پرداخت نشده كه پس از پرداخت اين هزينهها ساير كارهاي پس از توليد را انجام ميدهيم.
وي افزود: خوشحالم كه فيلم 11 دقيقه و 30 ثانيه به نمايش مطبوعاتي خود رسيد چون به ما نگفته بودند اولين نمايش فيلم كي است اما فكر ميكرديم دوشنبه است اما پس از خواندن برنامه جشنواره متوجه شديم شنبه است به همين خاطر با عجله فيلم را آماده كرديم و ميكس اين فيلم هم ايراد دارد.
افخمي ادامه داد: فيلم 11 دقيقه و 30 ثانيه تله فيلمي بود كه طرحش شهريورماه به سيمافيلم رفت و فيلمبرداري آن 45 روز در مهر و آبان به طول انجاميد. ميخواستم سيفالله داد اين فيلم را تنظيم كند كه به علت بيماري او خودم اين كار را كردم و دير هم از وجود بخش ويديويي آگاه شدم و فيلم با عجله حاضر شد.
وي در ادامه تصريح كرد: خوشحالم اين فيلم در بخش خارج از مسابقه و در ميان آثار فيلمسازان جوان به نمايش در ميآيد. چون حتما در بين فيلمهاي آنها آثاري بهتر از ساخته من نيز هست.
افخمي در مورد اينكه ايده اصلي اين فيلم از كجا به ذهنمان رسيده گفت: سهيلي منصوي كه يكي از فيلمبرداران زمان جنگ است از من خواست تا در برنامهاي با فيلمبرداران جنگ مصاحبههايي داشته باشم و محمد داودي اين خاطره را براي من تعريف كرد كه در همان بار اول متوجه جذابيت آن شدم و ديدم عناصر روايي خوبي درآمد. من نيز به سينماي داستانگو علاقهمندم و اين فيلم را فيلم داستاني خوبي براي تلويزيون ديدم.
وي در پاسخ به سوالي در مورد تابلوها و نشانههاي زندگي مدرن شهري كه در فيلمش ديده ميشود گفت: اين فيلم را با عجله به جشنواره فجر رسانديم و بسياري از نكات از لحاظ بصري در آن درست نيست خوشبختانه فيلم ديجيتال است و حذف كردن تابلو و ساير نشانهها در آن كاري ندارد و با هزينه كمي ميتوان اين مشكل را حذف كرد.
وي همچنين در مورد گريم عبدالرضا اكبري به نقش حضرت امام (ره) گفت: گريم اين فيلم با فرزند صبح فرق دارد در آنجا امام در 63 سالگي به نمايش در ميآيد كه تصوير متحركي از اين مقطع زندگي ايشان وجود ندارد و گريم آن آسان بود اما در اين فيلم ما با گريم سختتري رو به رو بوديم و به همين خاطر هم امكان شناسايي و مقايسه مستقيم از رو به رو براي بيننده وجود ندارد و چون داستان بيشتر حول پيام امام است تا خود ايشان تصاويري كه ايشان را در فيلم واضح نشان دهد وجود ندارد.
افخمي در پاسخ به اين سوال كه آيا ميشود زمان فيلم را طولانيتر كرد گفت: قطعا نميشود اين كار را كرد به خاطر اينكه جذابيت اين داستان در اين است كه به مختصرترين شكل ممكن روايت شود. البته مقدمهاي كه در فيلم در مورد وقايع داستان ميبينيد ممكن است كوتاهتر شود ولي اين مقدمه لازم است چون بسياري از افراد زير 30 سال از وقايع تاريخي 30 سال پيش خبر درستي ندارند. بايد از اين وقايع باخبر شوند تا فضاي پرسوءتفاهم روز بمباران فرودگاه مهرآباد به خوبي فهميده شود.
ماكان عقيلي بازيگر خردسال ايفاگر نقش سيدحسن خميني در اين نشست از بازي در اين فيلم ابراز رضايت كرد و افخمي هم گفت: او يك پلي استيشن گرفت تا در فيلم بازي كند.
وقتي دوباره از افخمي در مورد ابتداي فيلم سوال شد وي گفت: من اين بخش را چند روز پيش ساختم و خودم هم آن را مونتاژ نكردم. شايد بتوان آن را چند دقيقه فشردهتر كرد. اما قطعا بايد اين بخش در فيلم باشد.
وي همچنين در مورد موسيقي فيلم گفت: فيلم با نماي فيلم هري كثيف آغاز ميشود و نماهايي از اين فيلم را نشان ميدهد كه ميخواهند آن را براي نمايش از تلويزيون آماده كنند.
موسيقي اين فيلم كه هنوز مدرن است متعلق به بيش از 30 سال قبل است من نيز تصميم گرفتم موسيقي را با همين حال و هوا ادامه دهم.
كوروش قرهخانلو آهنگساز فيلم نيز در اين مورد گفت: اين فيلم را با الهام از تم هاي جذب و بوس كار كردم و بسيار خوشحالم كه با بهروز افخمي همكاري داشتم.
علي شيرمحمدي طراح صحنه و لباس نيز كار خود را كاري سخت و در عين حال جذاب ارزيابي كرد و كار كردن در كنار افخمي را افتخار دانست.
محمد ياشار افخمي بازيگر اين فيلم نيز بهروز افخمي كارگردان را از بهروز افخمي پدر جذابتر دانست و گفت: او به من كمك زيادي كرد تا بدانم سر صحنه چه چيزي را بايد انتقال دهم. افخمي در مورد بازسازي تصاوير وقايعي كه در سازمان صدا و سيما ميگذرد گفت: ما اين تصاوير را در روزهاي پنجشنبه و جمع كه سازمان تعطيل است فيلمبرداري كردهايم و به همين خاطر مشكلي براي كارمان پيش نيامد.
حسنعلي اسدي فيلمبردار اين فيلم نيز كار با افخمي را سخت اما جذاب دانست و گفت: افخمي بسيار خوب دوربين را ميشناسد چون خودش تكنيك فيلمبرداري را بسيار عالي بلد است و به همين خاطر كار كردن با او سخت است.
افخمي نيز در پايان اين جلسه گفت: اميدوارم از اين فيلم خوشتان آمده باشد و با آن سرگرم شده باشيم.
انتهاي پيام/
دوشنبه|ا|21|ا|بهمن|ا|1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 460]