تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821397735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير نفت و گاز طبيعي هند: هند مشكلي در پرداخت بهاي نفت ايران ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزير نفت و گاز طبيعي هند: هند مشكلي در پرداخت بهاي نفت ايران ندارد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

روزنامه هندو نوشته است كه وزير نفت و گاز طبيعي هند، جيپال ردي (Jaipal Reddy)، اظهاركرد:هند هيچ مشكلي در پرداخت بهاي نفت خام وارداتي خود از ايران ندارد، ولي هشدار داد كه دهلي نو بايد براي همه پيش‌آمدها آماده باشد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وي در دهلي نو به خبرنگاران گفت: "ما همچنان خوش بين هستيم. ايران همچنان مثبت است. با اين حال، بايد براي همه پيش‌آمدها آماده باشيم".

بر اساس گزارش اين روزنامه در حال حاضر، شركت هاي نفتي هند پرداخت هاي خود را از طريق هالك بانك تركيه انجام مي دهند. هند بهاي روزانه 370000 بشكه نفت خام وارداتي از ايران را به يورو و از طريق اين بانك پرداخت مي كند.

يك مقام ارشد هندي گفت: "تركيه به ما اطلاع داده است كه مايل نيست حساب هاي جديد افتتاح كند، ولي همچنان به ارائه خدمات به حساب‌هاي فعلي براي انتقال پول به ايران ادامه مي‌دهد. از زماني كه هند استفاده از مسير تركيه را از ماه جولاي سال گذشته آغاز كرد، تا كنون پرداخت هيچ مبلغي به تأخير نيافته است".

وي شايعات مربوط به درخواست هند از شركت هاي نفتي براي توقف واردات نفت از ايران را تكذيب كرد و گفت كه هند همچنان به خريد نفت خام از ايران ادامه خواهد داد، ولي مايل است بخشي از آن را با منابع ديگري چون عربستان سعودي جايگزين كند.

شركت پالايش و پتروشيمي منگلور و ديگر پالايشگاه‌ها بايد قرارداد واردات خود با ايران را براي يك سال آينده كه از آوريل شروع مي شود، تجديد كنند. شركت پالايش و پتروشيمي منگلور با واردات روزانه 142000 بشكه نفت خام از ايران، بزرگترين وارد كننده نفت خام ايران در هند است.

قائم مقام وزارت خارجه هند، رانجان ماتاي، گفت كه هند خواستار معافيت از تحريم هاي آمريكا براي ادامه معاملات نفتي خود با ايران نخواهد شد. يك هيأت هندي متشكل از مقامات بانك مركزي هند و وزارتخانه هاي دارايي و نفت و همچنين پالايشگاه هاي اين كشور هم اكنون در تهران است تا درباره روش‌ها و مسيرهاي پرداخت جايگزين بحث و بررسي كنند.

دهلي نو نگران است كه ممكن است تركيه براي توقف مسير كنوني تحت فشار قرار گيرد. منابع گفتند كه امكان پرداخت پول ايران به روپيه يا ين در گفت‌وگوهاي تهران مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

انتهاي پيام

جمعه|ا|30|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن