تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805423370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت‌وگویی با کارگردان «توفیق اجباری»


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: گفت‌وگویی با کارگردان «توفیق اجباری»؛
محمد حسین لطیفی
«محمد حسین لطیفی» گفت: نمی‌شود گفت به طور كامل فیلم روایت زندگی واقعی این بازیگر است اما بخش‌هایی از «توفیق اجباری» از زندگی خود گلزار الهام می‌گیرد. كارگردان "توفیق اجباری" ، در پاسخ به این پرسش كه " تا چه حد داستان "توفیق اجباری" براساس زندگی "محمدرضا گلزار" نوشته شده است؟، گفت: نمی‌شود گفت به طور كامل فیلم روایت زندگی واقعی این بازیگر است اما بخش‌هایی از "توفیق اجباری" از زندگی خود گلزار الهام می‌گیرد. حتی خانه‌ موجود در فیلم كه متعلق به خود گلزار است و ما فیلم را در این لوكیشن فیلمبرداری كرده‌ایم. البته باید به این نكته توجه داشت كه موضوع اصلی قصه "توفیق اجباری" ازدواج و طلاق این آدم است در صورتی كه گلزار واقعی هنوز ازدواج نكرده و طبعاً طلاق هم نگرفته است. * دوست داشتم لزوم رعایت حرمت بچه‌های سینما را به تصویر بكشانم آیا با توجه به نگاه جانبدارانه "توفیق اجباری" به زندگی شخصی یك بازیگر سینما، هدف از ساخته شدن این فیلم، ارائه پاسخی تصویری به علاقمندان سوپراستارهای سینما بوده است؟ لطیفی در این باره می‌گوید: در سینما و راجع به طلاق حواشی زیادی وجود دارد و هدف اصلی من از ساخته شدن "توفیق اجباری" این بود كه كمی با مبحث طلاق در سینما شوخی كنم. ولی مرحله دوم خیلی برایم جدی بود و آن این كه لزوم رعایت حرمت بچه‌های سینما را یك در قالب فیلم به تصویر بكشانم چون درجامعه، شاید عموماً مردم بروبچه‌های سینما را یك جور دیگر ببینند و ندانند كه آنها می‌توانند اینقدر با حجب و حیا باشند و این كمتر قابل قبول باشد. با این ایده، من دوست داشتم یك شرایط خوشایندی را برای هویت این سینما ایجاد كنم تا رابطه مردم و گیشه سینما هم یك كم گرمتر شود و امیدوارم كه توانسته باشم به این هدف نیز دست یابم.
توفیق اجباری
* گلزار، عطاران و باران كوثری درحد واندازه خودشان بودند لطیفی در مورد تاثیر مشهود رضا عطاران در طنزهای موجود در فیلم، با توجه به كارهای موفق وی در تلویزیون گفت: دراین فیلم تمام بچه‌ها در حد و اندازه خودشان بودند. رضا گلزار، عطاران و حتی باران كوثری كه همه معتقد بودند برای نقش همسر گلزار چون babyface و سنش پایین است، شاید مورد مناسبی برای همسر گلزار نباشد ولی من معتقد بودم با چهره‌پردازی خوب محسن بابایی و بازی خوبش به نتیجه برسد و همین طور هم شد. وی افزود: "رضا عطاران" هم یكی از بازیگران خلاق سینما و تلویزیون است و قاعدتاً در "توفیق اجباری" هم این خلاقیت‌ها خیلی به بازی ایشان كمك كرده است. لطیفی درباره تغییرات اعمال شده در فیلمنامه پیمان عباسی و میزان تأثیرگذاری محمدرضا گلزار و رضا عطاران در نگارش این فیلمنامه، گفت: در همه كارهایم همه تأثیرگذار هستند ولی همه دراندازه خودشان تاثیرگذارند. در "توفیق اجباری" طرح اصلی و خط اصلی را پیمان عباسی نوشت و كار را تحویل من داد، این كه از آنجا به بعد این فیلمنامه چقدر دستخوش تغییرات شده، برمی گردد به من و عباسی و الان این فیلمنامه به نظر من در تیتراژ كاملا متعلق به آقای عباسی است. حتی بدون تیتری با عنوان "بازنویسی پیمان عباسی". البته این را همه می‌دانند كه محمدحسین لطیفی زیاد خودش را درقید و بند فیلمنامه نمی گذارد و من همواره، سعی می‌كنم با انرژی بچه‌هایم سر صحنه كار را پیش ببرم.
توفیق اجباری
* هیچگاه طبق پیش‌بینی‌ها فیلم نساخته‌ام "لطیفی" در بخش دیگری از گفت‌وگو با فارس، در این زمینه كه چرا پس از موفقیت فیلم "روز سوم" در زمینه سینمای دفاع مقدس، به سمت كارگردانی این فیلم رفته و دست به تكرار موقعیت موفق خود در جشنواره بیست و پنجم نزده است، گفت: من چنین روندی در كارنامه فیلمسازی خود نداشته‌ام و مگر دفعات قبل، طبق پیش‌بینی مردم و كارشناسان فیلم یا سریال تلویزیونی با مضامین حادثه‌ای، دلهره‌آور، معناگرا و... ساخته بودم كه این بار چنین اتفاق بیفتد؟ وی در این زمینه گفت: واقعیت این بود كه "توفیق اجباری" باید یك سال و نیم پیش ساخته می‌شد و پروانه ساخت آن را در اختیار داشتم اما تهیه كننده آن (سید كمال طباطبایی) به ‌خاطر ساخته شدن مجموعه "صاحبدلان" و فیلم "روز سوم"، به طور موقت كنار كشید تا من در مقطعی آن كارها را بسازم و به هر حال، ساخته شدن این فیلم جزو تعهدات قبلی من بود كه باید سال گذشته این اتفاق می‌افتاد و من نیز، خود را متعهد می‌دیدم كه "توفیق اجباری" را برای آقای طباطبایی كه به خاطر من تولید این پروژه را متوقف كرده بود، بسازم.
رضا عطاران
* خودم را یك امپرسیونیسم می‌‌دانم وی در زمینه تولید "توفیق اجباری" و فاصله اندك آن با اكران عمومی، گفت: پس از بیست و پنج سال تجربه در سینما این اجازه را پیدا كردم كه در یك سال دو اكران داشته باشم و از این بابت خدا را شاكرم. لطیفی افزود: راستش من آدمی هستم كه نمی‌توانم پشت اكران بمانم. اگر كاری را بسازم و یك سال بعد اكران شود، اصلا حالم بد می‌شود! وی گفت: معتقدم فیلم باید در لحظه و زمان خودش بتواند با مردم ارتباط برقراركند و این یك روند مطلوب و خوشایند است. بنابراین همه تلاشم را می‌كنم و برخلاف عقیده عده‌ای ا ز همكاران كه معتقدند فیلم باید خیلی ظریف و دقیق كار شود، من خودم را در فیلمسازی یك امپرسیونیسم می‌شناسم و معتقدم وقتی از دور به راش‌هایی در كنار هم قرار می‌گیرند، نگاه می‌كنی و لذت می‌بری، این احساس خوشایند از دریافت آنی تعیین كننده است. لطیفی درباره تاثیر تولید فیلم‌هایی از جنس "توفیق اجباری" دررونق گیشه‌ سالن‌های سینما گفت: این دست فیلم‌ها، حداقل 80 الی 90 درصد تاثیرگذار هستند. پنجشنبه شب من "توفیق اجباری" را با مردم در سینما دیدم. به نظرم فیلم آنها را راضی كرد وامیدوارم این روند ادامه پیدا كند، زیرا بدون تبلیغ و تیزر تلویزیونی، بیلبورد خیابانی و... فیلم در دومین روز نمایش، یك سئانس فوق‌العاده پر از تماشاگر در سینما آفریقا داشت كه همین مرا به وجد آورد وامیدوارم كه در این مقطع بتواند به مجموعه سینمای ایران و به ویژه اقتصاد این سینما كمك كند. وی اظهار داشت: بالاخره ما نیاز داریم كه مردم را وارد "فضای فیلم دیدن" كنیم و بازار غیرمجاز سی دی را بشكنیم.
محمدرضا گلزار
* آشتی مردم با سینما را باید با فیلم‌های مفرح شروع كنیم لطیفی گفت: آقای ضرغامی چندی پیش به این نكته اشاره كرد كه: فیلم دیدن مراسم دارد. من عقیده دارم باید به فیلم اهمیت دهیم، بچه‌هایمان با ما همراه شوند، به سینما بیایند تا با هم و دور هم باشیم و فضای زیبایی را به‌وجود بیاوریم كه این روند را قاعدتا باید با فیلم‌های مفرح شروع كنیم. لطیفی به فارس گفت: درباره فیلمسازی من در زمینه طنز و كار جدی من همیشه به این نكته اشاره كرده‌ام كه اگر ما تولد بچه‌ما را درپیش داشته باشیم، مداح دعوت نمی‌كنیم و یا اگر مجلس فوت پدربزرگمان باشد از مطرب كمك نمی‌گیریم چون این دو مقوله كاملا از هم جدا هستند.  وی گفت: من اگر بخواهم فیلم‌های دفاع مقدسی كار كنم با اندازه‌ها و استاندارهای آن سعی می‌كنم خود را وفق دهم و اگر بخواهم طنز كار كنم با استاندارهای طنز كار می‌كنم. "توفیق اجباری" هم یك فیلم طنز بود و در حال و هوای یك كار طنز، باید ارزیابی و بررسی می‌شد. این بود كه تمام تلاشم را كردم تا در اندازه‌های كار كمدی و طنز، بتوانم با بیننده همراه شوم. وی تاكید كرد: اینگونه هم نیست كه موفقیت "توفیق اجباری" موجب شود كه در ادامه هم فقط در این زمینه كار كنم. شاید كار بعدی من، یك كار مذهبی باشد و اصلا نمی‌دانم كه در آینده قرار است چه نوع فیلمی بسازم.
باران کوثری
كارگردان "توفیق اجباری" در مورد اهمیت‌ تنوع ژانر در كارهای سینمایی و تلویزیونی خود و لزوم رعایت چنین دیدگاهی برای پرهیز ازتكرار، گفت: این روند با آگاهی كامل بوده است. یعنی من با آگاهی كامل وارد "توفیق اجباری" شدم زیرا احساس می‌كردم دوست ندارم در یك فضا و حال و هوای فیلمسازی باقی بمانم. راستش من حاضر نیستم هیچ دو سریال یا فیلمی را پشت سرهم با یك مضمون انجام دهم، مگر آن كه از نوع "صاحبدلان" باشد. منبع : خبرگزاری فارس 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 641]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن