تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806362652




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قول دايي عملي نشد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: قول دايي عملي نشد
فوتبال- همشهري آنلاين-جواد نصرتي:
گزارشي از بازي كه سرمربي تيم ملي قول برتري در آن داده بود.

نيم ساعت اول نيمه اول همان چيزي بود كه مي‌خواستيم و انتظارش را مي‌كشيديم. يك تيم با طراوت كه با برنامه‌هاي متعدد و به لطف خلاقيت‌هاي بازيكنان مياني‌اش از چپ و راست به سمت دروازه كره‌جنوبي حمله مي‌كرد. تمام زمين و تمام سكوها در اختيار بازيكنان و هواداران تيم‌ملي بود.

در دقيقه 2 مسعود شجاعي كه اميد زيادي به درخشش او مي‌رفت با يك ضربه پرقدرت دروازه تيم كره را تهديد كرد كه توپ از بالاي دروازه بيرون رفت. حتي دفاع كره هم كه انتظار چنين حمله‌هايي را از تيم ايران در دقايق اوليه بازي داشت دستپاچه شده بود.

دقيقه 6 اين بار نوبت هم‌تيمي شجاعي در اوساسوناي اسپانيا يعني نكونام بود كه با ضربه سر دروزاه كره را تهديد كند. ايران حمله مي‌كرد و كره دفاع. فشار ايران بيشتر و بيشتر شد تا اين كه در دقيقه 24 تماشاگران به گمان اين كه فشارها نتيجه داد از جا پريدند؛ حسين كاظمي با ارسال بلند وحيد هاشميان در محوطه جريمه صاحب توپ شد و با فشار بازيكن كره به زمين خورد. همه انتظار داشتند كه داور دستش را به سمت نقطه پنالتي دراز كند اما داور مثل طرفداران هيجان‌زده نبود و با خونسردي اجازه داد بازيكنان كره توپ را از محوطه جريمه دور كنند.

اين آخرين فرصت طلايي ايران در نيم ساعت طلايي‌اش بود. ضد حمله‌اي هم كه پس از آن در دقيقه 26 براي ايران فراهم آمد و با خطاي بازيكن كره متوقف شد نتوانست طرفداران تيم‌ملي را آن‌قدر هيجان‌زده كند كه سرنگون شدن حسين كاظمي در محوطه جريمه كره‌جنوبي.

پايان لحظات طلايي

حالا اين بار نوبت كره‌اي‌ها بود كه از زير فشار حملات ايران رها شوند و طرفداران اندك خود در ورزشگاه آزادي را هيجان‌زده كنند. ضربه آزاد بازيكن كره را كه با قدرت بسيار زياد به سمت دروازه ايران آمد سيد‌مهدي رحمتي دفع كرد. و اين البته آخرين باري نبود كه رحمتي در نيمه اول اين كار را كرد. در چند موقعيت ديگر باز هم كره‌اي‌ها شوت زدند و رحمتي واكنش نشان داد. بازي در اواخر نيمه اول به دفع كردن ضربات كرنر كره‌جنوبي براي بازيكنان ايران گذشت.

با سوت پايان نيمه اول، ايران از فشار كره و كرنرهايي كه كره بر روي آن‌ها كار كرده بود و هر كدام با يك برنامه جديد به روي دروازه ايران فرستاده مي‌شود رها شد؛ نيمه مربيان را چه كسي خواهد برد؟

نيمه دوم

سوت شروع بازي در نيمه دوم باز هم همان سناريوي دقايق پاياني نيمه را تكرار كرد. كره حمله مي‌كرد، دفاع ايران تن به كرنر مي‌داد و دوباره كره حمله مي‌كرد و دفاع ايران تن به كرنر مي‌داد. تك و توك ضدحمله‌هاي ايران هم خطري بر روي دروازه كره ايجاد نكرد. اما در دقيقه 52 خطاي بازكنان كره بر روي مهاجمان ما يك ضربه ايستگاهي به ما داد.

جواد نكونام
نكونام با اين كه با دوباره آمدن كريم باقري به تيم ملي بازوبند و شماره‌اش را به او داده است همچنان در تمام ميدان حاضر است. با داور بحث مي‌كند، با بازيكنان صحبت مي‌كند و اگر لازم باشد در درگيري‌ با بازيكنان حريف از بازيكنان تيم‌ملي حمايت مي‌كند. نكونام همان بازيكني است كه در چند بازي اخير بوده‌است؛ موثر و قابل اعتماد، تنها شماره 6 و يك بازوبند ندارد. و در بازي با كره تنها كسي كه اين قدر اعتماد به نفس داشت تا پشت يك ضربه ايستگاهي بايستد و آن را به گل تبديل كند جواد نكونام بود. كسي كه جنگ را پيش از بازي شروع كرده بود و به گوش بازيكنان كره و پارك جي سونگ ستاره آن‌ها رسانده بود كه آزادي جهنم است و طرفداران تيم‌ملي فرشتگان عذاب آن. دقيقه 53 نكونام پشت ضربه ايستگاهي ايستاد و آن را گل كرد.
نكونام در پايان بازي به عنوان بهترين بازيكن ميدان انتخاب شد.

دايي تصميم مي‌گيرد

پس از اين گل تيم كره يك پارچه حمله شد و با تعويض يكي از بازيكنانش سيستم بازي خود را تغيير داد. اين همان چيزي بود كه نياز ما به بازيكناني مثل آرش‌برهاني و سياوش اكبرپور را روشن مي‌كرد. اين بازيكنان مي‌توانستند برگ برنده ما در اين لحظات بازي باشند. ضربه سري كه كره‌اي‌ها به ديرك دروزاه ما زدند در دقيقه 60 را كار خوبي تيمي ايران و ضربه‌اي كه كريم باقري زد و لي‌وون‌جائه دروازه‌بان با تجربه آن‌ها گرفت پاسخ داد. همه انتظار داشتند كه علي دايي مسعود شجاعي را بيرون بكشد و آرش برهاني را به زمين بياورد. برهاني و حتي اكبرپور مي‌توانستند ستاره اين لحظات بازي باشند اما هيچ كدام به بازي نيامدند.

بازي كمي‌ متعادل شد و حملات كره‌اي را بازيكنان ايران با خطر ايجاد كردن بر روي دروازه آن‌ها پاسخ مي‌دادند. بالاخره علي دايي تعويض كرد و شجاعي را از بازي بيرون كشيد اما كسي كه به بازي آمد برهاني يا اكبرپور نبود؛ مجيد غلام‌نژاد خود را كنار زمين گرم كرد و به بازي آمد. بازي در اين دقايق با حملات دو تيم پيگيري شد تا اين كه بالاخره علي دايي تصميمش را گرفت و اكبرپور را وارد بازي كرد به جاي وحيد هاشميان. اما دايي كمي دير بازكنش را به زمين فرستاد؛ يك دقيقه پيش از آن پارك جي سونگ ستاره تيم منچستر يونايتد دروازه ايران را باز كرده بود.

سيدمهدي رحمتي

سيد مهدي رحمتي در اين بازي بسيار خوب بود و بدشانس بود كه تنها اشتباه بزرگش باعث باز شدن دروازه تيم ملي ايران شد. رحمتي كه چند شوت پرقدرت كره‌اي را دفع كرده بود ضربه ايستگاهي بازيكن كره را مي‌خواست با دست بگيرد كه توپ از دست او بيرون افتاد و به مهاجم كره‌جنوبي رسيد. مدافعان تيم‌ملي هم در اين صحنه مقصر بودند كه توپ برگشتي رحمتي را ريباند نكردند و به مهاجم كره اجازه دادند دروازه تيم ايران را باز كند. 9 دقيقه به پايان بازي، كره يك امتياز از ايران در خانه گرفت.

ورود آرش برهاني به زمين هم- اتفاقي كه در اواسط نيمه دوم انتظارش كشيده مي‌شد- نتوانست تغييري در روند بازي ايجاد كند. برهاني و اكبرپور حتي در دقايقي هم كه به بازي آمدند نتوانستند بازيكني باشند كه از آن‌ها انتظار مي‌رفت. بازي با همين نتيجه به پايان رسيد و علي دايي بدقولي كرد؛ او به طرفداران تيم ملي قول پيروزي داده بود.[دايي: قول مي‌دهم كره را ببريم]

چهارشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 361]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن