تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815564501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با تصويب هيات وزيران صورت مي گيرد اجراي « ايران كد » در چارچوب ماليات بر ارزش افزوده


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: با تصويب هيات وزيران صورت مي گيرد اجراي « ايران كد » در چارچوب ماليات بر ارزش افزوده
مديرعامل مركز ملي شماره گذاري كالا و خدمات ايران گفت : وزارت امور اقتصادي و دارايي مكلف شده است ايران كد را به عنوان سيستم پايه شناسايي كالا در نظام مالياتي مورد استفاده قرار دهد به گونه اي كه ايران كد تا پايان امسال در نظام ماليات بر ارزش افزوده عملياتي شود.
احمد غلامزاده گفت : هيئت وزيران مصوبه تحول در نظام توزيع كالا و خدمات كشور به عنوان يكي از محورهاي هفت گانه طرح تحول اقتصادي با نقش محوري ايران كد را ابلاغ كرد.براساس مصوبه هيئت وزيران ايران كد به عنوان نقطه شروع اصلاح نظام توزيع انتخاب شده به نحوي كه فعاليت بازرگاني كشور بدون ارائه كد ملي كالا امكان پذير نيست و همه عناصر فعال در نظام جديد توزيع كالا بايد ايران كد داشته باشند.
مديرعامل مركز ملي شماره گذاري كالا و خدمات افزود : بر اين اساس وزارتخانه هاي بهداشت و درمان براي صدور تجديد يا تمديد پروانه بهداشتي كالاهاي غذايي بهداشتي آرايشي دارويي و تجهيزات مربوطه وزارت صنايع و معادن براي صدور تجديد يا تمديد پروانه بهره برداري جهاد كشاورزي تعاون و موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران براي صدور يا تجديد نشان استاندارد ملي مكلفند ظرف دو ماه آينده صدور تجديد و يا تمديد پروانه مجوز يا نشان براي كالاها را منوط به عضويت متقاضي در ايران كند كنند.
وي تصريح كرد : در بخش ديگري از اين آئين نامه وزارت امور اقتصادي و دارايي مكلف شده است ايران كد را به عنوان سيستم پايه شناسايي كالا در نظام مالياتي مورد استفاده قرار دهد به گونه اي كه ايران كد تا پايان امسال در نظام ماليات بر ارزش افزوده عملياتي شود. به گزارش مهر و به گفته غلامزاده شركتهاي پخش كالا در كشور نيز از اين پس صرفا مجاز به پخش و توزيع كالاهاي داراي كد ملي كالا هستند و هرگونه توزيع كالا در گروههاي مختلف كالايي بدون ايران كد از تاريخي كه وزارت بازرگاني اعلام خواهد كرد تخلف تلقي شده و مشمول قانون تعزيرات حكومتي است .
وي اظهار داشت : با اجراي اين آئين نامه يك نظم و پيوستگي در نظام توزيع كالا در كشور ايجاد مي شود و كالاهايي كه وارد شبكه خرده فروشي مي شود قابل رديابي خواهند بود. همچنين تمام كالاها از طريق ايران كد داراي شناسنامه شده و شفافيت قابل توجهي ايجاد مي شود كه آسيبهاي فعلي نظام توزيع را از بين خواهد برد.
غلامزاده گفت : آئين نامه نظام جديد توزيع كالا و خدمات كشور را به نظام ملي طبقه بندي و خدمات شناسه كالا شركتهاي پخش تامين كنندگان شبكه زنجيره اي خرده فروشي و كارت اصناف تقسيم و نقش هر يك از آنها را از نظر حقوقي و عملياتي تعريف كرده است .
به گفته مديرعامل مركز ملي شماره گذاري كالا و خدمات ايران اين آئين نامه مقرر كرده است كه به منظور ساماندهي نظام پخش كالا كالاهاي قابل مصرف نهايي بايد از طريق شركتها يا واحدهاي پخش مورد تائيد وزارت بازرگاني توزيع شوند و هرگونه توزيع محصول خارج از مسير شركت يا واحد پخش از وزارت بازرگاني كد مشخصي دريافت كرده و براساس آن فعاليت خواهند كرد.

پنجشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن