تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821211283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تقدير رئيس جمهور از ۴۴محقق برتر جشنواره علوم پزشكي رازي


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: تقدير رئيس جمهور از ۴۴محقق برتر جشنواره علوم پزشكي رازي
۴۴محقق برگزيده كشور در گروه هاي مختلف علوم پزشكي در هفدهمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي با حضور رئيس جمهور، وزير بهداشت و معاون علمي رئيس جمهور معرفي و تقدير شدند.آثار ارائه شده به هفدهمين جشنواره رازي در گروه هاي علوم پايه، علوم باليني داخلي، علوم باليني جراحي، علوم دارويي، علوم بهداشتي، مديريت و تغذيه، علوم توان بخشي و پيراپزشكي، علوم دندان پزشكي، فناوري هاي نوين، ابداعات و اختراعات و HSR داوري شد كه در پايان ۵نفر در حوزه فناوري هاي نوين، ۶نفر در علوم دارويي، ۶نفر در علوم بهداشتي، مديريت و تغذيه، ۷نفر در علوم باليني داخلي، ۳نفر علوم باليني جراحي، ۵نفر در علوم دندان پزشكي، ۶نفر در علوم توان بخشي و پيراپزشكي، ۶نفر در علوم پايه و يك نفر در حوزه ابداعات و اختراعات برگزيده و تقدير شدند.در هفدهمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي كه در مركز همايش هاي بين المللي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي برگزار شد، همچنين از دانشگاه ها و دانشكده هاي علوم پزشكي، مراكز تحقيقاتي، مراكز رشد فناوري، مجلات و كميته هاي دانشجويي نمونه تقدير شد.دانشگاه هاي برتر علوم پزشكي كشور نيز به شرح ذيل معرفي شدند:رتبه اول در تيپ يك: دانشگاه علوم پزشكي درماني تهران، رتبه اول در تيپ۲: دانشگاه علوم پزشكي بقيةا...(عج)، رتبه اول در تيپ۳: دانشگاه علوم پزشكي شهر كرد. در رتبه بندي نشريات علوم پزشكي برتر نيز Iranian Journal of Basic Medical Sciences از دانشگاه علوم پزشكي مشهد به عنوان يكي از نشريات برگزيده انتخاب شد.رئيس جمهور دراين مراسم با بيان اين كه با وجود فعاليت هاي انجام شده در حوزه سلامت، هنوز در ابتداي راه قرار داريم، تصريح كرد: هنوز فعاليت هاي زيادي بايد در بخش هاي مختلف از جمله بهداشت و تغذيه انجام شود.

پژوهش ها به سمت بهداشت تغذيه هدايت شود

احمدي نژاد در ادامه اظهار داشت: از وزير بهداشت و همكارانش مي خواهم كه دامنه كار را به ويژه در بحث تغذيه توسعه دهند به نحوي كه كل تغذيه مردم تحت پوشش مديريت و برنامه ريزي صحيح قرار گيرد.در پژوهش نيز تحقيقات به سمت بهداشت تغذيه هدايت شود.وي با بيان اين كه دانشمندان ما در حال حاضر شيوه هاي جديد و ابتكاري را در حوزه درمان ارائه كرده اند، گفت: حدود ۲۵تا۳۰هزار نفر طي ۲تا۳ سال اخير براي درمان به ايران آمده اند اما اين كافي نيست و ما بايد به جايي برسيم كه به يك مرجع جهاني در بخش درمان تبديل شويم.وي با تاكيد بر اين كه دولت با تمام توان از پژوهش ها و تحقيقات دفاع مي كند، خاطرنشان كرد: ما برنامه هاي وسيعي در اين زمينه داشتيم اما متاسفانه همه منابع و برنامه ها در يك قوه متمركز نيست.اي كاش مي توانستيم بودجه هاي كشور را در قوه مجريه متمركز كنيم تا حمايت هاي بيشتري از محققان انجام شود.

اعتبارات پژوهشي حوزه پزشكي به ۲۰درصد افزايش يابد

وي در ادامه در پاسخ به اظهارات وزير بهداشت مبني بر اين كه كل اعتبار پژوهشي حوزه پزشكي تنها ۱۰درصد است، تصريح كرد: ما آماده ايم كه اين اعتبارات را به ۲۰درصد برسانيم چرا كه اطمينان دارم در يك برنامه پنج ساله، ايران به قطب درمان و داروي منطقه تبديل خواهد شد.

وزارت بهداشت فصل مجزا و مستقلي براي طب سنتي باز كند

رئيس جمهور در ادامه با تاكيد بر اين كه نبايد از طب سنتي غافل شد، گفت: مكتب پزشكي كه امروز در دنيا حاكم است و ما نيز از آن تبعيت مي كنيم، بر اساس مباني شناختي از انسان پايه گذاري شده است اما نبايد صرفا به اين مكتب پزشكي اكتفا كرد چرا كه در ايران مكاتب طبي و پزشكي ديگري نيز وجود دارد. طب سنتي ما مكتب پزشكي كاملي است، در حالي كه ما امروز از آن غافليم. وي افزود: وزارت بهداشت بايد فصل مجزا و مستقلي براي طب سنتي ايراني اسلامي باز كند. نبايد تصور كرد اين طب كهنه شده است. همين الان كساني را در ايران داريم كه با ورود به طبيعت، به محض نگاه كردن به گياهان همه خواص آن را بازگو مي كنند يا افرادي داريم كه با ديدن پوشش گياهي يك منطقه قادرند معادن زيرزميني آن منطقه را شناسايي كنند. افرادي نبض را مي گيرند و همه بدن را به واسطه آن اسكن مي كنند و امراض را تشخيص مي دهند. وي با بيان تجربه شخصي خود در اين زمينه ادامه داد: ۲ نفر از اين افراد با كمك همين شيوه هاي طب سنتي، اطلاعات كاملي را درباره وضعيت سلامتي ام به من دادند كه همه صحيح بود. وي در ادامه افزود: ما بايد براي طب سنتي يك نظام ارزشيابي و بيمه اي طراحي كنيم كه در كنار پزشكي امروز، خدمات درماني به مردم ارائه كند.رئيس جمهور با بيان اين كه برخي ظرفيت ها در حوزه طب سنتي در حال از بين رفتن است، تصريح كرد: طوري نباشد كه در آينده اين ظرفيت ها را به طور كامل از دست بدهيم و پشيمان شويم.احمدي نژاد همچنين در پاسخ به اظهارات دكتر شفيعي استاد برگزيده و پيشكسوت علوم دارويي كشور كه در اين مراسم طي سخناني خواستار جذب و به كارگيري برگزيدگان دانشگاهي در مراكز تحقيقاتي و دانشگاه ها شده بود، گفت: براي اين كه نخبگان ما جذب شوند دولت مصوبه اي دارد كه بر اساس آن دانشگاه ها به هر اندازه كه نخبه جذب كنند پست سازماني خواهند گرفت. من تأكيد دارم كه حتي يك نخبه جوان كه در اين جشنواره جايزه مي گيرد، با مانعي مواجه نشود و بتواند در دانشگاه ها به فعاليت تحقيقاتي خود ادامه دهد و بر اساس چارت سازماني نيز حقوق دريافت كند. در اين زمينه اعلام كرده ايم كه محدوديتي وجود ندارد.وي ادامه داد: بشر هنوز در عرصه پيشرفت علمي در ابتداي راه است. جالب است وقتي كه موعود بيايد معلوم مي شود كه از ۲۷ مرحله علم تنها دو مرحله طي شده است.رئيس جمهور تصريح كرد: بايد كاري كنيم كه پزشكي به يك تجارت تبديل نشود و اين طور نباشد كه يك پزشك براي اين كه دوستش يك آزمايشگاه دارد و از آن هم سود مي برد بيشتر بيماران خود را مجبور به آزمايش كند در حالي كه نيازي به اين مسئله وجود ندارد.وي در ادامه افزود: در دنيا برخي قدرت ها براي فروش دارو يك ويروس را توليد مي كنند حتي ديده شده است كه با اهداف سياسي يك ويروس را به يك جامعه منتقل مي كنند به عنوان مثال براي من سوال است كه ويروس HIV چرا در كشورهايي كه در اوج بي بند و باري هستند شايع نيست، اما در كشوري شايع مي شود كه قدرت هاي بزرگ مي خواهند مردم آن كشور متوجه نباشند كه منابع شان به غارت مي رود، آن ها بيماري منتشر مي كنند تا بتوانند دارو و تجهيزات بفروشند، اما فرهنگ و تمدن ما با چنين مسائلي مخالف است.

رونمايي از ۸ داروي بيوتكنولوژي ساخت محققان ايراني در آينده نزديك

وزير بهداشت نيز دراين مراسم از رونمايي از ۸ داروي بيوتكنولوژي در آينده و توليد داخلي داروي ضد سرطان سينه «هرسپتين» تا نيمه اول سال ۹۱ خبر داد.دكتر مرضيه وحيد دستجردي اظهار كرد: در سال هاي اخير به ويژه ۶ سال گذشته، جهش هاي مناسبي در عرصه تحقيقات و سلامت و پزشكي داشته ايم و مقاله منتشره اخير مجله معتبر نيچر مبني بر رشد ۲۰ درصدي توليد علم ايران در سال ۲۰۱۱، مويد همين موضوع است.پس از ايران، بيشترين رشد توليد علم به كشور چين با ۱۵ درصد اختصاص دارد و رشد توليد علم در آمريكا ۴ درصد بوده است.دستجردي اضافه كرد: كميته حمايت از فرآورده هاي دارويي بيوتكنولوژي توليد داخل تشكيل شده است كه بر اساس آن، انحصار توليد دارو به مدت 3 تا 5 سال به مركز توليدكننده اختصاص مي يابد. وي تصريح كرد: سرمايه گذاري در سلامت، سودآور و اثربخش بوده و داراي بازده فروش بالا نسبت به ديگر صنايع برتر در دنياست. به گونه اي كه بازده فروش سهام صنايع برتر مانند پالايش نفت حدود ۵ درصد، صنايع فلزات پايه و سنگين حدود ۳ درصد و در صنعت داروسازي بازده فروش حدود ۱۸ درصد است.وزير بهداشت با اشاره به اين كه ايران در بين ۵ كشور برتر آسيا و در ميان ۱۲ كشور برتر بيوتكنولوژي دنيا قرار دارد، عنوان كرد: راكتور تهران را كه فعاليتي جز توليد داروهايي براي بيماران سرطاني نداشت تحريم كردند و به آن سوخت نمي دادند اما امروز شاهديم كه اين داروها را خودمان با تلاش محققان توليد مي كنيم.وزير بهداشت با گراميداشت ياد شهداي علمي و به ويژه شهيد احمدي روشن به عنوان يكي از دانشمندان كشور كه به تازگي توسط عوامل بيگانه ترور شد، اظهار كرد: هيچ يك از اين اعمال شنيع نمي تواند دانشمندان كشور را از ادامه راه و مسير انتخاب شده كه استقلال كشور را پايدارتر مي كند، مايوس كند.

شناسايي بيش از ۱۰ هزار نخبه در بنياد ملي نخبگان

رئيس بنياد ملي نخبگان نيز در اين مراسم گفت: اين بنياد تاكنون موفق به شناسايي بيش از ۱۰ هزار نخبه شده است.سلطانخواه تاكيد كرد: بايد روزي برسد كه اگر كسي خواست از جديدترين نوآوري ها مطلع شود، زبان فارسي را ياد بگيرد.رئيس بنياد ملي نخبگان با بيان اين كه براي رسيدن به اين روز بايد در كشور نخبه پروري كنيم، گفت: بنياد ملي نخبگان در همين جهت تاسيس شده است. معاون علمي رئيس جمهور به حمايت هاي بنياد ملي نخبگان از محققان و نخبگان اشاره و اضافه كرد: تاكنون بيش از ۲۰۰ برگزيده جشنواره رازي از جايزه و اعتبارات نوآوري بنياد ملي نخبگان كه ۵ تا ۲۵ ميليون تومان است برخوردار شده اند.وي بر حمايت از نخبگان تاكيد كرد و گفت: اين حمايت بايد از دوره دانش آموزي تا زماني كه نخبه بتواند به جايگاه برجسته علمي برسد انجام شود. رئيس بنياد ملي نخبگان گفت: در دوره دانش آموزي هم طرح گسترده و بلندمدت شناسايي و هدايت استعدادهاي تحصيلي برتر در مقاطع دانش آموزي( طرح شهاب) در استان هرمزگان آغاز شده است. وي گفت: حمايت هاي بنياد ملي نخبگان در بخش دانشجويي حمايت از طرح هاي آن ها، جوايز تحصيلي و پرداخت وديعه وام مسكن به دانشجويان متاهل است.وقتي دانشجويان در جايگاه استادياري جوان قرار مي گيرند از تحقيقات آن ها حمايت و براي اين منظور از ظرفيت هاي معاونت علمي رياست جمهوري استفاده مي شود. بنياد ملي نخبگان همچنين از آن دسته از محققان خارج از كشور كه براي انتقال دانش و فناوري به كشورمان مي آيند، حمايت مي كند.

24داروي بيوتكنولوژي تا پايان سال ۹۱ توليد مي شود

دكتر قانعي معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت نيز در اين مراسم با بيان اين كه تا پيش از سال ۸۴ تنها ۲ محصول دارويي بيوتك در كشور وجود داشت، گفت: تعداد اين محصولات از سال ۸۴ تا ۸۸ به ۱۱ مورد افزايش پيدا كرده است و پيش بيني مي كنيم تا پايان سال ۹۱، ۲۴ داروي بيوتكنولوژي با فناوري بالا در كشور توليد شود.

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 310]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن