تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816864062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش كامل ايسنا از مراسم بزرگداشت شهداي عرصه صنعت هسته‌يي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: گزارش كامل ايسنا از مراسم بزرگداشت شهداي عرصه صنعت هسته‌يي


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران

مراسم بزرگداشت شهداي صنعت هسته‌يي كشور با گرامي‌داشت ياد و خاطره شهيد مصطفي احمدي روشن و شهيد رضا قشقايي از سوي سازمان انرژي اتمي و با حضور مسوولان سازمان انرژي اتمي، مقامات لشگري و كشوري و خانواده اين دو شهيد در مدرسه عالي شهيد مطهري برگزار شد.

به گزارش خبرنگار انرژي هسته‌يي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين مراسم صبح سه‌شنبه با حضور حجت‌الاسلام محمدي گلپايگاني، رييس دفتر مقام معظم رهبري، فريدون عباسي، رييس سازمان انرژي اتمي، محمد‌رضا رحيمي، معاون اول رييس‌جمهور، علي‌ لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي، علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان و جمعي ديگر از مسوولان و شخصيت‌هاي كشورمان برگزار شد.

در اين مراسم كه با تلاوت قرآن مجيد و مداحي اهل بيت (ع) آغاز شد، حجت‌الاسلام وزيري، استاد حوزه و دانشگاه سخنراني كرد.

او با اشاره به ترور شهيد احمدي‌روشن گفت: طبق قانون الهي، اين جبهه‌ي امت مسلمان است كه در برابر استكبار پيروز خواهد شد.

وزيري اظهار كرد: اين قانون خداست كه همه كساني كه در راه خدا حركت مي‌كنند، پيروزند زيرا به پشتوانه قدرت پروردگار متصل هستند، پس اين كه چند روز بندگان خدا ضرباتي را متحمل شوند معيار نيست بلكه پيروزي نهايي از آن متقين است.

اين استاد حوزه و دانشگاه با طرح اين سوال كه امروز دشمنان ايران در كجاي اين صحنه قانوني هستند؟ گفت: هر جا صحنه كمك به زلزله‌زدگان، مصيبت‌زدگان، سيل‌زدگان و ... است پاي ايران و ايراني به آن‌جا باز شده است و هر جا تخريب، كشتار، اشغالگري، زورگويي و عمل ضدقانوني وجود دارد جاي استكبار جهاني است.

او افزود: در اين صحنه ملت ايران در يك طرف و همه‌ي استكبار در طرف ديگر است اما چه كسي پيروز خواهد شد؟ آيا آن كه به دنبال علم و كمك به ديگران و ملت‌هاي مستضعف است پيروز خواهد بود يا آن طرف كه با تعصب نژادي همه امكانات عالم را براي خودش مي‌خواهد و حتي تلاش براي دستيابي به علم را محدود به خود مي‌كند.

وزيري اظهار كرد: قطعا طبق قانون الهي، اين جبهه‌ي امت مسلمان است كه در برابر استكبار پيروز خواهد شد. نگاه نكنيد به اين كه چند روزي استكبار جولان مي‌دهد. اين جلسه گذاشتن‌ها، سمينارها، رفت و آمدها و ... زمينه‌هاي پيروزي آن‌ها نيست، بلكه زمينه‌هاي شكست استكبار است زيرا ملتي پيروز است كه مردانه سر جاي خودش نشسته و در ميدان تلاش شبانه‌روز نمي‌شناسد.

او با بيان اين كه امام خميني (ره) 30 سال پيش راه را به ما نشان دادند و فرمودند پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به اين مملكت آسيبي نرسد، افزود: نقطه شكست ما اين است كه نظريه ولايت فقيه و اطاعت از ولايت فقيه را در معرض تيرهاي دشمنان قرار دهيم. از جمله تيرهايي كه به سمت ولايت فقيه نشانه مي‌رود يكي از سوي دشمنان ما در خارج از كشور و ايادي داخلي آن‌هاست كه از اول انقلاب تا به امروز بحث جدايي دين از سياست را مطرح مي‌كنند. مورد ديگر بحث حمله به ولايت فقيه است بنابراين خصومت دشمن تيري است كه به سمت ولايت فقيه نشانه مي‌رود لذا همه ما بايد در اين زمينه هشيار باشيم.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله امامي‌كاشاني، امام جمعه تهران نيز در حاشيه اين مراسم اظهار كرد: انجام ترور در كشور ايجاب مي‌كند كه مردم كشور در رابطه با مسائل مختلف بيدارتر باشند.

وي در رابطه با تاثير اين اقدامات در كشور گفت: اين حوادث ايجاب مي‌كند كه مردم بيدارتر باشند و متوجه باشند كه دشمن براي رويارويي با ما دست به چه كارهايي مي‌زند.

امام‌ جمعه تهران در رابطه با تاثير اين ترور بر انتخابات مجلس شوراي اسلامي در آينده اظهار كرد: مردم با وحدت و مشاركت پرشور در انتخابات جوابي محكم و قاطع به دشمنان خواهند داد و حضور مردم را در انتخابات توصيه مي‌كنم.

هم‌چنين، معاون اول رييس‌جمهور در جمع خبرنگاران تاكيد كرد كه مقامات امنيتي راهكارهاي مناسبي را در پاسخ‌ به ترور دانشمندان هسته‌يي ارائه خواهند داد

محمدرضا رحيمي در مورد دستور رييس‌جمهور براي حفاظت دانشمندان هسته‌يي گفت: در اوايل سال 90 دستور اكيد به مقامات مسئول براي حفاظت از دانشمندان هسته‌يي داده شد كه اقدامات قابل توجهي در اين زمينه انجام شد و اين بار در دولت دستور اكيد دادند كه از پايين تا بالا و همه كساني كه در بخش هسته‌يي فعال هستند تحت نظر قرار داده شوند و مراقبت‌هاي ويژه از آنها به عمل آيد.

وي در مورد واكنش جمهوري اسلامي ايران به اقدامات دشمنان در زمينه ترور دانشمندان هسته‌يي كشورمان گفت: قدرت‌هاي ظالم دنيا و تبعه آن‌ها صهيونيست‌ها، پس از جنگ تحميلي و تحريم‌هاي پي در پي موفق نشدند رشد و توسعه جمهوري اسلامي را در بخش علمي متوقف كنند و حالا پناه آورده‌اند به كثيف‌ترين كار كه خلاف عادي‌ترين مسائل مربوط به جنبه‌هاي شريف انساني است.

معاون اول رييس‌جمهور افزود: آنها از طريق ترور مي‌خواهند ما را متوقف كنند و از اين امر هم پيشيمان خواهند شد. جمهوري اسلامي ايران و مقامات امنيتي كشور راهكارهاي مناسب را در پاسخ‌گويي به آنها ارائه خواهد داد.

رحيمي با تاكيد بر اين كه انتخابات در ايران از آزادترين و رقابتي‌ترين انتخابات‌هاست، در رابطه با فضاي رقابتي انتخابات كشور با توجه به اينكه برخي معتقدند با وجود مشاركت نكردن اصلاح‌طلبان، فضاي رقابتي كاسته خواهد شد، گفت: انتخابات در جمهوري اسلامي ايران از اساسي‌ترين اركان مدنيت و دموكراسي در سال‌هاي پس از انقلاب اسلامي است و از افتخارات ايران است كه انتخاباتي آزاد و رقابتي دارد.

وي گفت: بر اساس قانون انتخابات، شرايط انتخاب شونده و انتخاب كننده مشخص است و مسئولين از طرف مردم انتخاب مي‌شوند كه در اين چارچوب هيات اجرايي، هيات نظارت و شوراي نگهبان قرار دارند و صلاحيت‌ كساني كه مي‌خواهند در انتخابات شركت كنند را مورد بررسي قرار مي‌دهند، بنابراين انتخابات در ايران از آزادترين انتخابات و رقابتي است.

معاون اول رييس‌جمهور گفت: طبيعي است در روند بررسي‌ها برخي پذيرفته و برخي پذيرفته نمي‌شوند. اگر تخلفي در بررسي صلاحيت‌ها صورت گرفته باشد اين مساله بررسي خواهد شد.

هم‌چنين، علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان در جمع خبرنگاران در مورد نامه اخير اوباما به ايران گفت:‌ قبلا هم يك نامه فرستاده شده بود و چيز جديدي در نامه اخير نيست و ما پيش از اين هم گفته‌ايم بيش از هر كشوري به دنبال تامين امنيت خليج فارس هستيم.

صالحي افزود: به هر حال در اين پيام در ارتباط با برخي مسائل صحبت‌هايي شده است. جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشوري كه متعهد به تعهدات بين‌المللي است همواره اعلام كرده كه لنگرگاه ثبات و صلح و امنيت هم در منطقه و هم در جهان است.

وي با بيان اين‌كه ما بيش از هر كشور ديگري به دنبال تامين امنيت خليج فارس هستيم، گفت: به هر حال امنيت خليج فارس يك امنيت جمعي است. كسي حق ندارد خارج از حوزه خليج فارس و خارج از اين منطقه تشخيص‌دهنده اين كه چه كسي از منافع خليج فارس بهره‌مند شود و چه كشوري از اين منافع بهره‌مند نشود، باشد و اين امر مربوط به كشورهاي حوزه خليج فارس است.

وزير امورخارجه كشورمان افزود: جمهوري اسلامي ايران تا به امروز به عنوان يكي از عناصر عمده حفظ امنيت خليج فارس عمل كرده و همچنان هم عمل خواهد كرد. ما به همان ميزان كه به تعهدات بين‌المللي‌مان متعهد هستيم از حقوق خودمان هم دفاع خواهيم كرد و اجازه نخواهيم داد كه حقوق ملت ايران زير سوال برود و خدشه‌اي به آن وارد شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا قبول ادامه مذاكرات هسته‌يي با اروپا تحت فشار بوده است يا خير؟‌ گفت: آقاي جليلي در نامه‌اي كه حدود دو ماه پيش به خانم اشتون داده‌اند آمادگي ايران را براي مذاكرات 1+5 اعلام كردند. ما همواره اعلام كرده‌ايم كه آماده مذاكره هستيم و آن‌ها هستند كه گاهي مي‌خواهند شرايطي بگذارند.

صالحي ادامه داد: الان هم با تفاهمي كه صورت گرفته ان‌شاءالله مذاكرات در آينده نه چندان دور انجام خواهد شد. در حال حاضر آقاي جليلي و خانم اشتون در مورد زمان مذاكره در حال رايزني هستند.

خبرنگاري پرسيد با توجه به افشاي اطلاعات ايران از سوي آژانس انرژي اتمي، كشورمان برنامه‌اي براي كاهش ارتباط با اين آژانس دارد يا خير؟ كه وزير امور خارجه كشورمان در پاسخ گفت: آژانس طبق اساسنامه خودش حق ندارد اطلاعات مربوط به كشورهاي عضو را اعلام كند. متاسفانه آژانس نسبت به اين امر درست عمل نكرده است. البته آمانو يكي دو بار عذرخواهي كرده ولي عذرخواهي فايده‌اي ندارد و بايستي اقدامي جدي در اين زمينه در آژانس انجام گيرد كه اطلاعات مربوط به همه كشورهاي عضو ونه فقط ايران كه اطلاعاتي ملي است حفظ شود، زيرا اين اطلاعات فقط براي آژانس و كارشناسان آن است.

صالحي گفت: آژانس قبل از صدور آخرين گزارش خودش، اين گزارش را با پنج كشور عضو شوراي امنيت در ميان گذاشت در صورتي كه حق نداشته اين كار را انجام دهد.

وي در مورد پاسخ ايران به اين اقدام آژانس گفت: ما اعتراضمان را كرديم و از نظر حقوقي هم داريم پيگيري مي‌كنيم. ان‌شاءالله بايستي با صبر و حوصله و تعامل اين مسائل را در چارچوب قانوني پيش ببريم.

وزير امور خارجه كشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه وزير نفت عربستان اعلام كرده است در صورت كاهش خريد نفت از ايران، عربستان به راحتي آن را تامين مي‌كند، گفت: اگر اين نظر رسمي وزير نفت عربستان باشد،‌ توصيه مي‌كنيم كه مسوولان اين كشور با تامل و عقلانيت بيشتر نسبت به مسائل منطقه برخورد داشته باشند؛ چرا كه تمامي اين موضع‌گيري‌ها در رابطه با روابط دوجانبه تاثيرگذار است.

وي ادامه داد: ما بارها اعلام كرده‌ايم كه خواهان روابط گسترده و نزديك با كشورهاي مختلف به ويژه كشورهاي حوزه خليج‌فارس هستيم.

صالحي گفت: ايران مدعي است كه به عنوان لنگرگاه ثبات، امنيت و صلح منطقه خليج‌فارس به عنوان عنصر اصلي است و فكر مي‌كنيم امنيت خليج‌فارس بايد به طور جمعي تامين شود. معتقدم تمام كشورهاي حوزه خليج‌فارس هم علاقه‌مندند كه امنيت در اين منطقه برقرار باشد.

وزير امور خارجه كشورمان ادامه داد: انتظار داريم كشورهاي حوزه خليج‌فارس به ويژه عربستان از چنين گفتمان و موضع‌گيري‌هايي پرهيز كنند؛ چرا كه اين مسائل در كارنامه روابط دو كشور ثبت خواهد شد و در آينده مشكلاتي را مي‌تواند فراهم كند. البته من بعيد مي‌دانم اين اظهارنظر، اظهارنظر رسمي عربستان باشد.

به گزارش ايسنا، فرمانده نيروي انتظامي نيز در حاشيه اين مراسم گفت: حاكميت كشورهايي كه از ترورها حمايت مي‌كنند پايان‌ناپذير نيست.

سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در رابطه با آخرين اقدامات براي پيگيري عاملان ترور شهيد مصطفي احمدي‌مقدم و رضا قشقايي گفت: مسئول پرونده ترور اين دو شهيد وزارت اطلاعات است و ما هر آثار و شواهدي كه در اختيار نيروي انتظامي بوده است را در اختيار وزارت اطلاعات قرار داده‌ايم. در اين زمينه براي رسيدن به نتيجه در حال همكاري‌ مشترك هستيم.

فرمانده نيروي انتظامي كشور در رابطه با دستگيري عوامل مرتبط با ترور گفت: در اين باره از مسئولين ذي‌ربط بپرسيد.

او در رابطه با نحوه محافظت از دانشمندان كشور اظهار كرد: شوراي امنيت كشور مرجعي است كه تشخيص مي‌دهد چه شخصيت‌هايي علمي، سياسي، فرهنگي و ... تحت محافظت قرار گيرند و در آنجا بين نيروي انتظامي و سپاه و نيز درجه‌بندي و رتبه‌بندي مقامات و شخصيت‌ها تقسيم كار صورت مي‌گيرد و تيم حفاظتي براي آنها تعيين مي‌شود.

احمدي‌مقدم در پاسخ به اينكه دشمن از اين اقدامات به دنبال امنيتي كردن فضاي كشور است، گفت: دشمن تلاش دارد جلوي پيشرفت كشور ما را بگيرد اما نقطه‌ي اصلي قدرت ما، علم و دانش‌مان است. ما در حال قطع وابستگي از كشورهاي بيگانه در رشته‌هاي مختلف هستيم و فشارهاي اقتصادي و سياسي در اين مسير بي‌اثر مي‌شود. آنها به دنبال اين هستند كه با ترور دانشمندان از يك طرف و تطميع آنها از طرف ديگر، روند پيشرفت كشور و مسير علم و دانش را متوقف كنند.

فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: آنها با انجام ترور در هر چند ماه نمي‌توانند اين حركت عظيم علمي در كشور را متوقف كنند. شايد آنها به دنبال تاثير رواني و ايجاد ارعاب و خوف از اين اقدامات بر مردم و دانشمندان كشورمان هستند تا اگر دانشمنداني هم هستند در كارهاي تحقيقاتي و زيرساختي كشور حضور پيدا نكنند.

احمدي‌مقدم در ادامه گفت: حاكميت كشورهايي كه از اين ترورها حمايت مي‌كنند پايان‌ناپذير نيست. انقلاب‌هاي منطقه‌اي و جنبش‌هاي اجتماعي و اقتصادي كه در كشورهاي خودشان شكل گرفته است در حال جابجايي است و وظيفه ما اين است كه براي استقلال خودمان هزينه بپردازيم و فشارهاي سياسي و اقتصادي را در اين راستا تحمل كنيم، ما بايد از اين مرحله عبور كنيم.

وي در رابطه با امنيت انتخابات اظهار كرد: ما برنامه معمول هميشگي خود را در اين باره داريم و طبيعتا يكي از جاهايي كه دشمن تلاش مي‌كند ورود پيدا كند و اعتماد عمومي را آسيب بزند، انتخابات است، اما فضاي كشور ما حاكي از آن است كه انتخاباتي خوب و پرشور خواهيم داشت و تهديد امنيتي خاصي را مشاهده نمي‌كنيم اما وظيفه دستگاه امنيتي اين است كه همه اقدامات لازم انجام و سازماندهي كند و فكر مي‌كنم انتخاباتي امن و با مشاركت بالا را شاهد خواهيم بود.

به گزارش ايسنا،‌ هم‌چنين معاون پارلماني رييس‌جمهور تاكيد كرد: دولت تصميم گرفته با همه وجود از دانشمندان كشور حفاظت كند.

حجت‌الاسلام و المسلمين ميرتاج‌الديني در جمع خبرنگاران در رابطه با تاثير ترور‌ها بر كشور گفت: دشمنان با اين اقدامات جز آنكه آبروي خود را مي‌برند كار ديگري نمي‌كنند. ملت ايران در مسير خود مصمم است.

وي گفت: دشمن فكر مي‌كند با ترور فيزيكي، جوانان وعالمان نخبه كشور مي‌توانند جلوي پيشرفت ايران را بگيرند، اما همانطور كه تاكنون موفق به اين كار نشده‌اند باز هم نمي‌توانند ما را از مسيرمان منحرف كنند. خون پاك شهدا ما را در تدوام راهمان محكم‌تر مي‌كند.

ميرتاج‌الديني در رابطه با تصميم دولت براي حفاظت بيشتر از دانشمندان ومتخصصان كشور اظهار كرد: دولت تصميمش در مورد حفاظت از دانشمندان كشور را جدي‌تر كرده است و رييس‌جمهور به مجموعه‌هاي مربوطه تاكيد‌هايي داشتند و با توجه به تداوم شرارت‌هاي جهان استكبار و رژيم صهيونيستي عليه دانشمندان ما، ميزان حفاظت از آن ها را افزايش مي‌دهيم چرا كه آنها سرمايه‌هاي كشور هستند و دولت با همه وجود تصميم گرفته از آن‌ها حفاظت شود.

معاون پارلماني رييس‌جمهور در رابطه با ارائه بودجه از سوي دولت به مجلس شوراي اسلامي گفت: هر وقت بودجه آماده شود آن را به مجلس ارائه مي‌دهيم ما انتظار داريم مجلس مثل هميشه به ما كمك كند.

او در رابطه با انتخابات مجلس و مشغوليت نمايندگان به اين امر گفت: مجلس ظرفيت دارد در شرايط مختلف بودجه را بررسي كند و در اين رابطه مشكلي نيست و رسانه‌ها نبايد اين مسئله را اين قدر بزرگ كنند همانطور كه سال گذشته بودجه را ارائه داديم امسال هم مشكلي نخواهيم داشت.

مشاور حقوقي رييس‌جمهور نيز در جمع خبرنگاران گفت: انجام اقداماتي مثل ترور دانشمندان و دانشگاهيان كشورمان، پايه‌هاي قدرت مردمي را تقويت خواهد كرد و در مقابل ماهيت ضد تمدني و بشري غرب را بيشتر نشان خواهد داد.

غلامحسين الهام با اشاره به ترور دانشمندان و فعالان عرصه كشور اظهار كرد: اين مساله نشان داد كه آنها چقدر از پيشرفت علم ودانش در ايران نگران هستند آنها به دنبال ركود علمي و معنوي در ايران هستند و كساني را مورد هدف قرار مي‌دهند كه معرفت وعلمشان در مسير ايمانشان قرار دارد و هيچ تهديد‌ي آن‌ها را از مسيرشان باز نمي‌دارد.

وي گفت: ترور اين عزيزان از سوي ديگر ماهيت غرب را در دشمني با ايران نشان مي‌دهد، اما ما معتقديم پايه‌هاي قدرت مردمي ما را تقويت خواهد كرد و ماهيت ضد تمدني و بشري غرب را نشان مي‌دهد.

الهام ادامه داد: اين حركت‌ موجب انسجام و آمادگي بيشتر ما خواهد شد آن‌ها گفتمان انقلاب اسلامي را مورد هدف قرار دادند و ترورها در اين مسير صورت مي‌گيرد.

مشاور حقوقي رييس‌جمهور در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر اينكه شركت‌كنندگان در انتخابات مجلس شوراي اسلامي در چنين فضايي چه وظيفه‌اي دارند؟ گفت: هر فرد و نماينده‌اي از گفتمان از انقلاب اسلامي فاصله بگيرد و در جهت خلاف آرمان‌هاي انقلاب اسلامي حركت كند، محكوم به شكست است.

هم‌چنين، وزير دادگستري گفت: شعب ويژه رسيدگي به جرايم انتخاباتي در دادگاه‌ها و دادسراهاي استان‌ها و شهرستان‌هاي كشور تشكيل شده‌اند و انشاءالله در اين زمينه مشكلي پيش نخواهد آمد.

سيدمرتضي بختياري در حاشيه‌ي مراسم بزرگداشت شهداي صنعت هسته‌يي كشور به (ايسنا گفت: دشمن آخرين ترفندش ترور ناجوانمردانه است و اين نشانه‌ي به بن‌بست رسيدن دشمن است ولي قطعا دشمن در اين طرح هم موفق نخواهد شد، به خاطر اين‌كه انقلاب ما همه‌ي ترفندها را با موفقيت پشت سر گذاشته است.

وي تصريح كرد: اين اقدامات نه تنها ايجاد رعب و وحشت نخواهد كرد بلكه موجب خواهد شد مردم بيشتر حضور پيدا كنند و خود اين ترورها افشاگري شخص دشمن است.

وزير دادگستري درباره‌ي اقدامات دادگستري در زمينه پيشگيري از وقوع جرايم انتخاباتي، گفت: همانطور كه سخنگوي محترم قوه قضاييه گفته‌اند شعب ويژه رسيدگي به جرايم انتخاباتي در دادگاه‌ها و دادسراهاي استان‌ها و شهرستان‌هاي كشور تشكيل شده‌اند و انشاءالله در اين زمينه مشكلي پيش نخواهد آمد.

هم‌چنين، رييس سازمان بازرسي كل كشور در حاشيه اين مراسم گفت: با تدبيري كه رييس قوه قضاييه به خرج دادند هر چه زودتر يك مرحله از پرونده فساد مالي اخير به دادگاه مي‌رود ولي طبعا اين پرونده پيوست‌ها و شماره‌هاي بعدي هم دارد.

حجت‌الاسلام و المسليمن پورمحمدي افزود: اسناد مثبته كه در زمينه فساد مالي اخير به دستگاه قضايي آمده ضميمه پرونده شده و خوشبختانه بازرسان و قضات ما با دقت و قاطعيت دارند پرونده را آماده مي‌كنند.

خبرنگاري پرسيد ‌برخي معتقدند قوه قضاييه در روند رسيدگي به پرونده فساد مالي دچار محافظه كاري شده است، آيا اين قضيه صحت دارد؟ كه پورمحمدي در پاسخ گفت: هيچ‌گاه اين طور نيست. قوه قضاييه با دقت، وسواس، و با منطق حقوقي طبق ضوابط و قوانين، كار دادرسي خودش را دارد تعقيب مي‌كند. اين پرونده خيلي گسترده است ولي با تدبير رياست محترم قوه قضاييه هر چه زودتر يك مرحله از پرونده براي ارسال به دادگاه آماده مي‌شود.

وي در پاسخ به سوالي در باره برخورد قوه قضاييه با نمايندگاني كه اسم‌شان در پرونده فساد مالي اخير است و اينكه آنها متهم بوده يا براي تحقيق احضار شده‌اند، گفت: هر كسي به ميزان اتهامش مورد تعقيب قرار گرفته و هيچ سمت و جايگاهي براي قوه قضاييه در رسيدگي‌هايش لحاظ نمي‌شود.

رييس سازمان بازرسي كل كشور در رابطه با نامه اوباما و انكار ترور دانشمند هسته‌اي كشور از سوي غرب گفت: اولا نامه نگاري ها تاثيري در اراده ملت ما نمي‌گذارد؛ چه از روي مسالمت و تزوير باشد و بخواهند رد خودشان را گم كنند يا بخواهند پيام درستي دهند.

وي ادامه داد: به هر حال استبداد و صهيونيست‌ها در صدد دشمني با ملت ايران بوده و هستند و نشان داده‌اند كه سر سازش با عدالت‌خواهي، حق طلبي، همزيستي آگاهانه و انساني، با ملت‌ها ندارند و پيوسته دندان تيز نشان مي‌دهند. رفتارهايي كه فراز و فرود دارد و بعضا حالت مسالمت جويي ابراز مي‌كنند براي رد گم كني است و گرنه آنها زبان و منطق زور و فشار و تهديد را مي‌فهمند.

پورمحمدي افزود: ملت ما هم اين مساله را فهميده و مي داند كه در اين دنيا بايد با اقتدار زندگي كند، بايد هر روز توانايي‌هاي خود را افزايش دهد، انتظام و وحدت ملي خود را تقويت كند و با پيام و شعار واحد و قدرتمندانه به زندگي خود ادامه دهد. اين راه نجات رستگاري همه ملت هاست و ملت ايران هم خوب آن را فهميده است.

او تصريح كرد: از اين جهت اين نامه‌نگاري ها در اراده ملت ما نه تاثيري مي‌گذارد، نه تحريك مي‌شويم و نه مي‌ترسيم. آنچه را كه احساس كرديم مسير عزت و رستگاري ماست با عزت ادامه مي‌دهيم.

رييس سازمان بازرسي كل كشور گفت: خوشبختانه ملت ما و فرزندان ملت ما همچون شهيد احمدي روشن و ديگر شهداي ما نشان داده‌اند كه راه عزت ما پايداري، صبوري، سخت كوشي و پيشرفت و توسعه در عرصه‌هاي مختلف علمي، ‌فناوري و كسب دانش و توانايي‌هاي ديگر است.

به گزارش ايسنا،‌ در اين مراسم هم‌كلاسي‌هاي فرزند شهيد رضا قشقايي با در دست داشتن عكس پدر شهيد هم كلاسي‌شان شركت كردند.

هم‌چنين در اين مراسم، سردار محمد‌باقر ذوالقدر، معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه و تعدادي از مديران و كاركنان سازمان انرژي اتمي حضور داشتند.

فريدون عباسي كه سازمان متبوعش مراسم بزرگداشت را برگزار كرد در كنار پدران شهيدان احمدي‌روشن و قشقايي به ميهمانان خوشامد‌ مي‌گفت.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن