تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821209227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست‌هاي معماري در حوزه/مركز معماري حوزه هنري شهر ايراني- اسلامي طراحي مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست‌هاي معماري در حوزه/مركز معماري حوزه هنري "شهر ايراني- اسلامي" طراحي مي‌كند
مركز معماري حوزه هنري "شهر ايراني- اسلامي" طراحي مي‌كند
اولين نشست از سلسله نشست هاي معماري با موضوع بررسي الگوهاي شهرهاي ايراني –اسلامي با حضور اساتيد معماري و دانشجويان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولين نشست تخصصي معماري با بررسي الگوهاي شهرهاي ايراني – اسلامي در مركز معماري حوزه هنري با حضور اساتيد و دانشجويان رشته معماري برگزار شد.

در اين نشست دكتر امير محمدخاني؛ رئيس مركز معماري حوزه هنري گفت: هدف از برگزاري سلسله نشست‌هاي معماري در مركز معماري حوزه هنري گردآوري نظرات پيرامون موضوعات خاص ومشخص است براي رسيدن به الگويي جامع جهت طراحي شهرهاي ايراني-اسلامي، چرا كه دركشورمان به موضوع الگوسازي كم پرداخته شده و اين كوتاهي در فضاي جامعه ما بيشترين صدمات خود را در زمينه‌هاي هنري واجتماعي وارد آورده‌است، چرا كه نبود الگوي مشخص در زمينه‌هاي هنري و اجتماعي عامل اصلي آشفتگي در عرصه هنر ومسائل فرهنگي است.

وي افزود: البته در بسياري از موارد نبود الگو باعث مي‌شود كه بسياري خود الگو را زير سوال ببرند و اين سوال را مطرح كنند كه چرا بايد الگو داشت؟ در واقع الگو مورد حمله قرار مي‌گيرد اما قطعا بحث الگوسازي از جمله مباحثي است كه در كشورهاي پيشرو و داراي سبك‌هاي خاص هنري و معماري حائز اهميت است.

محمدخاني در ادامه تصريح كرد: نشست‌هاي معماري مركز معماري حوزه هنري به دنبال تهيه الگويي جامع براي معماري شهرهاي‌مان است و اميدواريم با مجموعه‌ايي از اين نشست‌ها و حضور فعال اساتيد و انديشمندان درجلسات مختلف نظرات علاقه‌مندان به معماري آينده كشورمان را گردآوري كنيم تا در غالب يك طرح براي طراحي يك شهر ايراني مورد استفاده قرار گيرد.

وي با نگاهي به برخي نشست‌هاي برگزار شده ادامه داد: برگزاري نشست‌هاي معماري حوزه هنري يك رخداد جدي خواهد بود كه در آن سعي مي‌شود با دعوت واعلام فرآخوان از حضور انديشمندان و معماران بهره برد و با گرآوري نظراتشان به الگويي جامع وكامل رسيد و برخلاف رويه‌هايي كه براي پيدا كردن الگو تا به حال طي شده يعني يك موضوع را به بحث مي‌گذارند و انواع و اقسام نگاه‌ها طراحي مي‌شود و طي يك جشنواره آن را رونمايي مي‌كنند و سپس تبديل به مسابقه مي‌شود. در نتيجه طرح‌هاي برگزيده با چند صد نمونه كه هيچ شباهتي به يكديگر ندارند در غالب يك كتاب و يا نمايشگاه به مخاطب ارائه مي‌شود و درآخرنمي‌توان يك طرح الگو را انتخاب كرد چرا كه نتيجه آنها انواع طرح‌ها است، البته بايد گفت تنوع بسيار خوب است اما در حوزه ساخت در فضاهاي عمومي كه توسط بسياري ازنهادها و ارگان‌ها انجام مي‌شود.

وي افزود: به طور كل در نشست هاي معماري حوزه هنري سعي مي شود از گفتمانها ونظرات عزيزان علاقه مند پوروپوزالي طراحي شود وپس از تدوين نظرات مختلف فرآيندي آغاز مي شود براي طراحي يك شهر الگو. در ادامه نشست موضوع الگوهاي شهرهاي ايراني واسلامي مورد بررسي اساتيد ودانشجويان قرار گرفت.

طراحي محله كه در آيات قرآني نيز به آن اشاره شده و ايرانيان در گذشته طبق همان اصول به طراحي شهرهايشان مي‌پرداختند وهمچنين نگاه جامعه‌شناسانه به معماري از سوي معماران و بررسي برخي معماري هاي گذشته چون ميدان عالي‌قاپو و توجه معماران به نيازهاي مردمي وحتي حكومتي از جمله مباحثي بود كه دراين نشست از سوي شركت كنندگان ابراز و به بحث وگفتگو گذاشته شد.

رئيس مركز معماري حوزه هنري در آخر با اشاره به حضور رسانه جهت آگاه سازي مردم از معماري امروز و رشد تصوير معماري در روح و ذهن شهروندان، از رسانه‌ها دعوت كرد تا با همكاري بيشتر با مركز معماري حوزه هنري اين مجموعه را براي رسيدن به اهداف بلند مدت همراهي كنند.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 268]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن