تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819543346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بانوان اسفرايني همچنان از ورزش شنا محروم هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بانوان اسفرايني همچنان از ورزش شنا محروم هستند
بجنورد - بانوان شهرستان اسفراين در استان خراسان شمالي، با وجود چند سال چشم انتظاري براي تكميل و افتتاح تنها استخر سر پوشيده شناي اسفراين، همچنان از امكان شنا كردن و استفاده از اين فضاي ورزشي محروم هستند.


به گزارش ايرنا، شماري از بانوان اسفرايني با گلايه از اين وضعيت

گفتند: با توجه به ملاحظات فرهنگي و محدوديتي كه براي فعاليت هاي ورزشي زنان وجود دارد، استخر شناي سر پوشيده از معدود فضاهايي است كه مي تواند امكان تحرك اين قشر را فراهم سازد.

يكي از آنان گفت: ما سال ها است كه چشم به اين طرح ورزشي نيمه كاره دوخته و انتظار مي كشيديم كه با افتتاح آن فضايي براي شنا داشته باشيم، اما اكنون با وجود افتتاح طرح همچنان از اين فضا محروم هستيم.

"ساناز فرشيدي" گفت: مسوولان استخر اظهار مي دارند كه به علت نبود نيروي نجات غريق زن، امكان استفاده زنان از تنها استخر شناي اسفراين وجود ندارد.

وي با گلايه از اين وضع گفت: زنان و دختران اسفرايني از حداقل امكانات و فضاهاي ورزشي بي بهره هستند و اكنون اين شرايط موجب نارضايي بانوان علاقه مند به اين رشته ورزشي شده است.

فرشيدي اظهار داشت: شنا يك ورزش پايه است و تاثير بسزايي در سلامتي جسمي و فيزيولوژي بدن دارد.

وي گفت: اين ورزش جز ورزش هاي مدال آور محسوب مي شود و بانوان در رشته هاي آبي داراي ظرفيت هاي بالايي هستند.

وي اظهار داشت: با توجه به اينكه زنان و دختران براي ورزش كردن در فضاهاي روباز دچار مشكل هستند استفاده از سالن هاي سرپوشيده از جمله استخر شنا بهترين مكان براي گذران اوقات فراغت و پرداختن به ورزش براي اين قشر است.

يكي از زنان علاقه مند به ورزش شنا در اسفراين گفت: به دليل استقبال فراوان بانوان از اين رشته ورزشي، وجود فقط يك استخر در شهرستان نمي تواند به همه نياز ورزشي مردان و زنان پاسخ دهد و نبود نيروي نجات غريق اين مشكل را براي بانوان بيشتر كرده است.

"فرزانه قاسمي" افزود: رشته ورزشي شنا در درمان بسياري از بيماري هاي روحي، رواني و دردهاي مفاصل موثر است و زنان به اين رشته ورزشي بعضا به عنوان درماني براي امراض مفصلي نگاه مي كنند.

وي‌ اظهار داشت: بيشتر امكانات ورزشي به ويژه رشته ورزشي شنا مختص مردان است و هم اكنون مسوولان وظيفه دارند به اين مهم توجه بيشتري داشته باشند.

يكي ديگر از بانوان اسفرايني نيز گفت: برخي از بانوان علاقه مند به ورزش شنا به علت نبود نجات غريق زن در استخر از اين رشته ورزشي بازمانده‌ اند.

"مريم رباني" افزود: استخرهاي ويژه بانوان نقش موثري در گسترش اين رشته ورزشي در بين زنان دارد.

وي، نبود مربي و كلاس هاي آموزشي حرفه‌اي را از ديگر مشكلات اين رشته ورزشي عنوان كرد.

وي گفت: رشته شنا از جمله رشته هايي است كه بيشترين علاقه مندان ورزشي را به خود اختصاص داده و اين ورزش نقش موثري در روحيه افراد، شادي و نشاط زنان و زيبايي اندام دارد.

سرپرست هيات شناي استان خراسان شمالي ضمن تاييد گفته بانوان اسفرايني گفت: به علت نبود نيروي نجات غريق زن و براي حفظ امنيت علاقه مندان به ورزش شنا، هم اكنون زنان اسفرايني از استفاده تنها استخر اين شهرستان محروم هستند.

"حميد اميري" افزود: البته تا كنون اقداماتي براي جذب نجات غريق زن صورت گرفته است اما متاسفانه در شهرستان اسفراين متقاضي براي فعاليت در اين زمينه وجود ندارد.

وي افزود: براي برطرف شدن اين امر از شهر بجنورد نيروي زن به شهرستان اسفراين اعزام خواهيم كرد كه برنامه ريزي شده دو روز اين مجموعه به بانوان اختصاص يابد.

وي اظهار داشت: با توجه به ابعاد اين استخر، سه نجات غريق براي اين مجموعه آبي مورد نياز است و كلاس هاي آموزشي نجات غريق نيز براي تربيت نيروي انساني مورد نياز در اين شهرستان برگزار خواهد شد.

مسوول امور ورزشي اداره تربيت بدني اسفراين نيز گفت: با توجه به نياز شهرستان و نيز استقبالي كه بانوان از رشته ورزشي شنا دارند، اخيرا اقدام به جذب چند نيروي نجات غريق زن از شهرستان هاي سبزوار و بجنورد كرده ايم.

"احمدرضا زيبايي" افزود: موقتا با به كارگيري اين نيروها، اين مجموعه آبي در روزهاي دوشنبه و جمعه، جمعا 11 ساعت در هفته، پذيراي بانوان علاقه مند است كه به تدريج سعي داريم با جذب نيروي بيشتر، ساعات حضور بانوان را افزايش دهيم.

وي گفت: شهرستان اسفراين سال ها بدون استخر شنا بوده است و از اين حيث فرصتي براي آموزش شنا در بخش بانوان و تربيت نيروي زبده براي به كارگيري به عنوان نجات غريق نداشته است.

زيبايي با اشاره به استقبال زايدالوصف بانوان اسفرايني از اين رشته ورزشي افزود: اداره تربيت بدني در نظر دارد با برگزاري كلاس هاي آموزش ناجي گري و نيز برپايي آزمون، نسبت به تربيت و جذب نيروي مورد نياز در اين بخش اقدام كند.

شهرستان اسفراين در استان خراسان شمالي، 121 هزار نفر جمعيت دارد كه نيمي از آنان را بانوان تشكيل مي دهند.

استخر سرپوشيده شناي اسفراين، از مصوبات دور دوم سفر دولت به استان خراسان شمالي، حدود 5/1 ماه پيش تكميل و مورد بهره برداري قرار گرفت.

براي اجراي اين طرح ورزشي كه هزار و 360 متر مربع زيربنا دارد و مشتمل بر استخر شنا، سونا، جكوزي و محيط اداري است، هفت ميليارد و 500 ميليون ريال از محل اعتبارات استاني هزينه شده است.ك/4

7184/626

1589

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30767920

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن