تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813054619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهمانپرست: تامين امنيت خليج فارس براي ايران اولويت اصلي است خبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: مهمانپرست: تامين امنيت خليج فارس براي ايران اولويت اصلي است خبرگزاري موج -


۲۶ دي ۱۳۹۰ (۱۰:۱۲ق.ظ)

مهمانپرست:

تامين امنيت خليج فارس براي ايران اولويت اصلي است
خبرگزاري موج - سخنگوي وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: تامين امنيت خليج فارس براي ايران اولويت اصلي است.

به گزارش خبرگزاري موج، رامين مهمانپرست با بيان اين مطلب گفت: تنگه هرمز شاهراهي حياتي براي تامين انرژي مورد نياز اقتصاد دنياست و بديهي است كه تامين امنيت آن جزو اولويت‌هاي اصلي سياست‌هاي خارجي ايران باشد.
مهمانپرست اظهارداشت: بر همين اساس تلاش ما همواره اين بوده كه امنيت خليج فارس حفظ شده و پايدار بماند و تمامي توانايي كشور را براي اين امر بكار خواهيم گرفت.
دستيار ويژه وزير امورخارجه خاطرنشان كرد: نبايد برخي قدرت‌هاي خارجي تصور كنند مي‌توانند بخاطر اهداف سياسي خود تعيين كنند چه كشوري مي‌تواند از منافع خليج فارس منتفع شود و چه كشور نمي‌تواند.
رييس مركز ديپلماسي عمومي وزارت امور خارجه با اشاره به فتنه‌هاي دشمنان از ابتداي انقلاب اسلامي تا كنون گفت: دشمنان مي‌خواهند ميان رهبري و مردم فاصله ايجاد كنند تا از اين طريق وحدت و انسجام ملي ما خدشه دار شود تا از اين طريق از اصول آرمان‌هايمان فاصله بگيريم.
مهمانپرست با اشاره به تصور دشمنان از آثار تورمي آغاز اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها اظهار داشت: زماني كه بيانيه تهران و مبادله سوخت را پذيرفتيم بجاي استقبال از اين طرح، تحريم‌هاي يكجانبه راشروع كردندزيراتصور مي‌كردند با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها موج بي‌ثباتي در كشور ايجاد مي‌شود و تحريم‌ها شرايط را سخت‌تر خواهد كرد اما اين طرح آثار تورمي مورد انتظار آن‌ها را نداشت.
وي با اشاره به افزايش فشارهابه كشورمان در هفته‌هاي اخير؛ تصريح كرد: در نزديكي ايام انتخابات دشمنان مي‌خواهند فشار‌هايشان را افزايش دهند تا از اين طريق در ميان مردم اختلاف بوجود آورند تا به خيال خود مردم يا در انتخابات شركت پرشور نداشته باشند و يا اينكه مباحث و اختلافات آن‌ها منجر به تكرار حوادث بعد از انتخابات رئيس جمهوري ۸۸ شود.
سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به بيداري اسلامي در منطقه و حساس بودن شرايط خاطرنشان كرد: آمريكايي‌ها قصد دارند مسايل منطقه را به گونه‌اي مديريت كنند كه خواسته‌هاي مردمي به سمت ديگري منحرف شود اما اگر اين جريان با هوشياري و به خوبي مديريت شود ديگر منطقه ما مكاني براي زورگويان نخواهد بود.
مهمانپرست با اشاره به پيروزي اسلامگرايان در تونس و مصر گفت: هدف حركت‌هاي مردمي در منطقه حاكم شدن شريعت اسلام است در تونس و مصر اسلامگرايان در انتخابات پيروز شدند و در ليبي نيز بعد از پيروزي رئيس شوراي انتقالي مي‌گويد پيروزي را با تكبير بايد جشن گرفت و سجده شكر مي‌گذارد و مي‌گويد قانون اساسي بايد براساس شريعت اسلامي باشد.
وي بيداري اسلامي را خطري براي غرب توصيف و افزود: بيداري اسلامي استقلال را با خود به همراه دارد و اين يعني قطع وابستگي‌ها كه اين امر اهداف سياست خارجي آن‌ها را در منطقه ما تامين نخواهد كرد.
سخنگوي وزارت امور خارجه، مصر در زمان حكومت حسني مبارك را نزديك‌ترين متحد رژيم صهيونيستي خواند و اظهارداشت: بعد از بيداري اسلامي مردم اين كشور خواهان بسته شدن سفارت رژيم صهيونيستي و اعدام حسني مبارك هستند زيرا در زمان او مصر در محاصره غزه كمك كرد.
مهمانپرست همچنين بحران‌هاي جدي اقتصادي و اجتماعي را چالشي جدي براي كشورهاي غربي و آمريكا دانست و گفت: ممكن است كه اين اعتراضات هنوز به اوج خود نرسيده باشد اما جرقه آن در اين كشور‌ها زده شده و مي‌خواهد ريشه‌هاي بي‌عدالتي را از بين ببرد.
وي در بخش ديگر از سخنان خود با اشاره به ترور دانشمندان كشورمان اظهار داشت: گسترش فتنه‌ها و فشار‌ها عليه ايران نشان مي‌دهد كه پيشرفتمان بيشتر شده و توانسته‌ايم معادلات آن‌ها برهم بزنيم.
رئيس مركز ديپلماسي عمومي وزارت امور خارجه افزود: زماني كه قدرتهاي غربي متوجه شدند تحريم‌هاي شوراي امنيت نيز نمي‌تواند مانع از ادامه فعاليتهاي صلح آميز هسته‌اي ايران و پيشرفت آن شود به تحريم‌هاي يكجانبه و در مرحله آخر به تحريم بانك مركزي و نفت روي آوردند.
مهمانپرست گفت: بعد از تحريم نفت و بانك مركزي، ‌ ملت ما همچنان راه خود را ادامه خواهد داد و ديگر چيزي براي تهديد باقي نخواهد ماند.
وي همچنين با اشاره به طرح ادعاي ترور سفير عربستان سعودي در واشنگتن توسط ايران اظهار داشت: طرح اين مساله آنقدر مضحك بودكه در ابتدا در خود آمريكا مورد تمسخر گرفت و به آن سناريوي هاليودي گفته شد ولي مقامهاي آمريكايي سعي داشتند آن را به پروژه‌اي براي فشار به ايران تبديل كنند زيرا طي يكسال گذشته بيداري اسلامي در منطقه ما شكل گرفته است.
دستيار ويژه وزير امور خارجه با تاكيد بر اينكه بيگانگان ملت ما را نشناخته‌اند گفت: اگر كسي بخواهد ملت ما را بشناسد بايد فرهنگ عاشورا و ايام محرم و صفر را بشناسد.

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن