تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813256030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايشگاه تخصصي كتاب حوزه در استان قم گشايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: نمايشگاه تخصصي كتاب حوزه در استان قم گشايش يافت


خبرگزاري آريا- دومين نمايشگاه تخصصي كتاب حوزه در قم با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، موسي پور، علما، محققان و انديشمندن حوزه و جمعي از مسؤلان استان در محل مجتمع امام خميني(ره) گشايش يافت.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمدحسين موسي پور استاندار قم در مراسم افتتاح اين نمايشگاه طي سخناني با اشاره به جايگاه قم به عنوان قطب علمي و فرهنگي كشور اظهار داشت : قم بايد متناسب با اين جايگاه رفيع در عرصه هاي مختلف به ويژه در عرصه فرهنگي رشد و پيشرفت داشته باشد.
وي افزود: قم با برخورداري از سوابق و ويژگي هاي درخشاني چون خاستگاه انقلاب اسلامي ، مركز تشيع و ام القراي جهان اسلام بايد فراتر از يك استان عادي، مورد توجه و حمايت ويژه دستگاه هاي ملي و ستادي قرار گيرد.
استاندار قم با بيان اين كه نگاه به قم همواره بايد نگاهي ويژه و نشات گرفته از اين پيشينه و جايگاه خاص باشد تصريح كرد: قم آبروي نظام بوده و نام اين شهر با نام انقلاب، اسلام و تشيع در جهان گره خورده است.
موسي پور با تاكيد بر لزوم توجه ويژه به توسعه زيرساخت هاي فرهنگي قم خاطرنشان كرد: قم در همه عرصه ها نيازمند توجه و حمايت ويژه است اما حوزه فرهنگ و انديشه اين خطه، با توجه به زمينه ها و قابليت هاي فراوان، نيازمند توجه و اهتمام جدي تري است.
وي با اشاره به فعاليت صدها مركز فرهنگي پژوهشي در زمينه توليد محتوا و انديشه ديني در قم گفت: اختصاص اعتبارات ويژه از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، براي كمك به اين موسسات و استمرار و رونق و گسترش فعاليت هاي آن ها ضروري است.
استاندار قم با بيان اين كه در زمينه توجه به زيرساخت هاي فرهنگي و امور نرم افزاري اقدامات و فعاليت هاي خوبي در سال هاي اخير در قم صورت گرفته است، افزود: در سال هاي اخير و با حمايت هاي دولت و مجلس گام هاي خوبي در جهت رفع نيازهاي فرهنگي و ساخت و تجهيز مراكز فرهنگي هنري قم برداشته شده است.
موسي پور ادامه داد: 4 كتابخانه در حال احداث، پيگيري آغاز عمليات اجرايي كتابخانه مركزي، تالار شهر و مجمتع بزرگ فرهنگي هنري پرديسان از جمله طرح هاي مهم حوزه فرهنگ محسوب مي شوند كه با بهره برداري از اين طرح ها شاخص هاي اين بخش رشد و ارتقاء محسوسي را خواهند داشت.
وي از برگزاري نمايشگاه هاي مختلف فرهنگي در قم طي سال هاي اخير به عنوان عمده اقدامات بخش نرم افزاري ياد كرد و با اشاره به آغاز بكار دومين نمايشگاه تخصصي كتاب حوزه تصريح كرد: توسعه و گسترش كمي و كيفي اين نمايشگاه امري ضروري است كه بايد دست اندركاران برگزاري براي تحقق آن برنامه ريزي كنند.
استاندار قم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به قابليت و توانمندي هاي ويژه قم در عرصه چاپ و نشر، ايجاد نمايشگاه بين المللي دائمي كتب ديني در قم را خواستار شد و گفت: در مجموعه مديريت استان اين آمادگي وجود داشته و در شهرك چاپ و نشر و هم در بدنه محور زيارتي فرهنگي پيامبر اعظم امكان راه اندازي چنين نمايشگاهي پيش بيني شده است.
وي توجه بيشتر به مباحث روز و نيازهاي جوامع اسلامي در تأليف آثار ديني و حوزوي را مورد تأكيد قرار داد و افزود: دنيا امروز تشنه معارف ناب اسلامي و فرهنگ شيعي است و انقلاب اسلامي به عنوان الگوي بيداري اسلامي منطقه بايد پاسخگوي سؤالات و نيازهاي گوناگون باشد و اين مهم رسالت انديشمندان، محققان و پژوهشگران حوزه دين را سنگين تر ساخته است.
موسي پور در پايان ضمن قدرداني از برگزار كنندگان اين نمايشگاه، لزوم پالايش و دسته بندي مجموعه كتب و تاليفات حوزه دين و مذهب را ياد آور شد و گفت:با توجه به اهميت محتواي توليدي اين بخش، لازم است مسؤلان فرهنگي كشور توجه و نظارت جدي تري بر توليد و عرضه محصولات اين دست را داشته باشند.
لازم به يادآوري است دومين نمايشگاه تخصصي كتاب حوزه با حضور بيش از 160 ناشر از ايران و دو كشور لبنان و عراق، از 22 تا 27 ديماه در محل مجتمع فرهنگي امام خميني(ره) داير خواهد بود.

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن