تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821201141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختلالات هورموني و ژنتيكي عاملي براي به وجود آمدن موهاي زائد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اختلالات هورموني و ژنتيكي عاملي براي به وجود آمدن موهاي زائد
از عواملي كه باعث بروز موهاي زائد مي شود مي توان به اختلالات هورموني و ژنتيكي در افراد اشاره كرد.


مسيح غروي، متخصص ليزرتراپي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه يكي از مسائلي كه بيشتر خانم ها با آن مواجه هستند و در زندگي روزمره برايشان ايجاد ناراحتي مي كند وجود موهاي زائد به خصوص برروي صورتشان است كه در روابط اجتماعي و زندگي خانوادگي تأثير بسياري دارد.

علاوه بر آن هم از نظر روحي و هم نظر زيبايي دچار مشكل مي شوند.

*اختلالات هورموني دليلي براي وجود موهاي زائد

غروي گفت: دلايل بسياري براي به وجود آمدن موهاي زائد وجود دارد كه از آن جمله مي توان به اختلالات هورموني، مشكلات ژنتيكي، نژاد هر فرد و بسياري دلايل ديگر اشاره كرد.

وي بيان كرد: يكي از مسائل مهم نوع تغذيه فرد به خصوص مصرف گوشت هاي سفيد و دام و طيور است كه به روش تزريق هورمون رشد پيدا مي كند و مصرف آنها برروي بعضي از افراد ايجاد پرمويي و موهاي زائد را مي كند.

وي اظهار داشت: اين مشكل هم در آقايان و هم در خانم ها وجود دارد ولي اين مسئله براي خانم ها به دليل زيبايي اهميت بيشتري دارد.

وي گفت: اگر پيدايش موهاي زائد براساس مسائل هورموني يا زمينه اي باشد براي درمان پرموئي بايد اين مشكلات هورموني و زمينه اي را درمان كنند.

*ليزرتراپي درماني نوين براي پرموئي

غروي تصريح كرد: يك روش درمان نوين استفاده از ليزر يا ليزر تراپي است كه امروزه يكي از جديدترين روش هاي درماني در سراسر جهان است.

اين روش يكي از كم عارضه ترين و درمان پذير ترين روش كاهش پرموئي و از بين روفتن موهاي زائد است.

براي بسياري از افراد فقط با يك جلسه درمان ليزر كه به صورت موضعي به نقطه يا نقاطي كه داراي موهاي زائد و پرموئي است اين مشكل به راحتي حل خواهد شد.

استفاده از اين روش براي تمام نقاط بدن كه داراي پرموئي و موهاي زائد بسيار است مورد استفاده قرار مي گيرد و محدوديتي براي استفاده از آن وجود ندارد.

غروي توصيه كرد: استفاده از روش ليزر براي بعضي از افراد به عنوان درمان قطعي نيست و نبايد انتظار داشت كه ليزر تمام موهاي زائد را به طور دائم از بين ببرد.

ليزر زماني موفق است كه بعد تا 1 سال 70 تا 80 درصد موهاي زائد كم شود و از بين برود.

در بعضي از بيماران اين روش درمان نياز به زمان طولاني تر دارد و بيمار بايد از صبر زيادي برخوردار باشد تا نتايج خوبي را كه انتظار دارد مواجه شود.

*عوارض استفاده از ليزر

غروي افزود: در بعضي مواقع كه بيمار با نتيجه مناسب روبرو نمي شود يكي از دلايل اين است دستگاه ليزر مناسب نيست چون تكنولوژي روز است و هر بار نوع خاصي از ليزر توليد مي شود يا در بعضي مواقع دكتر مورد نظر تجربه كافي براي ليزرتراپي را ندارد چون استفاده ليزر براي هر فرد كه داراي جنس پوست متفاوت است فرق مي كند و دكتر بايد براساس نوع تشخيص مقدار ليزر را مناسب فرد انتخاب كند.

غروي تأكيد كرد: هر نوع درماني با عارضه هاي متفاوتي هم در راه است كه برروي افراد مختلف فرق مي كند./ح

پنجشنبه|ا|22|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن