تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821218179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير دفاع: روابط ايران و روسيه گسترده است


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: وزير دفاع: روابط ايران و روسيه گسترده است
جام جم آنلاين: سردار سرتيپ "مصطفي محمد نجار" وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ايران روز جمعه در يك كنفرانس مطبوعاتي در مسكو اعلام كرد ، جمهوري اسلامي و روسيه روابط گسترده اي دارند.


به گزارش ايرنا، وزير دفاع ايران در اين كنفرانس خبري كه با حضور نمايندگان رسانه هاي روسي ، ايراني و خارجي مقيم مسكو در محل سفارت ايران در مسكو برگزار شد به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد.

او گفت : جمهوري اسلامي ايران، روسيه و سه كشور ديگر حوزه درياي خزر از طريق همكاري هاي منطقه اي مي توانند منافع خود و منطقه را تامين كنند.

وزير دفاع ايران با اشاره به اين كه عصر ارتباطات و همكاري هاي دوجانبه و چندجانبه در عرصه بين المللي پراهميت است ، گفت: با ديپلماسي دفاعي فعال و رايزني ها مي توان سطح روابط را ارتقاء داد.

سردار نجار در پاسخ به سوال خبرنگاري با تاكيد بر لزوم تلاش براي توسعه همكاري هاي دوجانبه ايران و روسيه گفت: دشمنان نمي خواهند روابط دوستانه بين دو كشور برقرار باشد و سعي دارند با نشر اكاذيب مناسبات دوجانبه را تخريب كنند ولي آنها موفق نبوده اند و در آينده نيز موفقيتي در اين زمينه عايدشان نخواهد شد.

وزير دفاع ايران گفت: ايران و روسيه دو كشور دوست و همسايه و داراي اشتراكات فرهنگي، سياسي و اجتماعي خيلي زيادي هستند و همكاري هاي خوب و گسترده اي در زمينه هاي اقتصادي، سياسي، فرهنگي، امنيتي و دفاعي دارند.

وي با اشاره به ديدارهاي خود با وزير دفاع و مقام هاي نظامي روس و مسئولان بخش هاي صنايع دفاعي اين كشور گفت: در اين ديدارها در زمينه هاي مختلف ازجمله مسائل سياسي، امنيت منطقه اي و همكاري هاي فيمابين رايزني كرده و راهكارهاي ارتقاء مناسبات بين دو كشور را بررسي كرديم.

سردار نجار گفت: همه اين همكاري ها براي ثبات و آرامش مردم منطقه و دو كشور است تا مردم بتوانند در آرامش و رفاه بسر برند.

او با تاكيد بر بي اثر بودن تحريم هاي آمريكا و كشورهاي غربي عليه ايران گفت: ملت ايران با اتكا به خداوند و با توانمندي هاي بومي تمامي نيازهاي خود در بخش دفاعي را تامين كرده و امروز نيروي دفاعي ايران بسيار مقتدر است.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: در دكترين دفاعي جمهوري اسلامي ايران تكيه بر توانمندي هاي بومي و بهره برداري و استفاده از تجهيزات مدرن و فناوري هاي كشورهاي صاحب تكنولوژي پيشرفته نظامي به عنوان دو اصل مورد تاكيد قرار گرفته است.

او گفت: امروز نه تنها تسليحات نمي خريم بلكه بسياري از اقلام نظامي رابه كشورهاي ديگر صادر مي كنيم.

وي ازجمله سلاحهايي كه در ايران در سالهاي اخير ساخته شده به جنگنده صاعقه اشاره كرد.

وزير دفاع گفت: اين توانمندي ها بدان معني نيست كه از مهارت و فناوري هاي كشورهاي ديگر ازجمله كشور دوست روسيه استفاده نكنيم.

وي همچنين به اشتراكات نظامي دو كشور اشاره كرده و گفت: علاوه بر همكاري هاي امنيتي و سياسي در منطقه، روابط خوب نظامي و دفاعي داريم.

سردار نجار گفت: بر اساس چشم انداز 20 ساله اي كه در بخش دفاعي ترسيم شده عمل مي كنيم ،البته قدرت نظامي ايران قدرت دفاعي و بازدارنده است.

وزير دفاع ايران در پاسخ به سئوال خبرنگار شبكه دوم تلويزيون دولتي روسيه گفت: نيروهاي اشغالگر آمريكايي بايد هرچه سريعتر منطقه افغانستان را ترك كنند.

وي نيروهاي آمريكايي را عامل هرج و مرج در افغانستان دانسته و افزود، ما علاقمنديم كه اين نيروها هرچه زودتر از اين كشور خارج شوند.

سردار نجار ازتصميم دولت قرقيزستان براي خروج نيروهاي آمريكايي از پايگاه مناس اين كشور استقبال كرد و گفت: اين تصميم را بفال نيك مي گيريم .
او افزود: هر جا كه اشغال گران حضور داشته باشند ، باعث هرج و مرج مي شوند.

وزير دفاع ايران همكاري هاي ايران و روسيه در عرصه انرژي را هم با توجه به ابن كه روسيه و ايران در مكان نخست و دوم جهاني منابع گاز هستند بسيار با اهميت دانست.

وي در پايان سخنانش با تاكيد بر اهميت انرژي هسته اي براي ايران به عنوان انرژي پاك گفت: ايران عضو ان.پي.تي است و با آژانس بين المللي انرژي اتمي همكاري هاي طولاني دارد .

سردار نجار نيروگاه اتمي بوشهر را نماد همكاري دو كشور دانسته و با رد اتهامات برخي كشورها عليه ايران در باره استفاده از انرژي هسته اي گفت: آنهايي كه نمي خواهند ايران فناوري هاي پيشرفته بدست آورد اين اكاذيب را منتشر مي كنند.

وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران در خصوص عضويت ايران در سازمان همكاري شانگهاي گفت: اگر ايران عضو رسمي اين سازمان شود مي تواند نقش فعال تري را در همكاري هاي منطقه اي ايفا كند و اين همكاري ها بسود صلح ، ثبات و آرامش در عرصه هاي منطقه و بين المللي است .

شنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن