تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812558593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشهد ميزبان سه ميليون عزادار


واضح آرشیو وب فارسی:الف: مشهد ميزبان سه ميليون عزادار
اين روزها مشهد سوگوار است، هزاران شيفته اباعبدالله براي عرض تسليت به ساحت قدسي امام رضا(ع) با پاي پياده روانه پايتخت معنوي ايران شده اند شهر نيز به همين مناسبت سياهپوش است.

به گزارش مهر، پيش بيني مي شود به مناسبت اربعين حسيني، مشهد ميزبان سه ميليون زائر از اقصي نقاط ايران و استان باشد به همين دليل تمام نهادهاي خدماتي مشهد به حالت آماده باش در آمده اند، آستان قدس رضوي نيز با فراخوان تمامي نيروهايش مهياي ارائه خدمت به عزاداران است.

زيارت با پاي پياده

حسين جان اين روزها بسياري نذر كرده اند تا با پاي پياده به حرمت بيايند و با دست كشيدن بر ضريحت دلهايشان را در تب و تاب كربلا قرار دهند و چشمانشان را با اشك هاي خونين التيام بخشند.

زائرانت برايشان خستگي راه و غربت كفش هايشان فرقي ندارد با چشماني بسته به حرمت مي آيند و هنگامي كه به ضريحت رسيدند چشم هايشان را مي گشايند و بر پهناي صورت خود اشك مي ريزند.

قرن ها از شهادت با عظمت تو اي اسطوره و حماسه ساز كربلا مي گذرد در تمام لحظات و سال هايي كه گذشت، آدم هاي بسياري پا به عرصه هستي گذاشتند و هر كس با درك خود قيام تو را را معنا كرد و از دريچه چشم خويش روزهاي گذشته بر تو و خاندانت را به تصوير كشيد، يكي تو را با علم ها و پرچم ها يكي با نذري ها و ديگري با مردانگيت.

آري از مادري پير تا جواني رعنا، يكي زخم هاي كودك بيمارش را با نام تو التيام مي بخشد و تو را اينگونه مي شناسد تو را در هنگام شفاي فرزند رنجورش نجواگونه صدا مي زند و ديگري با اشك هاي گلگونش و پيراهن هاي سياه و دست هاي تهي مي شناسد، در اين چهل روز هر غروب و طلوعي كه آمد بوي غصه ها و غريبي صحراي كربلا و زخم ها و دشنه هاي دشمنانت را به ما نشان داد.

مشهد سوگوار آماده پذيرايي از زائران است

در روزهاي پاياني ماه صفر و در روزهاي منتهي به اربعين حسيني كاروان هاي پياده به مقصد مشهد حركت مي كنند، با حضور حجم انبوه زائران و مسافران مشكلات متنوعي ابروز پيدا مي كند كه باعث مي شود خدمات رساني به ميهمانان امام هشتم(ع) آن طور كه بايد و شايد انجام نشود.

ترافيك سنگين بويژه در محدوه اطراف حرم و در هسته مركزي شهر و محدوديت اماكن اقامتي، ضعف در آنتن دهي تلفن هاي همراه، ايجاد محدوديت هاي ويژه در حرم رضوي و بحث اياب و ذهاب در سطح شهر و بازگشت مسافران در پايان صفر به مقاصدشان مهم ترين مشكلاتي است كه هر سال تكرار مي شود و رفع آن نياز به هماهنگي بيشتر مسئولان در اين شهر دارد.

معاون خدمات شهري شهرداري مشهد در گفتگو با مهر درباره خدمات شهرداري به زائران در اين ايام صحبت مي كند و شستشوي معابر و خيابان‌هاي منتهي به حرم،‌ نظارت و كنترل ايستگاه‏هاي صلواتي، ‌افزايش سرويس‌هاي بهداشتي عمومي در معابر نزديك به حرم مطهر و همچنين افزايش آبسردكن‏ها را از اقداماتي ذكر مي كند كه در اين ايام صورت مي گيرد.

خليل الله كاظمي مي افزايد: تعداد ماشين آلات خدمات شهري به منظور جمع آوري و رفت و روب زباله ها در اين ايام به منظور خدمات رساني به زائران افزايش مي يابد.

وي همچنين از ‌شهرونداني كه قصد توزيع نذورات دارند، مي خواهد كه پس از اطمينان از سلامت غذاهاي نذري،‌ آن‌ها را در بسته‌هاي بهداشتي بين مردم توزيع كنند.

وي اظهار مي دارد: با توجه به ذبح دام از سوي هيئت‌هاي عزاداري و برخي شهروندان در دهه آخر صفر از سوي هيئتهاي عزاداري، توصيه مي‌شود به منظور حفظ بهداشت عمومي از هرگونه كشتار دام در معابر عمومي خودداري شود.

مدير حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي مشهد نيز از آمادگي اين مركز براي خدمت‌رساني به عزاداران در ايام اربعين خبر مي دهد و مي گويد: نيروهاي اورژانس ۱۱۵ در روزهاي اربعين حسيني و دهه پاياني ماه صفر آمادگي لازم را براي ارائه خدمات احتمالي به عزاداران و زائران بارگاه منور رضوي را دارند.

رضا وفائي نژاد مي افزايد: در اين طرح، آمبولانس هاي اورژانس ۱۱۵ با استقرار در ميادين اصلي و مسيرهاي هيئت هاي مذهبي و كاروان هاي پياده از ساعت ۷ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۲ به عزاداران خدمات ارائه مي دهند.

مدير حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي مشهد به استقرار ۴ دستگاه موتور آمبولانس در چهار طرف حرم مطهر رضوي و ۱۷ دستگاه آمبولانس در مسيرهاي منتهي به حرم به منظور ارائه خدمات اشاره مي كند و مي افزايد: تمامي آمبولانس هاي جاده اي نيز در اين ايام در حاشيه جاده ها با تاكيد بر محورهاي اصلي منتهي به مشهد مستقر مي شوند.

جانشين رئيس ‌پليس راهور خراسان رضوي نيزدر گفتگو با مهر از آمادگي حمل و نقل درون و برون شهري مشهد براي ورود زائران دهه آخر صفر خبر مي دهد و اظهارمي كند: حضور هيئت هاي عزادار در روزهاي آخر صفر، ترافيك را در اين شهر دوچندان مي‌سازد، به خصوص كه گاه هيئت هاي بدون هماهنگي با پليسي راهنمايي و رانندگي ناگهان از خيابان فرعي وارد خيابان اصلي شده و مسير را مسدود مي‌كند.

سرهنگ فتح الله زمانيان با اشاره به آماده باش نيروهاي راهنمايي و رانندگي در اين ايام مي گويد:هيئت هاي بايد پيش از حركت در مسير هماهنگي‌هاي لازم را صورت دهند تا از ايجاد گره‌هاي ترافيكي جلوگيري شود.

زمانيان از شهروندان نيز مي خواهد تا در اين ايام از تردد بي‌ مورد به هسته مركزي شهر اجتناب كنند و تاحد امكان از حمل ‌و ‌نقل عمومي استفاده نكنند.

رئيس پليس راه خراسان رضوي نيز در خصوص تمهيدات ويژه دهه آخر صفر عنوان مي دارد: در پايانه معراج، ايستگاه ثبت ساعت خواهيم داشت تا از شكل ‌گيري صفوف طولاني اتوبوس‌ها در پايانه مركزي جلوگيري شود.

سرهنگ يوسف پورعلي مي افزايد: در سه روز آخر صفر، تيم‌هاي كمكي به ترمينال براي ثبت ساعت اتوبوس‌ها ارسال مي‌شوند تا اين امر سرعت بيشتري يابد.

معاون حمل‌ و ‌نقل پايانه‌هاي خراسان رضوي نيز اظهارمي دارد: در دهه آخر صفر به ‌ويژه سه روز آخر، مسافران زيادي وارد مشهد مي‌شوند و بايد براي بازگشت خود تدابير لازم را بينديشند.

علي شهامت با اشاره به پيش‌فروش بليت اتوبوس از تمام نقاط كشور به مشهد مي افزايد: اگر زائران پيش از حركت اقدام به خريد اينترنتي بليت كرده و يا به دفاتر فروش بليت مراجعه كنند، موجب مي‌شود با آسودگي و بدون هيچ نگراني از بابت بازگشت به اين سفر عزيمت كنند.

وي بيان مي دارد: سال گذشته زائران زيادي به صورت پياده وارد مشهد شدند كه پيش بيني‌ها حاكي است امسال با توجه به چند روز تعطيلي نيز افزايش زائر پياده را داشته باشيم، به همين دليل با استان‌هاي مجاور براي دريافت سرويس‌ كمكي هماهنگي‌هاي لازم صورت گرفته است.

مدير عامل سازمان پايانه هاي مسافربري شهرداري مشهد نيز مي گويد: طي هماهنگي به عمل آمده با سازمانهاي اتوبوسراني و تاكسيراني نسبت به تقويت و اختصاص اتوبوس و سرويس دهي درون شهري به وسيله تاكسي به هيئتهاي عزاداري و كاروانها اقدام شده است.

محسن شريعتي به آماده باش شبانه روزي تمامي نيروها و واحدهاي خدماتي اين سازمان در طول دهه آخر صفر اشاره مي كند و مي افزايد: در همين راستا طي هماهنگي با پليس انتظامي و راهور با تقويت نيروها، آماده ارائه خدمات و تامين امنيت زائران و مسافران و رفع ترافيك مبادي ورودي و خروجي پايانه هستند.

اربعين يادواره اي براي قهرمان كربلا

اينك پس از گذشت قرن ها هنوز هم باد صبا هنگامه شلاق خزان بر پيكر لاله هاي گلگون را به ما نشان مي دهد و حتي گاهي بر صورت نيلگون غروب نقش سواران چابك و سيلي غربت بر قاصدك هاي حادثه كربلا با چشم ديده مي شود.

نزديك به چهل روز از صداي تازيانه و شلاق، فرياد سيلي، اسارت، غربت و مردانگي مي گذرد و در تمام اين مدت قصه لب هاي پر خون و قصه صورت زخم خورده كودكان غمگين از پرده چشمانمان گذشت.

گريستيم تا با اشك هاي ما فرات شرمنده شود در تمام اين مدت ناله زديم، درد دل‌ها گفتيم و شكوه‌ها آغاز كرديم بر سر و سينه زديم و خنده بر لب هايمان خشك شد.

آري سرور و سالار شهيدان كربلا خونش را به آستان حق هديه كرد تا بندگان را از ظلمت جهل و ناداني و حيرت گمراهي رهايي بخشد و امروز هر شام و سحر همگان بر اقيانوس بي كرانه معرفت اسطوره كربلا رشك مي برند.

شيعه هميشه و در تمامى روزهاى سوگوارى حضرت سيدالشهداء عليه ‌السلام و از آن جمله روز اربعين آن حضرت، خيمه غم و ماتم بر پا مي كند و بر عظمت نهضت حسيني قصيده مي سرايد.

در هر اربعين يادواره‌اي با شكوه بر مزار شهيدان كربلا برگزار مي‌شود، و مردم از اين رهگذر يك بار ديگر نهضت امام خود را به ياد مي آورند و طليعه اين خورشيد درخشنده را در روح و روان خويش سبز مي كنند و به عظمت و شكوه روزهايي كه در كربلا گذشت پي مي برند و همانند توابين آن عصر تائب مي‌شوند.

اربعين تنها يك روز از روزهاي سال نيست، بلكه آئينه‌اي است در برابر چشمان ما در اين آينه هر سال تصويري از نهضت و قيام خونين محّرم نقش مي‌بندد.

در اين روز و روزگار هر كس با هر آئيني كه باشد سرور و سالار شهيدان را از دريچه پنجره مردانگي و عظمت مي نگرد هيچكس خوبي و پاكي را نمي تواند انكار كند حتي دشمنان حسين (ع) نيز مي دانستند او بر حق است.

..............................

گزارش: مرضيه صاحبي

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن