تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821223926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توليد دو سريال فاخر كلاه پهلوي و سرزمين كهن


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: توليد دو سريال فاخر كلاه پهلوي و سرزمين كهن
جام جم آنلاين: با وجود آماده شدن قسمت‌هاي مختلفي از سريال «كلاه پهلوي» پخش اين سريال الف ويژه به سال آينده موكول شده است.


پيشتر اعلام شده بود جديدترين ساخته ضياءالدين دري بعد از پايان سريال «شوق پرواز» در جدول پخش شبكه يك قرار مي‌گيرد، اما با توجه به اتمام سريال «شوق پرواز» در نيمه بهمن و آغاز پخش برنامه‌هاي مختلف دهه فجر و نيز برنامه‌هاي ويژه نوروز در ابتداي سال آينده، سريال «كلاه پهلوي» در ماه‌هاي آغازين سال 91 به روي آنتن خواهد رفت.

از ميان سريال‌هايي كه تحت عنوان آثار فاخر، توليد آنها از چند سال پيش در شبكه‌هاي مختلف و مركز سيمافيلم آغاز شد، فقط سريال‌هاي «كلاه‌پهلوي» و «سرزمين كهن» در دست توليد و آماده‌سازي براي نمايش هستند و بقيه از جمله سريال‌هاي «در چشم باد»، «مختارنامه» و «يوسف پيامبر» به پخش شبكه‌هاي مختلف رسيدند و نمايش آنها هم به اتمام رسيد.

ساخت سريال «كلاه ‌پهلوي» حدود پنج، شش سال پيش آغاز شده و تا اوايل سال جاري هم ادامه داشت، اما چند ماهي است كه دري پاي ميز تدوين نشسته تا در كنار سيامك مهماندوست، هر چه زودتر تدوين اين سريال 50 قسمتي را به پايان برساند و آن را براي پخش تحويل شبكه يك سيما بدهد.

اكنون هم تدوين به پايان رسيده اما دري مشغول تدوين نهايي است تا كاري به اصطلاح شسته و رفته به شبكه تحويل دهد. فريدون شهبازيان هم همزمان با تدوين در حال ساخت موسيقي كلاه‌ پهلوي است.

قبل از پخش سريال «شوق پرواز» قرار بود كه «كلاه‌ پهلوي» روي آنتن را ببيند، اما مديران شبكه يك تصميم گرفتند كه «شوق ‌پرواز» را به پخش بسپارند.

با وقفه‌اي كه در پخش «كلاه‌ پهلوي» پيش آمد ضيا‌ء‌الدين دري وقت كافي پيدا كرد تا «كلاه‌ پهلوي» را به سريالي ديدني‌ تبديل كند؛ سريالي كه بازيگراني معروف مانند رضا كيانيان، امين حيايي، گوهر خيرانديش، مريلا زارعي، شقايق دهقان، سيروس گرجستاني، داريوش فرهنگ، فرهاد آئيش، محمدرضا شريفي‌نيا و... در آن بازي مي‌كنند.

بازي امين حيايي در اين سريال از نقاط قوت «كلاه پهلوي» به شمار مي‌آيد. حيايي در اين سريال نقش شخصيتي به نام سورچي را بازي مي‌كند كه از شغل درشكه‌چي به دربار راه پيدا مي‌كند.

ادامه تصويربرداري سرزمين كهن

كمال تبريزي هم چند سالي است كه درگير ساخت سريال «سرزمين كهن» است؛ سريالي كه با محور قرار دادن تاريخ معاصر كشورمان، چند مقطع از تاريخ را روايت مي‌كند.

«سرزمين كهن» هم پر از بازيگران معروفي است كه قرار است اين سريال را براي مخاطب جذاب‌تر كنند. نيكي كريمي، محمدرضا فروتن، شهاب حسيني، ميترا حجار و... بازيگراني هستند كه اتفاقات مقاطع مختلف سريال «سرزمين كهن» را از طريق داستان‌هاي متفاوت اما مرتبط به هم تصويرسازي مي‌كنند.

تصويربرداري «سرزمين كهن» بعد از گذشت سه سال همچنان ادامه دارد و به گفته محمد مسعود، تهيه‌كننده اين سريال تاكنون حدود 65 درصد از فيلمنامه تصويربرداري شده است و اين مرحله از كار تا سال آينده ادامه خواهد داشت.

البته هنوز مديران شبكه سه سيما درباره زمان پخش احتمالي اين سريال خبري را منتشر نكرده‌اند.

حسن اسلامي‌مهر، رييس مركز سيمافيلم، مدتي قبل از توليد مجموعه‌هاي فاخر جديد در اين مركز خبر داد. وي گفت: قرار است در سال‌هاي آينده، سريال‌هاي خواجه‌ نصيرالدين طوسي، پهلوان پورياي ولي و سلمان فارسي را كارگرداناني مانند محمدحسين لطيفي، مسعود جعفري جوزاني و داوود ميرباقري مقابل دوربين ببرند.

همه اين ‌سريال‌ها هنوز در مرحله تحقيق و نگارش هستند و زمان قطعي توليد آنها مشخص نشده است.

سريال‌هاي فاخر و پخش شبانه

تلويزيون سال گذشته با ساخت سريال‌هايي مانند «وضعيت سفيد» و «شوق‌ پرواز» نشان داد كه در تعريف سريال‌هاي فاخر تجديدنظر كرده و شايد بعد از اين قصد دارد آثار اجتماعي كه به موضوعات روز هم مي‌پردازند را در زيرمجموعه سريال‌هاي فاخر قرار دهد.

نمايش هر شب سريال «وضعيت سفيد» و موفقيت اين سريال در جذب و رضايتمندي مخاطبان نشان داد كه سريال‌هاي فاخر نبايد الزاما داراي پروداكشن‌هاي عظيم (وسايل و تجهيزات خاص صحنه، گريم‌هاي بسيار سنگين، ابزار و ادوات پيچيده تصويربرداري و...) باشند.

امروزه نكته مهم در سريال‌سازي اين است كه مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار كند و بخشي از زندگي روز‌مره خود يا اطرافيانش را در آن ببيند.

سريال‌هايي مانند «آشپزباشي» و «روزگار قريب» هم كه با بودجه الف ويژه(فاخر) در سال‌هاي اخير توليد و با اقبال مخاطبان هم روبه‌رو شدند، مديران و برنامه‌ريزان تلويزيون را بيشتر براي توليد سريال‌هاي ممتاز اما با موضوعات ملموس‌تر، ترغيب كردند.

البته به همه اينها بايد اين نكته را هم اضافه كرد كه مردم به پخش شبانه سريال‌ها عادت كرده‌اند و شايد ديگر سريال‌هايي مانند «كلاه ‌پهلوي»، «مختارنامه»، «در چشم باد» و... براي چنين پخشي مناسب نباشند.

بنابراين داستان و ساختار سريال‌هاي تلويزيوني براي هماهنگي با اين نوع پخش بايد از بنياد دچار تغييرات شود؛ تغييراتي كه نتيجه‌اش فقط جذب و بالا بردن ميزان رضايتمندي مخاطبان است.

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن