تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821240499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تقدير رئيس جمهور ازفيلم دنباله دار يوسف پيامبراحمدى نژاد: اين سريال را تعقيب مى كنم... يادآور امام(ره) است


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: تقدير رئيس جمهور ازفيلم دنباله دار يوسف پيامبراحمدى نژاد: اين سريال را تعقيب مى كنم... يادآور امام(ره) است
رضا چاووش

محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان چند روز پيش با فرج الله سلحشور، نويسنده، كارگردان و تهيه كننده مجموعه تلويزيوني يوسف پيامبر(ع) ديدار و گفت وگو كرد.

رئيس قوه مجريه در اين جلسه ضمن بيان نظرات خودش درباره اين سريال نكاتي را هم در زمينه مسائل سينمايي و فرهنگي كشور بيان كرد. آنچه از نظر مي گذرد بخش هايي از اين گفت وگوست كه توسط پايگاه هنر نيوز منعكس شده است.

يوسف پيامبر را تعقيب مي كنم

احمدي نژاد گفت:سريال يوسف پيامبر، ما را به ياد امام مي اندازد و زيبايي و حكمت رهبري ولايي و نتايج درخشان آن را نشان مي دهد. اين كه آمون هوتپ موحد مي شود نكته جالبي است و اين درست است. اگر نمي شد يك تناقض بود چون شرك و بت پرستي آدم ها را متوقف مي كند راه خير و بركت و كمال را مي بندد، اما وقتي اين حجاب كنار برود و نور ايمان بتابد و افق ديده شود، راه رشد و تعالي باز مي شود تا به حال به اين موضوع پرداخته نشده، اگر اين ويژگي در هنر بيايد غوغا مي كند.

رئيس جمهور ضمن تقدير از بيان حقايق و تأثيرگذاري مثبت سريال يوسف پيامبر بر مردم افزود: من هم مقيد هستم حتما اين سريال را تعقيب كنم و ببينم.

در عالم هنر افق را بلند بگيريد

احمدي نژاد در بخش ديگري از اين جلسه درباره مسائل و ضعف هاي عرصه هاي فرهنگي و سينمايي كشورمان گفت:

چرا در بعضي حوزه ها و مديريت هاي فرهنگي ناموفق عمل شده است؟ آيا در حاكميت اسلام، سينما تعطيل خواهد بود، فوتبال تعطيل است؛ مسابقات جهاني و امثالهم تعطيل مي شود... قطعاً نه، مهم اين است كه چه كساني و چگونه اين كارها را مديريت مي كنند.

رئيس جمهور با اشاره به تأثير سينما در دنياي امروز گفت: ما نيازمند هستيم در حوزه سينما از پراكندگي تصميمات و سياست گذاري ها پرهيز كنيم و يك سازمان مقتدر و كارآمد تشكيل دهيم. در اين راستا تربيت نيرو خيلي مهم است و دولت حاضر است هزينه اش را هم تأمين كند. مقياس كار ما جهاني است و بايد از مرزهاي جغرافيايي ايران بگذريم و سينماگران مي توانند همراه شوند.

دكتر احمدي نژاد گفت: بعد از انقلاب در سينما كارهاي خوبي شده است، اما آن چه دغدغه ماست اين است كه سينماي ايران در طراز نياز و انتظار ما نبوده است.

وي با بيان اين كه ريشه نابساماني به مباني فكري و انديشه ذهن و جان هنرمند و مدير فرهنگي برمي گردد تصريح كرد: موقعي فعاليت ها و برنامه ها نتيجه مي دهد و يك كار هنري اثر گذار مي شود كه زايش و جوششي از درون باشد. هر جا زايش درستي بوده اثري خوب و مؤثر داشته ايم.

وي گفت: با حوزه فرهنگ به گونه اي مي توان عمل كرد كه تأثير هر روزه آن را در زواياي زندگي مردم ديد. با يك مديريت فرهنگي آرماني مي توان كاري كرد كه مردم هر لحظه متأثر از آن حركت باشند. ما بايد هم سازمان داشته باشيم، هم نيرو بسازيم و هم اتصال داشته باشيم به آن اصل حقيقت. فرهنگ متصل به امام عصر مي تواند حركت داشته باشد، والا كاري از پيش نمي بريم. در پرتو همين اتصال چه خلاقيت ها و ابتكاراتي كه شكل نمي گيرد.

دكتر احمدي نژاد افزود: آمدن امام در 12بهمن به ايران در حالي كه باند فرودگاه با تانك ها محاصره شده بود و حكومت نظامي همه جا مستقر شده بود. اين اتفاق چه طوري رخ مي دهد كه امام وسط اين خون و آتش فرود مي آيد و مي بينيم كشور گلستان شد، آيا اين جز همان تعبير گلستان شدن آتش بر ابراهيم خليل الله است. اين كار را چه كسي كرد اين تدبير را چه كسي انديشيد. خود امام مي فرمودند: دستي هست كه كارها را درست مي كند. اين حقيقت بايد فضاي هنر ما و دوستان هنري و مديريت فرهنگي ما را درنوردد. گير و ايراد ما در هنر اينجاست. در حوزه هاي غير فرهنگي هم همين طور است. ايمان حقيقي به غيب، امامت و... نيست. همه اش حرف است.

احمدي نژاد تأكيد كرد: همه هنر يوسف در ارتباط او با امام غيب است و بدانيد خدا راه كمال ديگري نگذاشته است. جهش فرهنگي، رونق هنري و امثالهم بدون اين معنا و مفهوم، بروز و ظهوري نخواهد داشت.

وي افزود: گاه ديده مي شود خيلي تلاش مي شود خيلي فكر مي شود، اما چيزي عايد نمي شود. همه درمي مانند كه عيب كار كجاست؟ فكر مي كنند اگر مثلا دوتا دكترا بيشتر داشتند، اگر با فلان مركز مثلا هاليوود مرتبط بودند چه مي شد! نه، راه را گم كرده اند، اين نقص و عيب در دل ماست. اگر اين گير رفع بشود كارها درست مي شود. جز زيبايي در عالم وجود ندارد، بايد خدا را در همه جا ديد و اراده خدا را حاكم ديد.

رئيس جمهور در پايان تأكيد كرد: مشكلي و نقصي در عالم نيست، بايد نگاه را عوض كرد. در عالم هنر، افق را بلند بگيريد. خواهيد ديد نه تنها در ايران كه صد ميليون مخاطب آمريكايي پيدا خواهيد كرد. من آن روز را مي بينم. مردم جهان در عمق وجودشان ديندار هستند و اين ظرفيت و موقعيت ويژه براي كار هنري شماست.

شنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن