تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815423678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل ورزش و جوانان آذربايجان‌شرقي: 6 زورخانه در آذربايجان‌شرقي در حال ساخت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مديركل ورزش و جوانان آذربايجان‌شرقي: 6 زورخانه در آذربايجان‌شرقي در حال ساخت است
تختي مردي بود كه كسب رتبه و مقام، هيچگاه او را مغرور نكرد و در همه حال براي مردم پا به تشك كشتي مي‌گذاشت.


ايلنا: به مناسبت سالروز درگذشت جهان پهلوان تختي اسطوره بزرگ ورزش ايران آيين ورزش باستاني و پهلواني در زورخانه علي ابن ابيطالب(ع) تبريز برگزار شد.

مدير كل ورزش و جوانان آذربايجان‌شرقي در اين مراسم ورزش از جهان پهلوان غلامرضا تختي به عنوان نمادي از انسانيت و جوانمردي ياد كرد و گفت: تختي مردي بود كه كسب رتبه و مقام، هيچگاه او را مغرور نكرد و در همه حال براي مردم پا به تشك كشتي مي‌گذاشت.

سيدمحمد شروين اسبقيان با بيان اينكه تختي شيفته كمك به مردم بود و قلبش براي آسايش و آرامش هموطنانش مي‌تپيد، تصريح كرد: دنيا به ارزش‌هاي اخلاقي و خصلت‌هاي پهلواني جهان پهلوان تختي به ديده احترام مي‌نگرد و او را بر جسته‌ترين شخصيت ورزشي مي‌دانند.

سيد محمد شروين اسبقيان با بيان اينكه خستگي هيچگاه براي او معني نداشت گفت: تختي با تمام وجود براي ايران و كشورش كشتي مي‌گرفت و تختي الگوي بزرگ براي نسل جواني است كه در آن زمام حضور نداشتند و داوري‌هايش را از نزديك لمس نكردند و تختي نه تنها در كلام بلكه در عمل الگوي مردم بود.

سيد محمد شروين اسبقيان با بيان اينكه جامعه ورزش به خود مي‌بالد امروز شاهد تجليل از مقام شامخ شهيداني است كه منش پهلواني خود را از جامعه ورزش به گود ميادين رزم بردند گفت: جامعه ورزش تنها وظيفه‌اش توجه به ورزش در حوزه قهرماني نيست بلكه ورود به مسائل فرهنگي مي‌تواند باعث افزايش روحيه پهلواني و توسعه فرهنگ ورزشي همراه با احترام در جامعه شود.

وي افزود: وظيفه هر فردي در جامعه است تا با گرامي داشتن ياد و خاطره شهيدان اخلاق را وارد ميادين ورزشي كرده و رسم معرفت و پهلواني را مرود محوريت قرار دهد.

شروين اسبقيان در ادامه تاكيد كرد: ورزش باستاني و پهلواني فقط ورزش نيست، نشان از فرهنگ و تاريخ ايران اسلامي است و با توجه به شرايط فرهنگي بي‌اخلاقي حاكم در ورزش كشور، فرهنگ تشييع در دل زورخانه‌ها و موج فرهنگ تشييع جامعه ورزشي را از اين ناهنجاري‌هاي اخلاقي نجات خواهد داد.

وي در ادامه بيان داشت: زورخانه محل از خود گذشتگي به معناي واقعي است و ورش باستاني و پهلوانان و ورزشكاران باستاني مي‌توانند جامعه ورزشي را به الگو و رفتار و منش پهلواني و اسلامي سوق دهند.

وي پيشينه ورزش پهلواني و زورخانه‌اي را در استان و تبريز را بسيار قديمي دانست و افزود: آذربايجان شرقي و تبريز قهرمانان و پهلوانان نامي و بزرگي را به ورزش و جامعه كشور معرفي كرده كه سال‌هاي سال در اذهان عمومي باقي مانده و خواهد ماند.

مدير كل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي در ادامه بيان داشت: گود زورخانه و ورزش باستاني مكان پاكان و نيكان است و ورزش باستاني ورزشي فرهنكي، غيرتي، اسلامي، ملي، مردانگي و جوانمردي است و گود زورخانه محل جوانمرداني است كه بر ارزش‌هاي اسلامي و انساني اهميت مي‌دهند و در سال‌هاي نه چندان دور مكان مقدس و شفاخانه‌اي بود كه هر كسي حاجتي داشت به زورخانه مي‌آمد تا حاجتش برآورده شود و پهلوانان و مردشدان پاي بر آستان مقدس آن مي‌گذاشتند و گود زورخانه حكايت اعتقادات و باورهاي ديني ماست و اين هشت ضلعي حكايت از پايبندي به ارزش‌هاي اسلامي است.

وي افزود: در حال حاضر در آذربايجان شرقي ۶ زورخانه از محل اعتبارات سفر رياست جمهوري هر كدام در ۱۷۰۰ متر و با اعتباري بالغ بر ۸ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال با محوطه سازي مربوطه در حال ساخت و اتمام است.

اين آيين به مناسبت چهل و چهارمين سالگرد درگذشت پهلوان نامدار ايران زمين با حضور مدير كل ورزش و جوانان آذربايجان‌شرقي برگزار و علاوه بر پاسداشت ياد و نام اين پهلوان نامي از خانواده‌هاي شهداء، جانبازان، ايثارگران ورزش‌هاي پهلواني و زورخانه‌اي استان تجليل شد. در ابتداي اين مراسم نماز جماعت با حضور مسئولين، پهلوانان و باستاني كاران برگزار شد.

اصغر روستايي مدير كل سياسي و امنيتي استانداري آذربايجان‌شرقي، رحيم پنبه چي از كشتي گيران پيشكسوت تبريز و هم تيمي مرحوم غلامرضا تختي، پهلوان ايوب بني نصرت و جمعي از روساء هيات‌هاي ورزشي در اين مراسم حضور داشت.

در آيين ورزش باستاني به مناسبت سالروز درگذشت جهان پهلوان تختي از ۲۵ نفر از خانواده‌هاي شهداء، جانبازان، ايثارگران ورزش‌هاي پهلواني و زورخانه‌اي تجليل و قدرداني شد. زورخانه علي ابن ابيطالب (ع) تبريز در ميدان منظريه جنب اداره كل ورزش و جوانان واقع است.

پايان پيام

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن