تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816889611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهمان‌پرست: منتظر پاسخ اشتون هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: مهمان‌پرست: منتظر پاسخ اشتون هستيم
ما آمادگي داريم درباره همه موضوعاتي كه در سطح بين‌الملل بحراني را براي بشريت ايجاد كرده و براي حل آن نياز به عقل جمعي دارد، مذاكره كنيم. در كنار آن مسائلي كه راجع به فعاليت صلح‌آميز هسته‌اي كشورمان باشد، مطرح خواهد شد.
سخنگوي وزارت خارجه درباره مذاكرات ايران و ۱+۵ گفت: منتظر تاريخ و مكان پيشنهادي از سوي رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا هستيم.

به گزارش فارس، رامين مهمان‌پرست سخنگوي وزارت خارجه شنبه شب در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه جام جم درباره مذاكرات ايران و گروه 1+5 اظهار داشت: اشتباهي كه كشورهاي غربي صورت مي‌دهند اين است كه تصوري نادرست از روحيات ملت ما دارند. آنها فكر مي‌كنند اگر مي‌خواهند در مذاكره دست برتر داشته باشند، حتما بايد آميخته با يك سري فشارها و تهديدات باشد. شايد اين فرمول‌ها در غرب جواب مي‌داده كه آنها به اين نتيجه رسيده‌اند.

مهمان‌پرست ادامه داد: آنها بايد متوجه باشند كه ملت بزرگ ايران، ‌ملتي با فرهنگ و تمدن تاريخي است و بهترين راه صحبت كردن با مردم ما از موضع منطق و برخورد استدلالي است نه از موضع تهديد و فشار.

وي خاطرنشان كرد: ما همواره اعلام كرده بوديم كه آمادگي مذاكره را داريم و در تمامي مذاكرات از حقوق ملت‌مان دفاع مي‌كنيم به ويژه از حقوق هسته‌اي ملت ايران. ما در قبال امضاي معاهده NPT از حقوقي برخورداريم كه بهره‌مند شدن از دانش هسته‌اي براي پيشرفت كشور است.

مهمان‌پرست گفت: ما همواره آمادگي خود را براي مذاكره اعلام كرديم. بحثي كه همواره بر آن تاكيد داشتيم اين بود كه اگر مذاكرات مي‌خواهد به نتيجه برسد بهتر است كه طرفين با روحيه همكاري وارد مذاكره شوند و از قبل برخورد تقابلي نداشته باشند. در مكاتباتي كه بين آقاي جليلي و خانم اشتون صورت گرفته بود، در نهايت به خاتم اشتون گفته شد كه ما در صورتي كه تاريخ و مكان پيشنهادي را براي نشست دريافت كنيم، آن را بررسي مي‌كنيم و با تماس‌هايي كه خواهيم داشت سعي مي‌كنيم در مورد زمان و مكان به توافق برسيم.

* منتظر تاريخ پيشنهادي از سوي اشتون هستيم

سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه در حال حاضر منتظر تاريخ پيشنهادي آنها هستيم، يادآور شد: تاريخ پيشنهادي بايد به توافق طرفين برسد. ما آمادگي داريم درباره همه موضوعاتي كه در سطح بين‌الملل بحراني را براي بشريت ايجاد كرده و براي حل آن نياز به عقل جمعي دارد، مذاكره كنيم. در كنار آن مسائلي كه راجع به فعاليت صلح‌آميز هسته‌اي كشورمان باشد، مطرح خواهد شد.

* برگزاري رزمايش ولايت ۹۰ در راستاي ايجاد ثبات و امنيت در منطقه خليج فارس

سخنگوي دستگاه ديپلماسي درباره برگزاري رزمايش ولايت 90 با بيان اينكه منطقه خليج فارس يكي از مناطق فوق‌العاده مهم و حساس است، اظهار داشت: به خاطر عبور مقدار زيادي از انرژي مورد نياز دنيا از اين منطقه و وجود كشورهاي اسلامي و حركت‌هاي بيداري اسلامي در منطقه بر اهميت اين منطقه افزوده ‌شده است. هم به لحاظ سياسي، هم منابع انرژي همواره به اين منطقه با نگاه ديگري توجه شده و همين طور بحث فلسطين كه يك بحث اعتقادي براي همه مسلمان‌هاست بر اهميت اين منطقه افزوده است.

وي ادامه داد: حفظ امنيت خليج فارس براي ما و كشورهاي منطقه فوق‌العاده اهميت دارد. فكر نمي‌كنيم كشور ديگري به اندازه ما نگران امنيت خليج فارس باشد. برگزاري چنين رزمايش‌هايي نشانگر توانايي كشور ما و كشورهاي منطقه براي برقراري ثبات و امنيت اين منطقه حساس است.در شرايطي كه كشورهاي ديگر منطقه آمادگي بالاي رزمي نداشته باشند بايد نگران امنيت منطقه باشيم.معمولا جاهايي كه آمادگي دفاعي كشورها پايين است، دشمنان منطقه تحريك مي‌شوند تا تعرضي انجام دهند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي برگزاري اين رزمايش را در راستاي ايجاد ثبات و امنيت در منطقه برشمرد و گفت: كشورهاي منطقه با كمك همديگر مي‌توانند امنيت را در اين منطقه برقرار كنند. ريشه بي‌ثباتي و ناامني در منطقه را حضور نظامي كشورهاي منطقه از جمله نيروهاي آمريكايي و ديگر كشورهاي غربي مي‌دانيم كه بهتر است منطقه را ترك كنند.

*همايش سراسري سفرا و رؤساي نمايندگي‌هاي ايران در خارج از كشور

وي در اين گفت‌وگو درباره همايش سراسري سفرا و رؤساي نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور كه اخيراً در تهران برگزار شد، اظهار داشت: به صورت معمول ساليانه همايش نمايندگي‌هاي سياسي كشور در خارج از كشور را برگزار مي‌كنيم.
البته سال گذشته اين همايش برگزار نشد و بعد از يك فاصله زماني دو ساله فكر مي‌كرديم اين نشست مي‌تواند مفيد باشد. زمان برگزاري نشست به گونه‌اي انتخاب شد كه با سالگرد بيداري اسلامي در منطقه همزمان شد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي با بيان اينكه اين همايش معمولا سالي يك بار به صورت سراسري برگزار مي‌شود، يادآور شد: البته بعضي اوقات اجلاس‌هاي منطقه‌اي با حضور سفراي همان منطقه در تهران يا يكي از كشورهاي منطقه برگزار مي‌شود.

مهمان‌پرست ادامه داد: مهمترين بحثي كه در اين روزها داشتيم تحولات مربوط به بيداري اسلامي بود. اين تحولات تغييرات اساسي را در معادلات سياسي منطقه به دنبال داشت و اينكه سياست خارجي ما به چه نحو تنظيم شود و آخرين ارزيابي از حركت مردم در اين كشورها با حضور كارشناسان از جمله موارد اهميت اين اجلاس بود.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي گفت: اين همايش از سوم دي ماه آغاز شد كه به مدت سه روز (سوم، چهارم و پنجم) به صورت داخلي جلساتي بين سفرا و معاونان وزارت خارجه به منظور بررسي روابط دوجانبه، همكاري‌هاي چندجانبه، موضوعات بين‌المللي، ديپلماسي عمومي، ايرانيان خارج از كشور و مباحث كنسولي و مسائل آموزش و پژوهش برگزار شد.

وي افزود: بعد از آن اجلاس رسمي با حضور رياست جمهوري برگزار شد كه رهنمودهاي ايشان در رابطه با سياست خارجي كشور را دريافت كرديم. در اين جلسه‌ رؤساي نمايندگي‌ها نقطه نظرات خود را بيان كردند و ديدگاه‌هاي مختلف در مناطق مختلف به ويژه مباحث مربوط به منطقه خاورميانه، شمال آفريقا و بيداري اسلامي تبادل ‌شد. در اين همايش خدمت مقام معظم رهبري رسيديم و طبق معمول همه همايش‌ها نقطه نظرات بسيار راهبردي ايشان را مستقيما دريافت كرديم و تلاش شد تا براساس چارچوب‌هايي كه ايشان طراحي مي‌كنند براي سياست خارجي برنامه‌ريزي كنيم.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي نشست مشترك رؤساي نمايندگي‌ها با هيئت دولت را از ديگر برنامه‌هاي اين همايش برشمرد و گفت: نشست مشتركي با حضور معاون اول رئيس جمهور، استانداران، رئيس مجلس، رئيس قوه قضائيه و اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس برگزار شد و جلسات مختلفي با مسئولان ساير دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هاي اقتصادي و امنيتي داشتيم. جلسه مفصلي نيز با دبير شوراي عالي امنيت ملي پيرامون مباحث مطروحه داشتيم و براي اداي احترام به مقام رهبر كبير انقلاب حضرت امام (ره) در حرم ايشان حضور و با آرمان‌هاي امام راحل مجدداً بيعت كرديم.

وي در خصوص اولويت‌هاي ايران در قبال بيداري اسلامي با بيان اينكه ما با تحولاتي چه در زمينه بيداري اسلامي و چه در كشورهاي غربي به عنوان بيداري و حركت مردمي و حركتي در مقابله با نظام سرمايه‌داري روبرو هستيم، اظهار داشت: اين حركت‌ها ما را به اين نقطه هدايت مي‌كند كه بايد در چنين نشست‌هايي ديدگاه‌هاي كارشناسي با يكديگر مبادله شود. ممكن است هر فردي به عنوان مسئوليتي كه در سازمان خود دارد، از يك زاويه اين موضوعات را بررسي كند ولي زماني كه تبادل نظر صورت مي‌گيرد و نقطه نظرات كارشناسي مبادله مي‌شود به ويژه با حضور رؤساي نمايندگي‌ها كه از نزديك با اطلاعات ميداني خود مي‌توانند به تصحيح ديدگاه‌ها كمك كنند و در برنامه‌ريزي‌ها سهم جدي داشته باشند، نتايج بهتري حاصل مي شود.

مهمان‌پرست اين نشست را نشستي مفيد برشمرد و افزود: مسئولان ارشد نظام به صورت روشن و شفاف ديدگاه‌هاي خود را بيان كردند و نقطه نظرات رؤساي نمايندگي‌ها را شنيدند. در طراحي‌هايي كه به عمل مي‌آمد چه در سياست خارجي رسمي ما، چه در سياست‌هايي كه در ديپلماسي عمومي بايد اتخاذ شود مباحث بسيار خوبي مطرح شد و جمع‌بندي خوبي صورت گرفت.

وي ادامه داد: فكر مي‌كنم يكي از جامع‌ترين همايش‌هايي كه تا الان داشتيم و به لحاظ كيفي از محتواي بالايي برخوردار بود،‌ همايش امسال بود كه 12 دي ماه به صورت رسمي خاتمه يافت و سيزدهم دي بعضي بازديدهاي علمي و صنعتي صورت گرفت و تعدادي از سفرا با مراجع تقليد در قم ديدار داشتند و از ديگر برنامه‌ها توجه رؤساي نمايندگي‌ها به شهداي عرصه علم و فناوري به ويژه چند شهيدي بود كه اخيرا تقديم انقلاب شد و رؤساي نمايندگي‌ها در منازل اين شهدا حضور يافتند.

*نقش ايرانيان خارج از كشور در ديپلماسي عمومي

سخنگوي وزارت خارجه درباره نقش ايرانيان خارج از كشور در ديپلماسي عمومي نيز اظهار داشت: مسلما در دنياي امروز با توجه به پيشرفتي كه فناوري اطلاعات داشته نقش ديپلماسي در تبيين افكار عمومي و جهت‌دهي به آن و رفع ابهامات بسيار تأثيرگذار است. زماني قرار مي‌شود كه در عرصه ديپلماسي عمومي ما از همه كساني كه ظرفيت‌هاي مؤثري دارند، بهره‌مند شويم حتما جايگاه ايرانيان در داخل و خارج از كشور فوق‌العاده ارزشمند خواهد بود.

مهمان‌پرست ادامه داد: همه ما براي يك هدف مقدس تلاش مي‌كنيم و آن دفاع از منافع ملي كشور و آرمان‌هاي مقدس نظام و دفاع از اتباع‌مان و حقوق آنهاست. همه ايرانيان مي‌توانند به نسبتي كه خودشان آمادگي داشته باشند، در ديپلماسي عمومي سهمي به عهده بگيرند و مشاركت داشته باشند.

وي خاطرنشان كرد: با طراحي‌هايي كه صورت مي‌گيرد پيشنهادات ايرانيان در كشورهاي مختلف حتما مورد بررسي قرار مي‌گيرد و حمايت مي‌شود. ما مي‌توانيم از هر نوع حركتي كه از كشور، تمدن ايران بزرگ و فرهنگ غني كشور و از آداب و رسوم و خصوصيات ويژه مردم ما دفاع كند، بهره‌مند شويم.

سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه يكي از اهداف دشمنان نظام اين است كه چهره ايران را تخريب و چهره ملت ما را مخدوش كنند، اظهار داشت: اين ظلمي است كه در حق ملت ما صورت مي‌گيرد. اتهاماتي كه به كشور وارد مي‌شود با اين دليل و انگيزه صورت مي‌گيرد كه از آن يك بهره‌برداري سياسي شود تا به صورت قطعنامه يا فشارهاي تحريم مردم ما را از حقوق خود دور نگه دارند.

وي افزود: اين ظلم فقط با حضور مقتدرانه ملت ما مي‌تواند برطرف شود. ما ايرانيان را در كشورهاي مختلف يك ظرفيت بسيار بالا مي‌دانيم و به وجود آنها افتخار مي‌كنيم و معتقديم آنها آمادگي دارند كه با تمام امكانات‌شان از كشورشان دفاع و در تبيين يك چهره واقعي از فرهنگ و تمدن زيباي ايران مشاركت داشته باشند و ما به همه شكل آماده همكاري با آنها هستيم.

مهمان‌پرست ادامه داد: ما با تمام امكانات خود از اين پيشنهادات استقبال مي‌كنيم و آمادگي داريم همه حرف‌هاي آنها را بشنويم.
اين وظيفه ماست تا دستاوردهاي كشور را به ويژه در طول 32 سال بعد از انقلاب به مردم دنيا معرفي كنيم.

وي بزرگترين دستاورد ارزشمند انقلاب را استقلال كشور دانست و گفت: در نتيجه اين استقلال شكوفايي استعدادهاي جوانان كشور را شاهد بوديم و در پرتو اين شكوفايي استعدادها پيشرفت‌هايي كه ما را با سرعت چشمگيري به يكي از 10 كشور برتر دنيا در عرصه‌هاي مختلف تبديل كرده بايد به مردم دنيا معرفي شود.

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن