تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816581902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خاتمي:بايد با ثروت عدالت را در جامعه تقويت كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: خاتمي:بايد با ثروت عدالت را در جامعه تقويت كنيم
خبرگزاري فارس: رئيس موسسه گفتگوي فرهنگ‌ها و تمدن‌ها اظهار داشت:‌ بايد با ثروتي كه ايجاد مي‌كنيم عدالت را در جامعه تقويت كنيم.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دفتر محمد خاتمي، سيد محمد خاتمي در ديدار با با نمايندگان و معتمدان ايل بختياري كه براي ديدار با وي به تهران سفر كرده بودند، گفت: آرزو و هدف هر كسي كه مي‌خواهد بيايد، در درجه اول بايد براي سربلندي و تقويت ايران و بالابردن جايگاه و اعتيار ايران در عرصه بين الملل و استفاده از فرصتها باشد.
وي افزود: خوشحال هستم از اينكه در جمع عزيزاني قرار گرفته‌ام كه از قومي نمايندگي مي‌كنند كه دينداري ايمان و عشق آنها به پيامبر و اهل بيت و ايرانخواهي و ايران دوستي آنها زبان‌زد بوده است به بيان اهميت ايل در جامعه و نقش و تاثير آن پرداخت.
رئيس جمهور سابق كشورمان تصريح كرد: ما وقتي نام ايل را مي‌شنويم معاني و پيام‌هايي كه از اين عنوان به ذهن القا مي‌شود با آنچه از اين نام در ساير كشورها مي شنويم متفاوت است.
خاتمي ادامه داد: ايل يعني ايمان، جوانمردي، مقاومت و صبوري؛ ايل يعني عشق به ايران، عشق به مردم و تحمل بيشترين سختي‌ها و در عين حال سر فرونياوردن در مقابل غير خدا، بخصوص در مورد ايل بزرگ بختياري همه اين عناوين صادق است.
وي در ادامه گفت: تقسيماتي چون ايل، طائفه و قبليه تقسيمات اجتماعي قبل پيدايش ملت است و در واقع ملت، جايگزين اين تقسيم بندي‌ها است، آنچه كه در ايران بسيار حائز اهميت و در خور مطالعه اين است كه ايل و بخصوص ايل بختياري در شكل گيري و تقويت ملت ايران كه پديده‌اي جديد است نقش ممتازي دارد.
رئيس موسسه بين المللي گفتگوي فرهنگ‌ها و تمدنها، تاكيد كرد: ملت پايگاه و خاستگاه قدرت واقعي است و ايل در ايران نقش ممتازي در شكل‌گيري ملت داشته است بدون آنكه خصوصيات قوي خود را از دست بدهد و بخشي فعال زنده و پويا است.
خاتمي افزود: ايل به خاطر پويايي دائمي هم در تاريخ و هم در جغرافيا، روح متحرك و حماسي دارد و زماني كه مي‌گوئيم ايران شايد هيچ بخشي از جامعه ايراني به اندازه ايل، نقاط مختلف سرزمين ايران را براي زندگي طي نكرده است، بنابراين نبايد بگوئيم ايل متعلق به نقطه خاصي است بلكه تمام سرزمين ايران خانه ايل است و ايل‌هاي مختلف ايران را بسيار دوست دارند و در عين حالي كه يكي از متدين‌ترين بخش‌هاي جامعه ايراني هستند براي آن هزينه‌هاي فراواني پرداخت كرده‌اند.
وي تصريح كرد: به خصوص عشق آنان به اهل بيت و پيامبر به عنوان بخش مظلومي در تاريخ كه توسط قدرت حذف شدند، يعني اسلامي كه آمده بود فضيلت وحقيقت را بر پايه حق و حقيقت انسان استوار كند، دچار اين انحراف بزرگ شد كه گفت حق آنجايي است كه زور باشد.
رئيس بنياد باران يادآور شد: پيامبر و بيت مطهر او منادي اسلامي حقيقي بودند، در عين حال كه وحدت جامعه اسلامي را مي‌خواستند، بر دو اصل عدل و عقل تكيه كردند؛ عدالت براي انسان و عقلانيت براي شناخت خدا، عالم و شناخت روابط انساني است.
خاتمي با تاكيد بر اينكه نبايد نقش ايل‌ها را درحفظ ايران، ايراني بودن و دفاع از حقوق مردم و مبارزه با استبداد را ناديده بگيريم اظهار داشت:اصلاحات پديده جديدي نيست، اصلاحات پديده اي است كه بيش از يكصد و پنجاه سال در مملكت ما وجود داشته است، از يك جهت پايبندي و وابستگي به موازين و ريشه‌هاي دين مبين كه در كشور وجود داشته و از طرف ديگر درك اينكه جهان عوض شده و مقتضيات خاص خود را دارد و نيز اينكه مردم صاحب حق هستند و بايد بر سرنوشت خود حاكم باشند و در يك كلام دينداري در عين مردم خواهي و اعتقاد به سالار بودن مردم و حاكميت مردم بر سرنوشت تعريف اصلاحات و تبار آن است.
وي با بيان اينكه بايد ديد تحولاتي كه انجام شده و اوج آن در انقلاب اسلامي بود براي چه و با چه معيارهايي پديد آمد، گفت: اين حركت براي سربلندي ايران حركت براي استقلال آزادي و پيشرفت حاكميت معيارهاي اصيل ديني و اخلاق پيامبر و بخصوص وجود اين اخلاق در حاكمان بوده است كه ما با مراجعه به حقيقت دينمان مي‌توانيم اين معيارها را پيدا كنيم.
رئيس بنياد باران عقيده دارد آنچه ايل مي‌خواهد نه به خاطر مشاركت در مناصب حكومتي‌ و نه به خاطر به دست آوردن امكانات در سايه آن براي فردي خاص بلكه براي سربلندي ايران و استقرار عدالت است.
خاتمي بر پافشاري، تلاش و تاكيد براي تحقق معيارهايي كه در صد و پنجاه سال گذشته براي آن مبارزه شده، يعني آزادي و پيشرفت تاكيد كرد.
وي گفت: ظرف زندگي وحركت ما، ايران عزيز است، بنابراين بايد ايراني الگو بسازيم و مي‌توانيم بسازيم و مي‌توانيم با تكيه بر نيروها و ظرفيت هاي موجود، كشوري آباد، آزاد و پيشرفته و آنچه مورد خواست ملت و اقوام بوده و هست بسازيم.
خاتمي افزود: آرزو و هدف هر كسي كه مي‌خواهد بيايد، در درجه اول بايد براي سربلندي و تقويت ايران و بالابردن جايگاه و اعتيار ايران در عرصه بين الملل و استفاده از فرصتها باشد و خوشبختانه در مملكت ما سند چشم انداز بيست ساله به عنوان نقشه راه وجود دارد.
رئيس دولت اصلاحات تاكيد كرد: ما نمي‌توانيم بدون توسعه سياسي در جامعه، پيشرفت اقتصادي داشته باشيم و ما نمي‌توانيم پيشرفت سياسي و اقتصادي داشته باشيم بدون توسعه علمي در جامعه و اين همه را نمي توانيم بدون ملاحظه امور عيني و ملموس بدست آوريم.
خاتمي با تاكيد بر اينكه روح ايراني با روح تشيع و اسلام عجين شده است، اظهار داشت: ايراني هميشه متن و محتواي اسلام را مي‌خواهد، اگر چه ظواهر مهم است و بايد به آن پرداخت ولي نبايد ظواهر باعث غفلت از باطن و محتوا شود.
رئيس بنياد باران با بيان اينكه بايد ظواهر از متن و محتوا برخيزد، گفت: اگر مي‌گوئيم اسلام حاكم باشد بايد ارزشهايي كه در اسلام وجود داشته، روشي كه پيامبر و علي در زندگي و رابطه با مردم و سلوك با جامعه داشتند و بخصوص اخلاق اسلامي بر جامعه حاكم شود.
وي با اشاره به طرح جامعه مدني و در سالهاي آخر دوران مسئوليت خود طرح جامعه اخلاقي، گفت: ما جامعه مدني مهي‌خواهيم و اين اقتضاي روزگار ماست، ريشه‌هاي جامعه مدني در آموزش هاي آئيني و دين ما نهفته است اگرچه خود جامعه مدني امري جديد است.
خاتمي افزود: اما امتياز جامه مدني كه ما مي خواهيم اين است كه داراي اخلاق باشد و اگر در جامعه‌اي دروغ، نفاق، تهمت و تخريب وجود داشته باشد اين جامعه نمي‌تواند ادعا كند اسلامي و انساني است و بدتر اينكه دروغ، ريا و نفاق به عنوان ارزشهاي اسلامي و انقلابي مطرح شود كه در اين صورت بايد متاثر و ناراحت بود.
رئيس بنياد باران تصريح كرد: اسلام، انقلاب و جمهوري اسلامي طرفدار مستضعفان به عنوان شريف ترين و فداكارترين بخش جامعه است ولي اسلام و انقلاب ضد استضعاف مي‌باشد يعني تلاش بايد براي رفع استضعاف باشد، اين نكته ظريفي است كه در شعارها و برنامه ها بايد لحاظ شود.
وي خاطرنشان كرد: براي توسعه بايد ثروت ايجاد شود از امكانات استفاده شود و زمينه‌اي فراهم شود كه فقر از بين برود، جامعه ما سربلندتر از آن است كه از جيب خودش به آنها صدقه بدهند و در جامعه بايد زمينه‌اي فراهم شود كه زن و مرد و جوان بتوانند كار و توليد و فعاليت كنند چراكه آنها صدقه بگير نيستند.
خاتمي با تاكيد بر اينكه بايد از ثروتهاي خداداد استفاده شود و جامعه قوي به وجود آيد و در همه حال عدالت مورد توجه باشد، اظهار داشت: اين كار ريشه‌اي و زمان‌بر است، اگر كسي توقع معجزه اي داشته باشد كه در يك شب مشكلات حل شوند، اين توقع بيجايي است و البته امكانات ما فوق العاده فراوان است و خواسته‌هاي ملت معلوم است و بايد به آنها احترام گذاشت.
وي تصريح كرد: اصلاحاتي كه بنده قبول دارم آن است كه همه مواردي چون آزادي و پيشرفت بر پايه اسلام آن طور كه امام و انقلاب مطرح كردند بدست مي آيد و ما نبايد از هويت خودمان را از دست بدهيم؛ براي اينكه آزاد و مستقل شويم و پيشرفت كنيم اين هويت اين ظرفيت را دارد كه همه اينها را تامين كند به شرط آنكه تنگ نظري و تحجر در جامعه تحميل نشود.
رئيس بنياد باران در پايان خاطر نشان كرد: ما در سالهاي اخير درآمدهاي سرشار از نفت داشتيم و مي‌توانستيم شتاب جامعه را به سوي اهداف و پيشرفت و توسعه سياسي اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي بيشتر كنيم و هم با ثروتي كه ايجاد مي‌كنيم عدالت را در جامعه تقويت كنيم.
انتهاي پيام/

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن