تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797001495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان اداري مجلس فعاليت‌هاي اين سازمان را براي نمايندگان تشريح كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رييس سازمان اداري مجلس فعاليت‌هاي اين سازمان را براي نمايندگان تشريح كرد
رييس سازمان اداري مجلس شوراي اسلامي در جلسه غيرعلني غير رسمي امروز دوشنبه، فعاليت‌ها و برنامه‌هاي پيش روي اين سازمان در جهت تسهيل انجام وظايف قانونگذاري و نظارت نمايندگان و همچنين فراهم آوردن زمينه عملكرد بهينه كاركنان مجلس تشريح كرد.


به گزارش خانه ملت، متن كامل سخنان "علي افراشته" به اين شرح است:

بسمه تعالي

سالروز رحلت نبي اكرم اسلام حضرت ختمي مرتبت صلوات اله عليه و آله و شهادت امام حسن مجتبي و امام علي بن موسي الرضا عليهما السلام را به محضر نمايندگان محترم و ملت شريف ايران تسليت عرض مي‌كنم.

همين طور تشكر مي‌كنم از رئيس فرهيخته و دانشمند مجلس و هيئت محترم رئيسه و ناظرين معزز كه فرصت تقديم گزارش خدمات مجموعه سازمان اداري به حضور نمايندگان گرامي را فراهم ساختند.

اما پيش از بيان برنامه‌ها و اقداماتي كه تحت نظر و ارشادات و پشتيباني‌هاي رئيس هيئت رئيسه و ناظرين محترم صورت گرفته لازم مي دانم به عرض برسانم كه به رغم جايگاه بلند مجلس شوراي اسلامي در نظام، متاسفانه تاكنون بسترها و زمينه فعاليت مجلس به گونه اي كه امكان بهره گيري از تمام ظرفيتهاي نمايندگان محترم را فراهم نمايد ايجاد نگرديده، و با همة تلاشي كه صورت گرفته، همچنان تا نقطه مطلوب فاصله بسيار است، نبود دفتر كار و ارتباطات مردمي مستقل براي نمايندگان و عدم استقرار نظامات قابل قبول (در حوزه هاي مختلف اعم از فن آوري و ساختار سازماني و ساير امور عملياتي ) براي تسهيل ايفاي نقش تقنيني و نظارتي، همه و همه، نمايندگان محترم را با معضلات و پيچيدگي‌هايي مواجه ساخته اند كه رفع آنها با عنايت ويژه رياست محترم و هيئت رئيسه در دستور كار سازمان اداري قرار گرفته و اميدواريم با مساعدت و همكاري و پشتيباني عزيزان، هرچه زودتر بخش اعظم اين مشكلات حل گردد.

به رغم طرح شايعاتي كه در مورد حقوق و مزاياي نمايندگان، در سطح جامعه مطرح مي شود. براساس آخرين بررسي ها از حقوق دريافتي نمايندگان، و با توجه به مسئوليت ها و توقعات جامعه از يك سو و مشكلات ناشي از زندگي در كلانشهر تهران از سوي ديگر و حداقل هزينه هاي زندگي، به جرأت مي توان گفت دريافتي تعداد قابل توجهي از نمايندگان محترم زير خط فقر مي باشد.

وضعيت دفاتر ارتباط مردمي نمايندگان نيز به رغم اهميت حفظ ارتباط مستمر مجلس با ملت به عنوان خاستگاه و پشتوانه آن، به هيچ وجه قابل قبول نيست. نمايندگان پس از گذشت هفت دوره و اندي هنوز فاقد دفتر كار ( به منزله محلي براي تمركز و مطالعه و بررسي طرحها و لوايحي كه بايد در صحن علني پيرامون آنها اظهار نظر نمايند)، مي باشند.

در حوزه هاي فناوري اطلاعات به رغم پيشرفتهاي بسياري كه در كشور وجود داشته است بهره كافي از اين حوزه در اداره مجلس نبرده ايم. از حيث آمد و شد نمايندگان به مجلس و دستگاه هاي اجرائي نيز مشكلات بسيار است و ...

با اين همه نگاه خردمندانه نمايندگان و هيأت محترم رئيسه و تغييراتي كه در آئين نامه داخلي و رويكردهاي مديريتي حاصل نموده اند فضايي را خلق كرده كه امكان برنامه ريزي براي روان سازي و تسهيل انجام مأموريتهاي خطير مجلس به عنوان بازوي نرم افزاري نظام فراهم آمده است. بر اين اساس برنامه ها و اقدامات تدارك ديده شده براي تأمين اهداف فوق اجمالاً در پنج بخش به عرض مي رسد:

بخش اول: اصلاح و بهبود زير ساختها:

1- اصلاح ساختار سازماني و ترميم نيروي انساني مجلس:

با توجه به اينكه تحصيل اهداف و انجام مأموريتهاي مجلس مستلزم وجود بدنه سازماني و تشكيلات متناسب از يك سو و نيروي توانمند از سوي ديگر است، اصلاح ساختار تشكيلاتي مجلس با توجه به الزامات ناشي از وظايف و مأموريتهاي مصرح در قانون اساسي و آئين نامه داخلي در دستور كار قرار گرفت. كه با حمايت هيأت رئيسه و عزم جدي رياست مجلس در مراحل نهايي قرار داد و ان شاءا... به زودي شاهد تصويب آن دركميسيون آئين نامه داخلي خواهيم بود. شايان ذكر است آخرين اصلاح صورت گرفته در ساختار فعلي مجلس در سال 77 بوده است.

2- توسعه بهره گيري از فن آوري اطلاعات در اداره مجلس:

با توجه به نقش فن آوري اطلاعات در ارتقاء سطح كيفي خدمات و كاهش هزينه ها، حسب ارشادات رئيس محترم مجلس بهره گيري از اين فن آوري در دستور كار سازمان اداري قرار گرفت كه شرح برنامه ها و اقدامات صورت گرفته و در حال انجام، طي گزارش مستقلي تحت عنوان ( خدمات الكترونيكي سازمان اداري مجلس ) قبلاً تقديم نمايندگان محترم گرديده است مع الوصف، به اهم توانمندي هاي حاصل شده از اين حيث اجمالاً اشاره مي گردد:

1- خدمات الكترونيكي متمركز نمايندگان (پان).

براي خدماتي همچون: رزرو و دريافت بليط هواپيما و قطار، پيگيري گردش مالي حساب هاي بانكي، سفارش گزارشات كارشناسي و ...

2- صندوق صوتي و فكس ( خط 4شماره اي به عنوان اقدامي بزرگ در مسير تسهيل ارتباط مردم با نمايندگان توأم با صفر شدن هزينه هاي تماس موكلين شما عزيزان باهمكار وزير محترم ارتباطات و فناوري اطلاعات).

3- دسترسي به pdf روزنامه ها در شبكه داخلي ( بريده جرايد ).

4- جانامه اي مجازي.

5- وب سايت كميسيونها.

6- وب لاگ نمايندگان.

7- Newsroom يا مديريت اخبار و آرشيو صوت و تصوير و فيلم صحن علني.

8- خدمات مبتني بر گوشي موبايل.

9- سامانه مكاتبات الكترونيكي.

10- ارسال اخبار مهم و ويژه از طريق پيامك به نمايندگان.

11- تالار گفتگو با فرهيختگان دانشگاهي از طريق ويدئو كنفرانس.

12- دسترسي به اينترانت قوه مقننه و مجلس در موضوعات:

الف- دسترسي به دستور جلسات.

ب- دسترسي به مشروح مذاكرات.

ج- دسترسي به آخرين وضعيت طرحها و لوايح.

13- استفاده از اطلاعات واحدها و خدمات واحدهاي سازمان اداري از طريق CMS ( سيستم مديريت محتوا ).

البته بهره گيري كامل از توانمندي هاي ايجاد شده، مستلزم همكاري نمايندگان محترم واخذ آموزشهاي لازم مي باشد كه همكاران ما در بخش فن آوري ، تمهيدات لازم در اين خصوص را پيش بيني كرده اند و طي گزارشي كه قبلاً تقديم گرديده برنامه هاي آموزشي به استحضار رسيده است.

3- توسعه تسهيلات رسانه اي مجلس

الف) يكي از مشكلات مزمن مجلس عدم برخورداري از نظام رسانه اي كارآمد بوده است كه امكان اطلاع رساني در خصوص خدمات و تلاشهاي نمايندگان محترم و مجلس را فراهم نمي نمود. لذا براي رفع اين نقيصه با راه اندازي استوديو ويژه مجلس، با همكاري سازمان صدا و سيما تلاش شده تا بهره گيري از شبكه هاي ملي و استاني از طريق اين استوديو ميسر گردد و در كنار آن امكان پخش زنده گفتگو ها و مذاكرات فراهم آيد.

ب) باتوجه به وضعيت تخت برنامه تلويزيوني مجلس و مردم، ضمن تشكر از تهيه كننده برنامه مزبور در طول سالهاي گذشته و با هماهنگي مسئولين سازمان صدا و سيما و تهيه كننده برنامه تلاش شده، با تحول در قالبها و نحوه تهيه اين برنامه، جذابيت و پويائي در آن ايجاد گردد. به طوري كه دامنه نفوذ و گستره مخاطبين آن به حداكثر برسد.

ج) نبود جايگاههاي تعريف شده براي مصاحبه نمايندگان محترم از ديگر مشكلات رسانه اي بوده كه مورد شناسايي واقع شد. و تلاش شد با ايجاد ايستگاههاي مصاحبه ضمن هويت بخشي به اين امر، از پراكندگي و بي برنامه گي هاي موجود پيشگيري گردد.

د) توسعه خبرگزاري خانه( به منظور ايجاد

1- رسانه اي معتمد، سريع و مرجع براي مجلس شوراي اسلامي.

2- تمركز كليه فعاليتهاي اطلاع رساني در خانه ملت.

3- ارتقاي جايگاه حرفه اي و سازماني خانه ملت.)

از ديگر برنامه هاي بنيادي سازمان اداري بوده است كه جزئيات آن در قالب گزارشي تقديم نمايندگان محترم خواهد گرديد. البته موفقيت كامل اين برنامه نيز همچون ساير برنامه ها منوط به همكاري و پشتيباني نمايندگان عزيز مي باشد. در اين سايت، صفحه ويژه اي براي نمايندگان محترم اختصاص يافته كه از طريق آن امكان دسترسي مردم و موكلين براي آشنايي با ديدگاه نمايندگان در خصوص طرحها، لوايح و موضوعات مورد نظر ميسر خواهد شد.

د) فعاليتهاي عمراني:

در حال حاضر به علت عدم وجود اماكن و زيرساختهاي لازم براي ارائه خدمات مورد نياز نمايندگان محترم، مجلس متحمل هزينه هاي گزافي مي گردد. براي مثال عدم وجود خانه هاي سازماني در نزديكي مجلس باعث گرديده تا روزانه وقت، هزينه و انرژي زيادي براي انتقال نمايندگان محترم به مجلس شوراي اسلامي صرف گردد. يا نبود دفاتر كار مناسب براي نمايندگان، موجب اتلاف وقت و انرژي آنان گرديده و كارآمدي مورد انتظار را نيز تحت تأثير قرار مي دهد. همچنين عدم وجود فضاهاي اداري و خدماتي هزنيه هاي مختلف و متعددي را متوجه سازمان ميسازد. لذا سازمان اداري در جهت حل اين مشكلات، احداث بناهاي مورد نياز مجلس همچون خانه هاي سازماني و مجموعه دفاتر كار نمايندگان،را در دستور كار خود قرار داده است.

بخش دوم: تسهيلات و امكانات

1- واقع بيني در هزينه هاي ناشي از سمت نمايندگي و تلاش براي ايجاد شرايط مناسب در جهت امكان ايفاي نقش نمايندگي.

2- تلاش براي بهبود خدمات ترابري مجلس و رفع مشكلات موجود با استفاده از نظرات و پيشنهادات نمايندگان عزيز و از طريق:

الف) تهيه آئين نامه رفتاري براي رانندگان.( در اين آئين نامه ضمن الزام استانداردهاي رفتاري لازم، زمان انتظار در مقصد، از 30 دقيقه به يك ساعت افزايش داده شده و به منظور جلوگيري از حوادث ناگوار احتمالي و پيشگيري از تصادفات، حركت در شبها ممنوع شده است. البته موفقيت اين برنامه ها نيز مثل همه برنامه هاي ديگر منوط به همكاري نمايندگان محترم مي باشد.

ب) تلاش شده تا از طريق استقرار سيستم كنترلي هوشمند ضمن پيشگيري ازخطاهاي گزارش دهي، زمان انتظار براي دريافت خودرو به حداقل برسد.

ج) در جهت اصلاح فرهنگ سازماني عنوان (اداره ترابري) به جاي ( اداره موتور پول ) و عنوان ( توقفگاه ) به جاي ( پاركينگ ) برگزيده شد كه انتظار داريم نمايندگان محترم نيز عنايت فرمايند تا اصطلاحات بيگانه و نأموس از فرهنگ اداري مجلس حذف گردد.

3- برنامه‌هاي ارتقاء سطح كيفي دفاتر ارتباط مردمي و دفاتر كار نمايندگان:

با تأئيد كمبودها و آسيبهاي مربوطه كه پيش تر مورد اشاره قرار گرفت، برآنيم تا با تفكيك دفاتر كار و دفاتر ملاقات، حداقل هاي لازم از اين حيث را براي نمايندگان محترم فراهم سازيم. بدين منظور، برنامه‌هاي زير را تدارك ديده‌ايم:

الف) اختصاص دفاتر موجود در تهران به عنوان دفتر كار.

ب) ايجاد سالن ملاقات مردمي، خارج از فضاي حفاظتي مجلس براي دسترسي موكلين.

ج) ايجاد ستاد پيگيري مكاتبات نمايندگان از دستگاههاي اجرائي.

د) استقرار نمايندگان دستگاههاي اجرائي پر مخاطب در محل دفتر كار نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي تسريع، در انجام مكاتبات و تسهيل پيگيري ها.

ه) پيش بيني نيروي كار آمد و كافي براي تصدي مسئوليت دفتر نمايندگان در ساختار جديد پيشنهادي و لحاظ امكانات مناسب سخت افزاري و نرم افزاري مورد نياز دفاتر.

ضمناً گزارشي از وضعيت موجود دفاتر به انضمام طرح ستاد پيگيري مكاتبات نمايندگان و پرسشنامه و نظر خواهي در اختيار عزيزان قرار مي گيرد. تا از نظرات خود ما را بهره مند سازند.

4- برنامه هاي پايش سلامت نمايندگان

معتقديم نمايندگان محترم سرمايه هاي ملي و شخصيتهاي ارزشمندي هستند كه حفظ سلامت آنان وظيفه مسلم ماست.

براين اساس برنامه اي براي چكاپ نمايندگان محترم تدارك ديديم تا چنانچه مشكلي براي عزيزي وجود داشته باشد با تشخيص به موقع از گسترش بيماري احتمالي جلوگيري گرديده و درمان به موقع صورت پذيرد.

مع الوصف حسب آمار هنوز تعدادي از عزيزان نماينده براي چكاپ مراجعه نكرده اند كه خواهشمنديم در اسرع وقت به مسئولين بهداري مراجعه نمايند.

بخش سوم: طرح تعامل با دستگاههاي اجرائي در زمينه هاي:

1- مكاتبات.

2- ابلاغ قوانين و تدوين آئين نامه مربوطه.

3- پيگيري تذكرات نمايندگان.

4- پيگيري درخواستهاي مردم در دفتر ملاقات تهران و دفاتر حوزه هاي انتخاباتي.

5- برگزاري نمايشگاههاي استاني به منظور نمايش توانمندي هاي استانهاي مختلف و بررسي وضعيت استانهاي مزبور در مقايسه با اهداف برنامه هاي توسعه.

- همچنين برنامه ريزي گرديده تا با نصب تابلو هاي ديجيتالي حضور معاونين پارلماني در مجلس به اطلاع نمايندگان محترم برسد.

بخش چهارم: صرفه جويي

در راستاي تحقق انضباط مالي و صرفه جوئي در هزينه ها به عنوان يكي از اصول مورد تأكيد نمايندگان، رئيس و هيئت رئيسه محترم اقداماتي صورت گرفته كه اجمالاً اشاره مي گردد:

1- مديريت غذاخوري ها با هدف كاهش مراجعات غير ضروري و حذف تقاضاهاي غير موجه.

با اين اقدام ضمن تأمين اهداف امنيتي و ملاحظات مديريتي در اختصاصي كردن غذا خوري نمايندگان در گام اول، و در حالي كه هنوز فرايند مور نظر كامل نگرديده است، روزانه معادل 4 ميليون تومان صرفه جوئي شده است.

در ادامه طرح مقرر گرديده با جايگزيني پرداخت نقدي هزينه غذا، از هزينه هاي گزاف طبخ، سرو غذا در غذا خوري كاركنان كاسته گردد.

2- تلاش شده با مديريت پرداختها و منطقي نمودن آنها ضمن ايجاد امكان كسب درآمد طاهر براي كاركنان و افزايش بهره وري حاصل شود.

3- مديريت هزينه جرايد چاپ شده در مجلس:

با توجه به گسترش فن آوري اطلاعات و ايجاد بسترهاي نوين كه امكان دسترسي به اطلاعات و اخبار از طريق سايتهاي خبري را بدون محدوديت فراهم مي نمايد و سيستم الكترونيكي بريده جرايد، با تصميمات اتخاذ شده در اين زمينه رقمي معادل 180 ميليون تومان در سال صرفه جوئي مي گردد.

4- با توجه به ناكار آمدي برخي از بخشهاي موجود و با هدف افزايش بهره وري، برون سپاري برخي از خدمات مورد توجه قرار گرفت و بدين منظور در ساختار پيشنهادي، مديريت امور پيمانها پيش بيني گرديد تا به طور تخصصي موضوع برون سپاري خدمات مورد بررسي و نظارت قرار گيرد.

5- با اعمال مديريت در مكالمات تلفني غير ضرور و غير موجه در بخشهاي اداري و بهره گيري از فناوري هاي نوين در عرصه مخابرات، هزينه هاي مكالمات تلفني به ميزان 50 درصد كاهش يافته و بالغ بر يك ميليارد ريال در هزينه هاي سالانة مكالمات تلفني صرفه جوئي مي گردد.

بخش پنجم: فرصتهاي بهبود

در سايه تغيير رويكرد هيئت محترم رئيسه به سازمان اداري و انگيزش حاصل از دميدن روح كرامت در بدنه اجرائي مجلس، فضايي ايجاد گرديد كه سازمان اداري در جايگاه اتاق فكر در خدمت نمايندگان محترم قرار گيرد. بر اين اساس با تشكيل كارگروهي در سازمان، بيش از سيصد طرح و ايده نو براي تعالي و بهبود خدمات و زمينه سازي هر چه شايسته تر براي ايفاي نقش نمايندگان محترم، توليد گرديد كه عمدتاً در دستور كار سازمان قرار گرفته است. از جمله:

طرح اعطاي نشان قانون به كارگزران قانونمدار در دستگاههاي اجرائي.

كه اين طرحها در قالب گزارشي در اختيار نمايندگان محترم قرار خواهد گرفت تا خدمتگذاران خود در سازمان اداري را از نظرات ارشادي خود بهره مند سازند.

در پايان ما معتقديم هر مقدار، ميزان وقت مصرف شده مجموع نمايندگان جهت اتخاذ يك تصميم بيشتر انتظار توليد تصميمات بهتري مي رود و اين به مفهوم افزايش بهروري مجلس وتحقق منشور نقش نرم افزاري مجلس در نظام مي باشد.

اميدوارم با اين اصلاحات بستر مناسب براي انجام مطلوب وظايف قانوني نمايندگان فراهم شود.

دوشنبه|ا|5|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن