تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812649527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو هيئت علمي دانشكده پرستاري تهران:خطر ايدز نوجوانان را از سن 15 سالگي تهديد مي كندخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: عضو هيئت علمي دانشكده پرستاري تهران:خطر ايدز نوجوانان را از سن 15 سالگي تهديد مي كندخبرگزاري موج -


۱۷ دي ۱۳۹۰ (۱۳:۴۹ب.ظ)

عضو هيئت علمي دانشكده پرستاري تهران:

خطر ايدز نوجوانان را از سن 15 سالگي تهديد مي كند
خبرگزاري موج - عضو هيئت علمي دانشكده پرستاري و مامايي تهران گفت: تحقيقات ما نشان مي دهد كه رفتارهاي پر خطر به گروه سني 15 تا 22 سال كاهش يافته و نوجوانان از سن 15 سالگي در معرض خطر ابتلا به ويروس ايدز هستند.

به گزارش خبرگزاري موج، هايده نكته‌دان، در همايش دو روزه ايدز و نوزاد در تالار امام بيمارستان امام خميني (ره) افزود: موج دوم ايدز (سرنگ آلوده) را در ايران پشت سر گذاشتيم اما بازخورد اين موج در حال بازگشت به جامعه است؛ هم اكنون وارد موج سوم ايدز( انتقال جنسي) در ايران شده‌ايم كه اگر آن را كنترل و پيشگيري نكنيم اين موج تبديل به آتشفشان و سونامي مي‌شود.
وي افزود: سن گروه‌هايي كه دست به رفتارهاي پرخطر مي‌زنند پايين آمده، هم اكنون گروه سني ۱۵ تا 22 سال در معرض خطر ابتلا به ايدز هستند و اين نشان مي‌دهد كه بايد آموزش مسائل پيشگيري از ايدز را از دبستان تا دانشگاه آغاز كنيم؛ همچنين در خصوص زنان خياباني نيز بايد بدون قضاوت از آنها مراقبت كنيم.
نكته‌دان تصريح كرد: زماني كه در حال تحقيق براي راه‌هاي پيشگيري از ابتلا به بيماري ايدز بودم يك روانشناس ابراز مي‌كرد، يك بيمار رواني دارم كه همزمان با بيش از 30 خانم رابطه دارد و از مسائل پيشگيرانه اطلاعي ندارد كه اين نشان مي‌دهد بايد در اين جور كارهاي فرهنگي انجام شود.
وي افزود: مطالعات نشان مي‌دهد تا تاريخ اول تير امسال تعداد مبتلايان به بيماري ايدز در ايران به ۲۳ هزار و ۱۲۵ نفر مبتلا رسيده است كه البته اين آمار را بايد ضربدر ۴ كرد تا ميزان واقعي آلودگي اين بيماري در ايران مشخص شود.
عضو هيئت علمي دانشكده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشكي تهران خاطر نشان كرد: حدود ۵۰ درصد آلودگي‌هاي جديد در جوانان كمتر از ۲۵ سال است. همچنين سرفه، كاهش وزن، اسهال متناوب، برفك دهاني، التهاب غدد لنفاوي و تبخال از نشانه‌هاي اين بيماري است؛ اگر اين بيماري در بچه‌ها در چند سال اول ابتلا مراقبت نشود منجر به فوت آنها مي‌شود.
كيانوش كمالي، كارشناس مسئول ايدز و بيماري‌هاي آميزشي وزارت بهداشت نيز در اين همايش اظهار داشت: در حال حاضر ۳۴ ميليون نفر در سراسر جهان با اين ويروس زندگي مي‌كنند كه اين رقم ۱۷درصد نسبت به سال 2001 افزايش يافته است و ۹۷ درصد از اين ميزان در كشورهاي با درآمد متوسط و پايين زندگي مي‌كنند.
وي تأكيد كرد: از اين تعداد حدود هزار مورد مربوط به كودكان زير ۱۵ سال ايران است، همچنين موارد جديد بروز آلودگي در دنيا تا ۲۱ درصد كاهش پيدا كرده است. در كشورهاي همسايه شمالي ايران ۲۵۰ درصد افزايش ايدز نسبت به سال 2001 و در ۲۲ كشور آفريقايي از سال 2001 تا 2009، ۲۵ درصد كاهش آمار ايدز داشته‌ايم.
كارشناس مسئول ايدز و بيماري‌هاي آميزشي وزارت بهداشت در خصوص شيوع بيماري ايدز در ايران نيز گفت: شيوع ايدز در بين مصرف‌كنندگان مواد مخدر تزريقي ۱۵ درصد، در بين زنان در معرض خطر 4.5 درصد و شيوع در بين زنان باردار نزديك به صفر است.
وي افزود: همچنين تعداد كل موارد ثبت شده ايدز در كشور ۲۳ هزار و ۱۲۵نفر، تعداد موارد ثبت شده پيشرفته ۳ هزار و ۵۴ نفر، تعداد موارد تحت درمان ضد ترويروستي 2579 نفر، بقا بر درمان در پايان يك سال 79 درصد، تعداد موارد فوت شده بر اثر بيماري هاي ايدز ۴ هزار و 311 نفر، برآورد تعداد مبتلايان در سال جاري ۹ هزار و 325 نفر است؛ همچنين پيش‌بيني مبتلايان براي ۵ سال آينده 126 هزار و 300 نفر است كه البته اين ميزان رقم متوسط است.
كمالي در خصوص تفكيك آمار بين زن و مرد نيز گفت: ميزان ابتلا به ايدز در آقايان بيشتر از زنان است؛ آقايان 91.5 درصد و زنان 8.5 درصد موارد ابتلاي شناسايي شده به ويروس ايدز هستند؛ همچنين ابتلا به ويروس ايدز در خانم‌ها از راه تماس‌هاي جنسي 67.6 درصد است كه بايد توجه داشت كه همه اين موارد از راه رابطه جنسي نامشروع نبوده است.
علي ميرزازاده، نماينده دفتر سازمان جهاني بهداشت در ايران كه با عنوان كارشناس HIV در اين همايش سخنراني مي‌كرد اظهار داشت: در سال 2010، حدود 59 هزار نفر در كشورهاي منطقه مبتلا به ويروس ايدز شده‌اند كه از اين ميزان ۹ هزار مورد در ايران به وجود آمده، همچنين در منطقه ۳۵ هزار مرگ به دليل ايدز بوده و در ايران ۴ هزار نفر بر اثر ايدز فوت كرده‌اند.
وي افزود: از هر ۱۰۰ هزار مادر باردار ۸ نفر مبتلا به ايدز هستند كه در حال درمان ۱۲ تا ۱۵ درصد اين افراد هستيم كه در اين زمينه ضعيف عمل كرده‌ايم. يعني از هر۱۰۰ هزار مادر كه مي‌توانيم به آنها سرويس بدهيم ما فقط دو مورد را شناسايي مي‌كنيم.
ميرزازاده تصريح كرد: بحث انگ و تبعيض در جامعه از مواردي است كه در خود اظهاري فرد مبتلا به ايدز جلوگيري و شانس درمان را از فرد مي‌گيرد. همچنين بيش از ۵۰ درصد كساني كه در بزرگسالان مي‌تواند از خدمات درماني استفاده كند به خاطر انگ‌هاي اجتماعي از اين نعمت محرومند.

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن