تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815581761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعداد مقالات ISI منتشر شده اعضاي هيئت علمي دانشگاه تبريز به 2 برابر افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: تعداد مقالات ISI منتشر شده اعضاي هيئت علمي دانشگاه تبريز به 2 برابر افزايش يافت
بر همين اساس نسبت تعداد مقالات به تعداد اعضاي هيات علمي در اين پژوهشكده به 2/5 مي رسد كه با استانداردهاي دانشگاههاي بين المللي مطابقت دارد.


ايلنا: تعداد مقالات ISI منتشر شده اعضاي هيئت علمي پژوهشكده فيزيك كاربردي و ستاره شناسي دانشگاه تبريز نسبت به سال ميلادي گذشته به دو برابر افزايش يافت.

رييس پژوهشكده فيزيك كاربردي و ستاره شناسي دانشگاه تبريز با اعلام اين مطلب به خبرنگار ايلنا در تبريز گفت:بر همين اساس اعضاي هيئت علمي اين پژوهشكده 52 مقاله در مجلات ISI در سال 2011، منتشر كرده¬اند.

به گفته دكتر مصطفي صحرايي بر همين اساس نسبت تعداد مقالات به تعداد اعضاي هيات علمي در اين پژوهشكده به 2/5 مي رسد كه با استانداردهاي دانشگاههاي بين¬المللي مطابقت دارد.

دكتر صحرايي همچنين با اشاره به ساير فعاليت¬هاي پژوهشي اين پژوهشكده گفت: اعضاي هيئت علمي اين پژوهشكده در سال 2011 همچنين 9 مقاله در مجلات علمي پژوهشي منتشر و 49 مقاله در كنفرانس¬هاي داخلي و بين المللي ارايه كرده اند.

وي همچنين تعداد طرح¬هاي خاتمه يافته در 9 ماهه اول سال 90، در پژوهشكده فيزيك كاربردي و ستاره شناسي را نه مورد اعلام كرد و گفت: اين طرح ها در زمينه هاي مختلف پژوهشي فيزيك و فوتونيك و با اعتباري بالغ بر 500 ميليون ريال به اجرا درآمده اند. همچنين يك طرح برون سازماني خاتمه يافته با سازمان هوا فضا و يك طرح برون سازماني نيز توسط اين پژوهشكده با همكاري صنايع دفاعي در دست اجرا مي باشد.

به گفته وي ارتباط با مراكز علمي و پژوهشي داخلي و خارجي و نيز مراكز صنعتي و پژوهشي كشور نظير سازمان هوا و فضا از اولويت¬هاي مهم اين پژوهشكده محسوب مي شود.
.
به گفته دكتر صحرايي هم اكنون10 نفر به عنوان عضو هيئت علمي در اين پژوهشكده مشغول به فعاليت هستند.

لازم به ذكر است پژوهشكده فيزيك كاربردي و ستاره شناسي دانشگاه تبريز قبل از انقلاب شكوهمند اسلامي بعنوان رصدخانه دانشگاه تبريز فعاليت خود را آغاز نمود.

پس از انقلاب شكوهمند اسلامي، در راستاي گسترش فعاليت هاي علمي و تحقيقاتي كشور، اين مركز دامنه فعاليت خود را افزايش داد و در سال 1371 به عنوان مركز پژوهشي فيزيك كاربردي و تحقيقات ستاره شناسي شناخته شد. در سال 1382 مركز پژوهشي فيزيك كاربردي به عنوان پژوهشكده فيزيك كاربردي و ستاره شناسي با پنج گروه پژوهشي و آموزشي شامل گروه¬هاي فوتونيك فيزيك، فوتونيك الكترونيك، فوتونيك مخابرات، فيزيك پلاسما و نجوم و اختر فيزيك فعاليت خود را گسترش داد. اساتيد، محققان و دانشجويان تحصيلات تكميلي گروه هاي مذكور مشغول انجام تحقيقات بنيادي و كاربردي در شاخه هاي مختلف فيزيك و فوتونيك بوده و اين پژوهشكده با گروه هاي مختلف بين المللي از دانشگاه¬هاي سراسر دنيا در تعامل مي باشد .
پايان پيام

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن