تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821230994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل دفتر آموزش راهنمايي وزارت آموزش و پرورش:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل دفتر آموزش راهنمايي وزارت آموزش و پرورش:
خبرگزاري فارس: مديركل دفتر آموزش راهنمايي تحصيلي وزارت آموزش و پرورش گفت: روح حاكم بر تحول بنيادين آموزش و پرورش بر ارتقاي كيفيت و توجه به مولفه تربيت اسلامي است.


به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، به نقل از روابط عمومي آموزش و پرورش استان اردبيل، منوچهر فضلي‌خاني در جريان بازديد از مجتمع‌هاي آموزشي مناطق مختلف اردبيل اظهار داشت: براي اجراي نظام جديد آموزشي سعي شده است به هشت حوزه زيستي، اجتماعي، اخلاقي، پژوهشي، دانشي، فناوري، ديني و مهارتي توجه شود.
وي خاطرنشان كرد: طرح تحول بنيادين در آموزش و پرورش كه هفته‌هاي پيش رونمايي و ابلاغ شد از سال تحصيلي آينده به ترتيب هر سال در دو پايه تغيير نظام آموزشي را شاهد خواهيم بود.
اين مسئول ادامه داد: در ارتقاي كيفيت عنصر بسيار مهم و ارزشمند معلم و نيروي انساني است به طوري كه اگر معلمان و عوامل انساني ما با روح حاكم اين سند همراه نباشند دچار مشكل مي‌شويم.
فضلي‌خاني گفت: به همين منظور وزارتخانه تمام توان خود را بسيج كرده است تا در قالب كارگروه‌ها و ستادهاي اجرايي و راهبردي اهداف سند را درست و دقيق تبيين و عملياتي كند.
وي همراهي معاونان، معلمان و مديران مدارس را در اجراي اين نظام تحولي يادآور شد و افزود: ما با حضور در استان‌ها سعي مي‌كنيم جديد‌ترين اطلاعات را در اختيار نظام تحولي آموزش و پرورش قرار دهيم.
مديركل دفتر راهنمايي تحصيلي وزارت آموزش و پرورش در مورد مولفه‌هاي موثر در ارتقاي كيفيت آموزشي اذعان داشت: وقتي كه ما يكي از اهداف اصلي تحول را ارتقاي كيفيت بناميم كه رهبر فرزانه انقلاب بر آن تاكيد دارند به يقين ساير مولفه‌ها نيز به مرور زمان تقويت شده و يك نظام تحول يافته نظام آموزش و پرورش را شاهد خواهيم بود.
فضلي‌خاني در ادامه سخنان خود با يادآوري اينكه يكي از حوزه‌هاي تحولي در اين بخش تغيير در برنامه‌هاي درسي و متناسب‌سازي آن با نياز جامعه و خانواده و دانش‌آموزان است تصريح كرد: آموزش نيروي انساني به صورت وسيع توسط گروه‌هاي آموزشي مورد نظر است و در اين سند به تقويت مجتمع‌هاي آموزشي و فضاهاي آموزشي نيز توجه جدي انجام شده است.
وي در ادامه با بيان اينكه پايه ششم ابتدايي از جنس نظام ابتدايي فعلي خواهد بود گفت: ما بر مبناي همان هدف‌هاي دوره ابتدايي نظام ششم ابتدايي را تدوين و طراحي كرديم كه رد اين بين به آموزش قرآن توجه جدي مي‌شود
مديركل دفتر راهنمايي تحصيلي وزارت آموزش و پرورش از افزوده شدن دو درس كار و فناوري و تفكر و پژوهش به مجموعه دروس مقطع ابتدايي در پايه ششم اشاره كرد و بيان داشت: ما در سال تحصيلي آينده دوره راهنمايي را خواهيم داشت ولي پايه اول راهنمايي به دليل آنكه دانش‌آموزان به پايه ششم ابتدايي مي‌روند به صورت استثنايي ورودي جديد در اول راهنمايي نخواهيم داشت اما مقاطع دوم و سوم راهنمايي همچنان به رويه سابق ادامه مي‌دهد.
فضلي‌خاني در پايان سخنان خود گفت: هر سال دو پايه تحصيلي متحول شده و بعد از شش سال نظام جديد مستقر و ديپلمه‌ها بعد از 12 سال تحصيل مدرك مي‌گيرند.
انتهاي پيام/صا30

پنجشنبه|ا|15|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن