تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815471028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون اداره كل ارشاد اسلامي خراسان شمالي خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون اداره كل ارشاد اسلامي خراسان شمالي خبر داد
خبرگزاري فارس: معاون فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي گفت: هنرمندان هفت استان در جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان كه به ميزباني اين استان برگزار شده شركت مي‌كنند.


حسين فرخنده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بيان اينكه اين جشنواره در 16 اسفند به مدت سه روز در مركز خراسان شمالي برگزار مي‌شود، اظهار داشت: استان‌هاي خراسان رضوي، خراسان جنوبي، خراسان شمالي، گلستان، كرمان، سيستان و بلوچستان و هرمزگان در جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان اين استان شركت دارند.
وي با اشاره به اينكه يازدهمين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان در قالب فيلم كوتاه، فيلمنامه، عكس و پوستر فيلم برگزار خواهد شد، افزود: آثار برتر اين جشنواره به كشور راه خواهد يافت.
فرخنده اهداف برگزاري اين جشنواره را ارتقاي سطح آگاهي، ارتقاي تجربه و بينش نسل جوان براي نيل به سينماي ملي و بسط و تعميم ارزش‌هاي والاي ديني و هويتي، تحكيم خانواده عنوان كرد.
وي دستيابي به آثار فاخر فيلم كوتاه، معرفي و ارزيابي توليدات يك ساله در مناطق مختلف و همچنين انتقال تجربيات بين فيلم‌سازان جوان را از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره برشمرد.
معاون فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي با اشاره به اينكه بخش فيلم در قالب مسابقه و جنبي برگزار مي‌شود، تصريح كرد: بخش مسابقه نيز در دو زيرمجموعه آزاد و سينماي جوان به اجرا در مي‌آيد.
وي با اشاره به اينكه حداكثر زمان فيلم‌ها در اين بخش براي آثار مستند 40 دقيقه و براي فيلم‌هاي داستاني، تجربي و پويا نمايي 30 دقيقه تعيين شده است، افزود: قطع آثار بر اساس فرم تقاضاي شركت آزاد خواهد بود.
به گفته فرخنده، تاريخ توليد آثار فيلم ارائه شده به اين جشنواره نيز بايد پس از فروردين 88 بوده و فيلم‌هاي نبايد قبلاً براي شركت در دهمين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان و بيست و هفتمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران ارسال شده باشد.
وي اظهار داشت: فيلم‌هايي كه در اين جشنواره موفق به دريافت تنديس و عنوان بهترين فيلم داستاني، مستند، تجربي و پويا نمايي جشنواره شوند، مستقيماً به بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران راه مي‌يابند.
فرخنده تصريح كرد: فيلم‌هايي كه به بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران راه يافته اما موفق به اخذ تنديس يا ديپلم افتخار نشده باشند، مي‌توانند در اين جشنواره شركت كنند.
وي خاطرنشان كرد:‌ البته فيلم‌هايي كه تنديس اين جشنواره را دريافت كنند به جشنواره بيست و نهم فيلم تهران راه نخواهند يافت.
معاون فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي با اشاره به اينكه از نظر تعداد آثار ارسالي محدوديتي وجود ندارد، گفت: شركت كنندگان در اين جشنواره لازم است تا بر روي هر لوح فشرده فقط يك فيلم ضبط كرده و همچنين فرم درخواست را به صورت آنلاين تكميل و كد دريافتي بر روي يك كپي دي.وي.دي يا وي.سي.دي به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.
وي تاكيد كرد:‌ قطعاً فيلم‌هايي كه استانداردهاي فني و كيفيت نمايش نداشته باشند، از بخش مسابقه حذف مي‌شوند.
فرخنده با اشاره به جوايز پيش‌بيني شده براي بخش فيلم توضيح داد: بر همين اساس هيئت داوران تنديس جشنواره و 5 ميليون ريال جايزه نقدي را به بهترين تحقيق همچنين تنديس جشنواره و همچنين مبلغ 5 ميليون ريال را به بهترين فيلمنامه و تنديس جشنواره و مبلغ 5 ميليون ريال را به بهترين تصوير برداري در جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان در بجنورد اهدا خواهد كرد.
وي همچنين اهداي جوايز فوق‌الذكر به بهترين تدوين، به بهترين صدا برداري و به بهترين پويا نمايي را از ديگر جوايز پيش‌بيني شده بخش فيلم اين جشنواره عنوان كرد.
معاون فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي اظهار داشت: همچنين از سوي ستاد مركزي انجمن سينماي جوان مبلغ 10 ميليون ريال جايزه براي حمايت از اثر برتر جشنواره اختصاص يافته است.
خراسان شمالي از ابتداي تاسيس تاكنون يك جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان را ميزباني كرده است.
انتهاي پيام/و۱۰

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن