تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821256379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز مرحله نهايي انتخابات پارلماني مصر


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آغاز مرحله نهايي انتخابات پارلماني مصر
سومين و آخرين مرحله انتخابات پارلماني مصر امروز در حالي آغاز شد كه اسلام‌ گرايان همچون دو دوره نخست بيشترين شانس را براي پيروزي در انتخابات دارند .
مراكز راي گيري در مصر از ساعت هشت صبح امروز به وقت محلي (شش به وقت گرينويچ) آغاز به كار كردند.

سومين دور از نخستين انتخابات پارلماني مصر پس از سقوط حكومت «حسني مبارك» رئيس‌جمهور پيشين اين كشور در ۹ استان باقي مانده شامل قليوبيه و غربيه و دقهليه واقع در دلتاي نيل، استان وادي الجديد، استان هاي قنا و منيا، استان مرزي مطروح و همچنين در استانهاي سيناي شمالي و جنوبي آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.

حزب اسلامگراي " آزادي و عدالت " وابسته به جنبش اسلام‌گراي "اخوان‌المسلمين " حزب سلفي " نور " كه در نخستين و دومين مرحله از انتخابات پارلماني مصر اكثريت آراء را به خود اختصاص داده بودند اعلام كردند در انتخابات امروز نيز به پيروزي مي‌رسند.

حزب " آزادي و عدالت " از جمع كل ۱۱ ميليون و ۱۷۳ هزار و ۸۱۸ راي ماخذوه در دور دوم انتخابات پارلماي مصر چهار ميليون و ۵۸ هزار و ۴۹۸ راي و 5 / 36 درصد آراء را كسب كرد و پيروز اين دور از انتخابات شد.

حزب سلفي «نور» نيز در اين انتخابات با كسب ۳ ميليون و ۲۱۶ هزار و ۴۳۰ راي ۲۸/۷۸ درصد از آراء را در دوم انتخابات پارلماني مصر را به خود اختصاص داد.

در هفته هاي گذشته معترضان با به راه انداختن تجمعات گسترده خواستار تحويل فوري حكومت از سوي شوراي عالي نظامي به منتخبين مردم هستند.

پس از انتخابات پارلماني مصر كه امروز مرحله نهايي آن برگزار مي شود انتخابات دو مرحله اي مجلس شوراي مصر (مجلس سنا) برگزار مي‌شود.

در حاليكه قرار بود اين انتخابات در سه مرحله برگزار شود بر اساس توصيه سپهبد طنطاوي رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر، انتخابات مجلس شوراي اين كشور ( سنا) در دو مرحله برگزار خواهد شد كه زمان پايان آن روز بيست ودوم فوريه ( سوم اسفند ) خواهد بود.

بر اين اساس مرحله اول انتخابات مجلس سناي مصر در روزهاي بيست و نهم و سي ام ژانويه ( نهم و دهم بهمن ) درسيزده استان قاهره، اسكندريه، غربيه، دقهليه، منوفيه، دمياط، شمال سينا، جنوب سينا، فيوم، اسيوط، قنا، بحر احمر(درياي سرخ) و الوادي الجديد برگزار مي شود و در صورتي كه در برخي از حوزه ها انتخابات به دور دوم كشيده شود دور دوم آن روز هفتم فوريه ( هجدهم بهمن ) برگزار مي شود.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورا نيز در روزهاي چهاردهم و پانزدهم فوريه ( 25 و 26 بهمن ) در استان هاي جيزه، قليوبيه، شرقيه، بحيره، كفرشيخ، اسماعيليه، بورسعيد، سوئز، مطروح، بني سويف، منيا، سوهاج، اقصر و اسوان برگزار مي شود و در صورتي كه انتخابات به دور دوم كشيده شود دور دوم آن در روز بيست ودوم فوريه ( سوماسفند ) برگزار خواهد شد.

بر اساس دستور سپهبد طنطاوي اولين نشست مجلس شوراي جديد نيز در ساعت يازده صبح روز بيست و هشتم فوريه ( نهم اسفند ) خواهد بود.

به نظر مي رسد شوراي عالي نظامي مصر در پي اعتراضات شديد مردم تصميم گرفت تا انتخابات مجلس سنا به منظور انتقال سريعتر قدرت به مردم در دو مرحله برگزار شود .

محاكمه حسني مبارك از سر گرفته شد

خبر ديگر اينكه محاكمه حسني مبارك ديكتاتور سابق مصر به همراه فرزندانش ، جمال و علاء و نيز هفت تن از مقامات ارشد سابق ديروز سرگرفته شد. مبارك با يك فروند بالگرد به محل دادگاه در آكادمي پليس قاهره منتقل شد.

دادگاه مصر در نخستين احكام صادر شده خود شماري از وابستگان به ديكتاتور سابق مصر را از دخالت در كشتار تبرئه كرد. شماري از خانواده هاي شهداي انقلاب مصر همزمان با برگزاري اين جلسه دادگاه، در بيرون ساختمان آكادمي پليس تجمع كردند.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 292]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن