تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816511621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سليمي‌نمين در جمع خبرنگاران -2 و پايانيجاسبي در مقابل اراده ملت براي تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد ايستاده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سليمي‌نمين در جمع خبرنگاران -2 و پايانيجاسبي در مقابل اراده ملت براي تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد ايستاده است
خبرگزاري فارس: مدير مركز مطالعات و تاريخ معاصر ايران با اشاره به علل عدم نتيجه بخش بودن تحقيق و تفحص مجلس هفتم از دانشگاه آزاد گفت: تحقيق و نفحص مجلس هفتم از دانشگاه آزاد به اين دليل به نتيجه نرسيد كه جاسبي در مقابل اراده ملت يعني مجلس ايستادگي كرد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، عباس سليمي‌نمين مدير مركز مطالعات و تاريخ معاصر ايران در حاشيه ميزگرد خود با كاشاني كه در همايش دستاوردهاي 30سال انقلاب در دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به آخرين تحولات دانشگاه آزاد و شكايت وي از جاسبي رئيس اين دانشگاه گفت: يكي از مسائل قابل تأمل اين است كه هم بنده از جاسبي شكايت كردم و هم جاسبي از من شكايت كرده است اما شكايت من، آقاي هادوي و حتي شكايت ديگران نيز از جاسبي مورد عنايت قوه قضاييه قرار نگرفته است.
وي افزود: اما شكايت آقاي جاسبي در قوه قضاييه روال دادرسي خود را به سرعت طي كرده است و متأسفانه بايد بگويم كه دادخواست صادره از جانب دادسرا به هيچ وجه پايه حقوقي ندارد و بسياري از قوانين قضايي در دادخواست نقض شده است البته بنده طي نامه‌اي به رئيس قوه قضاييه موارد ضعف دادخواست تنظيمي از جانب دادسرا را يادآور شدم و آن را جهت‌دار عنوان و اعلام كردم كه اين امر ناقض بي‌طرفي قوه قضاييه است و بايد به اين قضيه رسيدگي شود و آقاي شاهرودي بايد به مسائلي كه بنده خدمت ايشان منعكس كردم توجه كنند تا روند رسيدگي به پرونده‌ها روندي معقول و منطقي داشته باشد.
مدير مركز مطالعات و تاريخ معاصر ايران در ادامه اظهار داشت: من در گذشته براساس اعتراف جاسبي اعلام كردم كه بسياري از گلوگاههاي نظام شناسايي شده و اين گلوگاهها امروز وام‌دار جاسبي رئيس دانشگاه آزاد هستند چرا كه جاسبي در يكي از مقالاتي كه در پاسخ به من در يكي از رسانه‌ها نوشته بود اعلام كرده بود كه چه اشكالي دارد كه مسئولان عاليرتبه در سه قوه و شخصيت‌ها در دانشگاه آزاد درس بخوانند و اعلام كردند كه بسياري از وزرا و مقامات عالي‌رتبه حاضر در قوه قضاييه در دانشگاه آزاد درس خواندند و در حال حاضر نيز مشغول درس خواندن هستند.
سليمي‌نمين ادامه داد: بنده اين حرف جاسبي را زير سؤال بردم و معتقدم به عنوان كسي كه تحصيلات عاليه دارم به هيچ‌وجه يك وزير و يا يك نماينده مجلس نمي‌تواند همزمان هم به تحصيل مشغول باشد و هم به تعهدات خود نسبت به ملت در جايگاهي كه قرار دارد عمل كند.
وي افزود: يك نماينده مجلس بايد بيش از 16 ساعت كار كند تا بتواند به تعهدات خود نسبت به مردم و جامعه عمل كند و لذا معتقدم با مسائلي كه جاسبي در خفا دنبال مي‌كند آن نماينده‌اي كه به دنبال اخذ دكترا براي خود و يا همسرش و يا خويشاوندانش است او نمي‌تواند يك خدمتگذار صادق براي ملت باشد.
مدير مركز مطالعات و تاريخ معاصر ايران تأكيد كرد: اينكه يك نماينده مجلس قبل از نماينده شدن استاد دانشگاه باشد مقوله‌اش با اينكه فردي نماينده باشد و بعد استاد دانشگاه باشد تفاوت بسياري دارد و اينكه يك نماينده در دوران نمايندگي‌اش به صورت مراوده‌اي مدرك دكترا كسب كند و وجهي را نيز از جاسبي به عنوان استاد دانشگاه دريافت كند اين نهايت دنياطلبي است كما اينكه امروز شاهد اين امر هستيم.
سليمي‌نمين با اشاره به عوامل جلوگيري كننده از اين تخلفات گفت: ما براي اينكه بتوانيم آفت‌هاي موجود در جامعه را از نظام مقدس‌مان كه برخاسته از مردم است دور كنيم بايد نظارت عمومي را تقويت كنيم و نظارت عمومي بايد بر همه شئون جامعه وجود داشته باشد.
وي با بيان اينكه بايد در جامعه هم نظارت تشكيلاتي و هم نظارت عمومي ملت وجود داشته باشد گفت: بنده در دادگاه وقتي به قاضي مي‌گويم كه درصدد كشف تخلف هستم او در پاسخ به من مي‌گويد كه من حق ندارم به كشف تخلف بپردازم در حالي كه براساس قانون مطبوعات و قانون اساسي همه مؤظف هستند نهي از منكر كنند يعني اين كه اول منكر را تشخيص دهند و بعد جامعه را از آن منكر پاك كنند.
مدير مركز مطالعات و تاريخ معاصر ايران افزود: اگر قرار باشد مردم دست روي دست بگذارند و منتظر باشند كه قوه قضاييه در خصوص برخورد با يك تخلف اقدام كند، امر به معروف و نهي از منكر ديگر معنايي در يك جامعه ندارد اما متأسفانه قاضي به بنده گفته است كه نويسنده و روزنامه‌نگار بايد منتظر اين باشد كه قوه قضاييه اگر دلش خواست يك فردي را محاكمه كرد و اگر حكمي بر عليه او داد مطبوعات مي‌توانند آن را اعلام كنند در غير اين صورت كسي حق ندارد اعلام كند كه فردي تخلفي را مرتكب شده است.
سلميي‌نمين همچنين اظهار داشت: اين مسائل نشان مي‌دهد كه شايد برخي جاها از نظارت عمومي خيلي دل خوشي ندارند و نظارت عمومي را برنمي‌تابند اما برخلاف اين مسئله بايد تلاش كنيم كه نظارت عمومي را در جامعه تقويت كنيم و اين نظارت بدون ايجاد آگاهي در جامعه محقق نمي‌شود.
وي در خصوص تخلفات جاسبي گفت: جامعه بايد بداند كه جاسبي رئيس دانشگاه آزاد در طول سه دهه كه نظارت عمومي بر اين دانشگاه نبوده تخلفات بسياري را مرتكب شده و مطمئناً‌ جامعه در اين مسير فعال خواهد شد.
مدير مركز مطالعات و تاريخ معاصر ايران در خصوص دادگاه دانشگاه آزاد گفت: اميدوارم اين دادگاه چه خوب و چه بد موهبتي باشد تا ملت ايران در جريان بسياري از تخلفات صورت گرفته در بُعد پنهان مديريت دانشگاه آزاد اطلاع پيدا كند و اين امكان ارزشمند كه بايد در خدمت مردم باشد را از اين تخلفات پاك كند.
سليمي‌نمين همچنين در خصوص اينكه برخي معتقدند بايد دادگاه وي در دادگاه مطبوعات و نه هيچ دادگاه ديگري برگزار شود گفت: اين بحث بسيار بحث درستي است و در ابتداي شكايت جاسبي چنين چيزي محقق شد و بنده با مدير مسئول روزنامه در بازپرسي حاضر شديم اما بعد از آن به هر دليلي قوه قضاييه اين دو پرونده را از هم جدا كرد.
وي با اشاره به قدرت مالي و همچنين سياسي جاسبي گفت: بنده در مقابل كسي قرار گرفته‌ام كه داراي قدرت مالي و هم سياسي بسيار زيادي است و توانسته است بسياري از افراد را وامدار خود كند لذا بايد همه حقوقي كه قانون به من اعطا مي‌كند براي اينكه از خودم دفاع كنم اين حقوق را در اختيار من قرار بدهند و ملت نظارت كند كه اگر در يك جايي اين حقوق در اختيار من قرار نگرفت اعتراض كند تا يك محاكمه عادلانه صورت بگيرد و اگر محاكمه‌ عادلانه‌اي صورت بگيرد اين من نيستم كه محاكمه مي‌شود بلكه جاسبي به خاطر تخلفات بسيار زيادش مجازات‌هاي بسيار سنگيني در انتظار او است و فقط مجازات ايستادگي در مقابل تحقيق و تفحص مجلس سالهاي طولاني زنداني دارد كه اين فقط يكي از تخلفات ايشان مي‌باشد.
مدير مركز مطالعات و تاريخ معاصر ايران در پايان با اشاره به تحقيق و تفحص مجلس هفتم از دانشگاه آزاد گفت: تحقيق و تفحص مجلس هفتم از دانشگاه آزاد به اين دليل به نتيجه نرسيد كه جاسبي در مقابل اراده ملت يعني مجلس ايستاد و متاسفانه مردم بدليل عدم آگاهي متوجه نشدند كه فردي مي‌تواند در مقابل تحقيق و تفحص مجلس ايستادگي كند كه قدرت بسياري دارد.
انتهاي پيام/ز

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن