تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821298429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره نوآوران بسيجي/بسيج با تقويت و حمايت از هنر در راه اقتدار فرهنگي گام بر مي‌دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جشنواره نوآوران بسيجي/بسيج با تقويت و حمايت از هنر در راه اقتدار فرهنگي گام بر مي‌دارد
فرمانده نيروي مقاومت بسيج هدف بسيج را گام برداشتن در راه تحكيم آرمان‌هاي انقلاب اسلامي همراه با تقويت و حمايت از هنر در جهت ايجاد اقتدار فرهنگي كشور دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتاميه نخستين جشنواره سراسري هنري نوآوران بسيجي عصر امروز يكشنبه با حضور حجت‌الاسلام حسين طائب فرمانده نيروي مقاومت بسيج، محمدرضا جعفري جلوه معاون سينمايي وزير ارشاد، حسين قناديان رئيس سازمان بسيج هنرمندان و جمعي از هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم ايرج گلشني دبير جشنواره با ارائه گزارشي گفت: امسال با گراميداشت سي‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي، با تاسيس سازمان بسيج هنرمندان نخستين جشنواره سراسري هنري نوآوران بسيجي را برگزار كرديم. اين جشنواره در دو بخش سينمايي شامل فيلم كوتاه، فيلمنامه، انيميشن و بخش تجسمي شامل نقاشي، نگارگري و گرافيك برگزار شد.

وي افزود: 3011 اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شد و 1088 اثر مورد داوري قرار گرفت كه آذربايجان شرقي بيشترين برگزيده و گرگان كمترين سهم را داشتند.

در ادامه اين مراسم غلامرضا راه‌پيما مسئول هئيت داوران بخش تجسمي بيانيه اين هيئت را قرائت و در ادامه جوايز برگزيدگان اهدا شد. در بخش نقاشي اردوان منظم، علي بحريني، رقيه زينال زاده، حميده سلطاني فرد، حسين مرادي و فرزانه رضاييان نفرات اول تا ششم شدند.

در بخش نگارگري نيز صادق گنجوي، ميرمهدي سيدي، شهربانو حسين‌زاده، رضا عابدي، سيد مسعود آقاميري،
آرمين سبحاني، رقيه آقاجاني قصاب و لاله عربي برگزيدگان اول تا هفتم شدند و از زهرا پناهي، حسن ملكي و آرمين سبحاني تقدير به عمل آمد. همچنين در بخش گرافيك حسن قاسمي، حمزه عموزاده، امير خالقي، زهره گنجوي، سيدحسين جعفرنژاد و محمدباقر عموزاده برگزيدگان اول تا ششم اين بخش معرفي شدند.

حسين قناديان رئيس سازمان بسيج در ادامه مراسم با تقدير از هنرمندان بسيجي گفت: امروز بسيجيان با هنر خود به نوعي ديگر دين خود را به كشور ادا مي‌كنند و با توليد آثار فرهنگي و هنري رسالت فرهنگي را روي دوش خود مي‌كشند. امروز هنرمندان براي اعتلاي فرهنگ بسيجي فعاليت‌هاي قابل توجه‌ صورت داده‌اند تا پاسدار خون شهداي انقلاب اسلامي باشند. ما نيز در سازمان بسيج هنرمندان خدمتگذار اين هنرمندان خواهيم بود.

اين مراسم با قرائت بيانيه هيئت داوران بخش سينمايي توسط جهانگير الماسي و اهداي برگزيدگان ادامه پيدا كرد. در بخش فيلم كوتاه در بخش ارزشي و نوآوري و شكوفايي "م.ر.گ" شهرام ابراهيمي اول شد و "ماندن" مسعود نوروزي و "راه و ستاره" فريدون نجفي دوم و سوم شدند. در اين بخش جايزه ويژه به "به ياد تو" داور علايي تعلق گرفت و از "نردبان" روح‌الله سهرابي تقدير شد.

در بخش هويت ايراني نيز "طعم بوسه" مجيدي فتحي، "بابا آب داد" مهدي جعفري، " براي باران" آرش رفيعي، "در همسايگي ما" مسلم نصيري و "برش‌هايي از يك واقعه" رحمت‌الله سبحاني اول تا پنجم شدند.

در بخش ايثار و مقاومت "آواز ديدار" امير مرادي، "در اين نزديكي" اميد وفايي و "ما در راهيم" عارف نامور اول تا سوم شدند. همچنين جايزه ويژه اين بخش به "بوم نقاشي" بهنام طالبي اهدا و از "قهرمان" مجيد فتحي تقدير شد.

در بخش انتظار و عدالت‌خواهي نيز نفر اول اعلام نشد و "اتل متل يه خدا" محمدهادي اميني و " باد مرا صدا بزن" سيدرحيم‌رضا ميرحسيني دوم و سوم شدند.

در بخش جنبي نيز از "عبور از مه" جواد شمقدري، "اينجا غزه" مسعود فراستي، "از من بنويس" حسن ساجدي، "بسيجي كانادايي" محمد طيب و "زهرا دختر هاجر" فاطمه حيدري تقدير به عمل آمد.

در بخش برترين فيلمنامه‌‌ در بخش ارزشي نوآوري و هويت اسلامي شمس‌الدين آروند نويسنده فيلمنامه "دكل" اول شد و اعظم واياني براي "يك دام چند فرجام" و علي خيرخواه براي "خاطره درخت مو" دوم و سوم شدند. در اين بخش از خدابخش بهرادني نويسنده فيلمنامه "دستان" نيز تقدير شد.

در بخش ايثار و مقاومت عليرضا اسحاقي نويسنده فيلمنامه "موقعيت رنگين كمان"، هادي محمودي نويسنده فيلمنامه "قنديل" و داود امينيان نويسنده فيلمنامه "ردپا" نفرات اول تا سوم شدند و در اين بخش از محسن باقري دستگيري نويسنده فيلمنامه "خانه كوچ‌نشين" تقدير به عمل آمد. در بخش انتظار و عدالت‌خواهي نيز برگزيده‌اي معرفي نشد و از رحيم عباس‌زاده نويسنده فيلمنامه "آرزوي گل سرخ" تقدير به عمل آمد.

در بخش پويانمايي نيز در بخش ارزش‌ها و هويت اسلامي "سيب سرخ" علي لطيفي اول و "آرزوهاي گلنار" محمدرضا شهابي و "پيك آسماني" مريم رحيمي دوم و سوم شدند. در اين بخش "ذوالجناح" رامين رهبر جايزه ويژه را به خود اختصاص داد و از محمد كريم‌زاده كارگردان "ستاره فيروزه‌اي" تقدير شد.

در بخش ايثار و مقاومت "برجا مانده" احسان فاضلي، "حماسه يك دلاور" محمد سلطان‌پور و "نت سياه" سعيد گائيني اول تا سوم شدند. جايزه ويژه اين بخش به سيدعلي موسوي‌نژاد به خاطر مجموعه آثارش تعلق گرفت و از جليل يغمايي كارگردان فيلم "ابابيل" و ابراهيم نوچي كارگردان "ما پيروزيم" تقدير به عمل آمد.

در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام طائب فرمانده نيروي مقاومت بسيج با تقدير از هنرمندان بسيجي گفت: حق است كه ملت هنرآفرين ايران هميشه از فرزندان هنرمندش حمايت كند تا اين فرزندان اقدامات ابعاد سياسي، اقتصادي، معنوي و... ايران اسلامي را در دنيا براي جهانيان به نمايش در آورند. براي رساندن پيام انقلاب، هنر و ادبيات بهترين ابزار است كه با اراده مردم در راستاي آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، بسيج با تقويت و حمايت از هنر در جهت ايجاد اقتدار فرهنگي كشور قدم برمي‌دارد.

وي افزود: ما در نيروي بسيج توجه ويژه‌اي به فعاليت هنري و ادبي كرده‌ايم و با تاسيس سازمان بسيج هنرمندان توجه و حمايت از هنر را در اولويت كارهاي خود قرار داده‌ايم. برپايي اين جشنواره نيز در جهت كشف استعدادها و حمايت از هنرمندان برپا شده است و در همين راستا به پيش خواهد رفت.

نخستين جشنواره سراسري هنري نوآوران بسيجي در دو بخش سينما و تجسمي برگزار شد كه بخش تجسمي اين جشنواره امروز در موزه فلسطين افتتاح و تا 27 اسفند در موزه هنرهاي معاصر فلسطين ميزبان علاقمندان است.

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن