تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803884576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حماسه 9 دي نيازمند تحليل دقيق سياسي و جامعه شناسي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حماسه 9 دي نيازمند تحليل دقيق سياسي و جامعه شناسي است
كرج- دستيار و مشاور عالي فرمانده كل قوا گفت: حماسه 9 دي مردم بويژه نسل سوم انقلاب، نيازمند تحليل دقيق سياسي و جامعه شناسي است.


به گزارش خبرنگار ايرنا، سرلشگر پاسدار سيد"يحيي رحيم صفوي" شامگاه شنبه درجمع مردم كرج در مسجد جامع اين شهر افزود: ماجراي عبرت آموز فتنه 88 و حماسه فراموش نشدني مردم بويژه جوانان در 9 ديماه 88 بايد بطور دقيق بررسي شود.

وي به ريشه يابي و مقايسه فتنه سال 88 و فتنه 18 تيرماه سال 78 پرداخت و اظهار داشت: درسال 88 با توجه به حضور ميليوني مردم ايران در انتخابات رياست جمهوري، وزن و اعتبار ايران درمعادلات جهاني و همين طور منطقه درحال بالا رفتن بود كه اين فتنه، اوج گيري انقلاب و پيشرفت كشور را با يك شيب به سمت پايين آورد و به نظام سياسي ما ضربه وارد كرد.

سرلشگر صفوي افزود: فتنه 78 تنها در سطح تهران بود، اما فتنه 88 به بعضي مراكز استان نيز كشيده شد، فتنه 78 تنها به يك هفته انجاميد و اگر دولت و رييس جمهور وقت مانع حضور بسيج و سپاه نمي شدند در چند ساعت به پايان مي رسيد، در صورتيكه فتنه 88 بيش از 200 روز طول كشيد.

وي ادامه داد: تفاوت بعدي اين دو فتنه حضور گسترده رسانه هاي خارجي بود كه در فتنه 88 اين حضور بسيار پررنگ و علني بود، شبكه هاي مختلف خارجي از جمله بي بي سي بطور گسترده به اين موضوع پرداختند، مسوولان رده بالاي سياسي برخي كشورها از جمله آمريكا به صورت علني موضع گرفتند و به حمايت از فتنه گران پرداختند.

سردار صفوي گفت: تفاوت ديگر اين دو فتنه حضور برخي نخبگان و خواص كشورمان بود، برخي از مردم دچار حيرت شده بودند و بعضي از خواص و نخبگان دچار ترديد كه رهبرفرزانه انقلاب درسخنان خود پرده ها را كنار زدند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: درهمه انتخابات برنده و بازنده وجود دارد، مرسوم اين است كه كانديداي معترض با دلايل و شواهد اعتراض خود را بيان كند، نه اينكه يك گروهي از مردم را دعوت به حضور درخيابانها كند و قانون و حرمت ها را زيرپا گذاشته و به اموال آسيب برسانند.

وي درمورد دستاوردهاي حماسه 9 ديماه 88 بيان داشت: درست است در فتنه آسيب هايي ديديم، اما راهپيمايي 9 دي ماه، اقتدار و استحكام نظام و انقلاب اسلامي را بار ديگر به همگان ثابت كرد و نشان داديم اين انقلاب از چه پايه هاي مستحكمي برخوردار است.

صفوي با بيان اينكه بودند كساني كه در انقلاب مسووليت داشتند اما عاقبت به خير نشدند، ادامه داد: دستاورد ديگر اين بودكه همه به سخنان چندسال قبل رهبري مبني بر وجود جنگ نرم پي بردندو دانستند اين حقيقت دارد و بايد براي آن خودمان را آماده كنيم.

وي ادامه داد: اين فتنه باعث شد نقاب برخي ها كه درنظام بودند و در زمان امام (ره) نيز خدماتي ارايه كرده بودند،كنار برود كه اين نيز جاي تامل دارد و آنها بايد بدانند كساني كه از مسير انقلاب خارج شود و درمقابل ولايت فقيه بايستد، عاقبتي جز زمين خوردن نخواهد داشت.

صفوي اضافه كرد: افزايش بصيرت مردم و شناخت دوست و دشمنان انقلاب، ارتباط عميق مردم با رهبري، حضور جوانان و تقويت وحدت، اتحاد و انسجام مردم و ولايت از دستاوردهاي ديگر اين حماسه است.

وي با بيان اينكه فتنه 88 جنگ تمامي احزاب براي شكستن ارزشهاي انقلاب اسلامي بود،گفت: دشمني گسترده غرب و پيوند فتنه گران داخلي و خارجي در اين واقعه آشكار شد و بعد از حماسه 9 دي ماه به قدرت انقلاب اسلامي ايران اذعان كردند و راي به برتري رهبرفرزانه ما در اين ميدان نبرد دادند.

وي با بيان اينكه دشمن دست از سر ما برنخواهد داشت، افزود: بايد مراقب فتنه هاي آينده باشيم، مبادا مسايل سياسي موجب شود از رفع مشكلات مردم و كشور باز بمانيم، ما مردم قانعي داريم و بايد در رفع مشكلات آنان گام برداريم، رفع مشكلات اقتصادي و ايجاد كار از نيازهاي اصلي خانواده هاست.

سردار صفوي گفت: دشمن خارجي نمي تواند ما را از پاي درآورد، اما مشكلات داخلي مردم از قبيل اقتصادي، اجتماعي، كسب و كار آسيب مي رساند.

مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا همچنين سلام حضرت آيت الله خامنه اي رهبرمعظم انقلاب اسلامي را به مردم استان البرز ابلاغ كرد و گفت: ايشان سلام ويژه اي خدمت تمامي زنان و مردان استان البرز رساندند و من در اين جمع باشكوه آن را به شما ابلاغ مي كنم.

در اين جلسه كليپ هايي از اغتشاشات سال 88 و سخنراني سران فتنه نمايش داده شد.ك/2

7422/1027

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30742585

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن