تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821211037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش جالب ويكي ليكس از قيمت خانه در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:الف: گزارش جالب ويكي ليكس از قيمت خانه در تهران
در يكي از اسناد ويكي ليكس، به سئوالات مسئولان سفارت امريكا در دبي از متقاضيان ويزا، در مورد املاك در تهران و ديگر شهرهاي ايران اشاره شده است.

به گزارش انتخاب، در اين سند ويكي ليكس آمده است: به گفته ي چندين ايران در دبي، شمال تهران توسعه و پپشرفت زيادي در طول سه سال گذشته كرده و و قيمت املاك سه برابر شده است.
قسمت شمال شرقي تهران، مخصوصا منطقه شميران گران ترين قسمت شهر است كه قيمت خانه هاي آن قابل مقايسه با "بتسدا" در مريلند امريكا است.
استان هاي ايران هم افزايش قيمت خانه و املاك را تجربه كرده اند اما قيمتشان از تهران، كمتر است. همه ي منابع ادعا كردند: كساني كه درآمدي متوسط دارند، توانايي خريد خانه ندارند.
املاك در تهران در كل به سه قسمت "منطقه شمالي ثروتمند، مركز با ساكناني با درآمد متوسط و قسمت جنوبي"، تقسيم مي شوند.
به گفنه ي يك ساختمان ساز تهراني، يك مدير شركت و چندين متقاضي ويزا، در حال حاضر، گران ترين املاك در قسمت شمال شهر و در منطقه ي ۱ يعني شميران قرار گرفته است.
در كل، منطقه ۱ تا ۴ در قسمت شمال شرقي(شميران و سه و منطقه ي اطرافش) مكان بسيار خوبي محسوب مي شود و قيمت ها به شدت افزايش داشته است.
به گفته ي يك متقاضي ويزا، ظاهرا، اين قسمت از شهر، هوايي تميز تر دارد كه باد در آن الودگي هوا را به سمت شرق سوق مي دهد.
شميران در شمال، و تقريبا در شمال شرقي تهران قرار گرفته است كه چندين محله ي گران قيمت را در خود جاي داده است كه شامل الهيه، فرمانيه و محموديه مي شود.
اين مناطق، شيك ترين و ثروتمندنشين ترين قسمت تهران است و و در چند سال گذشته پيشرفت و توسعه زيادي داشته است.
الهيه، مكاني است كه جديدترين ساختمان ها، مغازه هايي كه وسائل گران قيمت مي فروشند و كافي شاپ هاي به روز در آن وجود دارد و بسياري از مردم ثروتمند ، در انجا حضور مي يابند.
"كلاب هاس" هاي سفارتخانه هاي المان، سوئيس بلژيك و چندين سفارت ديگر در خيابان فرشته وجود دارد.
در سند وي كي ليكس آمده است: يك منبع ايراني ما مي گويد: همه ي افراد، اين قسمت از شهر را نمي پسندند، چراكه برخي اوقات خيابان ها در شب هاي تابستان به خاطر ترافيك قفل مي شود و جو اجتماعي اين مناطق نسبتا مملو از "افاده" "تكبر" و از خودراضي بودن" مردم اين منطقه است!
يك متقاضي ويزا اخيرآً گفته است كه يك اپارتمان دو خوابه در الهيه به ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار دلار مي رسد. حتي اجاره در شميران چالش آفرين است. وي افزود: شما براي پيدا كردن اپارتمان بايد اشنا داشته باشد.
در ادامه اين سند ويكي ليكس آمده است: اجاره ي يك اپارتمان ساده دو خوابه از متري ۱۵۰۰ دلار شروع مي شود و بر اساس امكانات رفاهي ساختمان به قيمت هاي خيلي گران تر هم مي رسد.
با حركت به سمت مطقه ۲تا ۴ قيمت ها حدود ۳۰ درصد كاهش پيدا مي كند، يعني نزديك به ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار.
منطقه دو، محله هاي ثروتمندنشيني چون سعادت آباد و شهرك غرب مدرن و گيشا را در خود جاي داده است. در گيشا، برج ميلاد چهارمين برج بلند دنيا واقع شده است و مكاني است كه جوانان ثروتمند دور يكديگر جمع مي شوند.
همچنين مناطق ثروتمدنشين ديگري هم در منطقه ۳ و ۴ وجود دارد، مانند ونك،جردن و پاسداران كه زماني بسيار گران قيمت بودند اما امروز، كمتر شيك هستند.
املاك به طور متوسط در ونك حدود متري ۲۱۰ دلار به فروش مي رسد و يك آپارتمان دو خوابه خوب در اين مناطق نزديك به ۳۵۰ تا ۵۴۰ هزار دلار فروخته مي شود.
يكي ديگر از متقاضيان ويزا گفت: منطقه ي ۵، ۶و ۷ قيمتي نزديك به قيمت مناطق ۲ تا ۴ دارند و اين مناطق در حال پيشرفت سريعي هستند.
وقتي كه از قسمت شمال شرقي تهران دور مي شويد، قيمت املاك كاهش بيشتري پيدا مي كند. قسمت هاي غربي تهران متري ۲۰۰ دلار است و قسمت هاي جنوبي تهران متري ۱۵۰ دلار است.

املاك در استان هاي ديگر ايران
املاك شيك در شهرهاي بزرگ خارج از تهران خيلي ارزان تر هستند.
به گفته ي يك متقاضي ويزا از استان هاي ديگر، در طول ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته، استان هاي ايران افزايش قيمت تدريجي را تجربه كرده اند اما قيمت در طول دو سال گذشته، افزايش بيشتري داشته اند.
اين افراد كه اطلاعاتي در اين خصوص به ما ارائه دادند ديدگاه ها تهراني ها را به ما گفتند كه خريد املاك مثل بيمه مي ماند.
وي افزود: ثروتمدان در حال خريد آپارتمان يا زمين هستند تا ساختمان بسازند و اجازه دهند.
ايرانيان متقاضي ويزا، وضعيت خانه در شهرهاي ديگر ايران را به شرح زير توصيف كردند:

اصفهان:
در طول ۱۵ سال گذشته، قيمت ها ۳ برابر شده است اما اوج افزايش قيمت در سال ۲۰۰۷ اتفاق افتاد كه قيمت ها حدود ۳۰ درصد افزايش پيدا كرد.
خانه ي خوب در حاشيه ي زاينده رود، و در جنوب درواز شيراز متري ۲۰۰ دلار است اما در شمال اصفهان قيمت ها ارزانتر است.

شيراز:
در طول دو سال گذشته، قيمت ها دو برابر شده است. اپارتمان هزار متري نزديك به متري ۱۵۰ دلار است و مي تواند ان را نزديك به ۵۰۰ دلار در ماه اجاره كرد.

مشهد:
قيمت خانه در اين شهر متري ۲۰۰ دلار است و مناطق گران قيمت آن، بلوار سجاد و احمد اباد نام دارد. اپارتمان يكي از مناقضيان ويزا كه چهار سال پيش ۱۰۰ هزار دلار بود اكنون ۴۰۰ هزار دلار است.

تبريز:
قيمت ها در اين شهر در طول ۱۰ سال گذشته ۵۰ برابر شده است. ده سال پيش، زمين تقريبا در تبريز مجاني بود. پنج سال پيش قيمت ها مخصوصا در شمال تبريز، افزايش پيدا كرد،

كرمان:
قيمت خانه ها در اين منطقه يك چهارم قيمت املاك در تهران است.

كرمانشاه:
قيمت املاك در اين شهر يك پنجم تهران است. قيمت ها در طول چند سال گذشته افزايش سريعي داشته است، مخصوصا در سال ۲۰۰۷ كه ۳۰ درصد افزايش داشت.
يك اپارتمان در سال ۲۰۰۶ ، ۲۲۰ دلار در ماه اجاره داده مي شد اما قيمتش تا پايان سال ۲۰۰۷ به ۳۰۰ دلار رسيد.

اهواز:
قيمت ها حدود يك ششم قيمت تهران است. منابع ما گزارش داده اند قيمت ها در طول سه سال گذشته، ۳ برابر شده است.
توضيح سند: منابع ساختمان ساز ما در ايران و متقاضيان ويزا نظرات خود را در ميان گذاشتند..
اظهارات اين افراد، چالشي را كه مردم عادي در مقابل گروهي ثرومند با آن مواجه هستند، را نمايش مي دهد.
افزايش شديد خانه ها در شهر در طول سه سال گذشته نشان دهنده ي افزايش ثروت است كه تا حدودي مربوط به قيمت بالاي نفت است.

بعلاوه، سرمايه گذاري ايرانيان در خانه هاي گران قيمت، در دبي و در خليج فارس نشان دهنده ي اين است كه اين پديده محدود به شهرهاي ايران نيست.

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن